حباب پلاستیک روز

نایلون شیرینگ چیست؟

نایلون

نایلون شیرینگ چیست؟

Rate this post

شاید شما هم در زندگی خود با نایلون شیرینگ مواجه شده باشید و یا اسم آن را شنیده باشید. پس با ما همراه باشید تا شما را با این محصول بیشتر آشنا کنیم. شیرینگ نایلونی مناسب برای بسته بندی و حفاظت از محصولات است و زمانی که در دمای بالاتر از 160 درجه و پایین تر از 220 درجه قرار گیرد، حالت خود را تغییر می دهد و به محصول می چسبد. شیرینگ در سایزهای مختلف تولید می شود و اندازه آن بستگی به محصولات مورد نظر دارد.

نایلون شیرینگ چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که شیرینگ در لغت به معنای جمع آوری است که ارتباط مستقیمی با نحوه کار این نایلون دارد زیرا این نایلون در اثر گرما جمع می شود و به محصولات درون آن می چسبد.
مهم ترین ویژگی شیرینگ که آن را از دیگر نایلون ها تفکیک می کند، حساسیت به حرارت است. این محصول به زیاد شدن دما حساس است بنابراین در دمای 160 تا 220 درجه سانتیگراد منقبض و جمع می شود و بر روی محصول مورد نظر وکیوم می شود.

انعطاف پذیری و قالب پذیری این محصول به دلیل نقطه ذوب پایین آن است و در نتیجه این ویژگی ها شیرینگ در اثر گرما جمع شده و در نهایت شکل محصول را به خود می گیرد. این نوع نایلون با استفاده از دستگاه مخصوص بسته بندی بر روی انواع محصولات و تولیدات مختلف قرار می گیرد.
روش استفاده از این محصول به این صورت است که ابتدا با توجه به اندازه جسمی که قرار است بسته بندی شود، تکه ای از این لایه شفاف دور آن پیچیده می شود. عوامل متعددی از جمله ضخامت لایه کاغذ، میزان حرارت دستگاه و مدت زمانی که محصول در دستگاه می گذراند در انتخاب این اندازه موثر است.

 

شیرینگ

سپس با عبور محصول از تونل حرارتی دستگاه شیرینگ پک و هم چنین از دستگاه خنک کننده انتهای تونل، این کانال جمع شده و محصول را احاطه کرده و فرآیند بسته بندی محصول به پایان می رسد و محصول به خوبی و با کیفیت بالا بسته بندی می شود.
لبه نایلونی یک محصول پلاستیکی حساس به حرارت است که در معرض دمای بین 160 تا 220 درجه سانتیگراد منقبض و جمع می شود. نقطه ذوب پایین این محصول نایلونی توانایی شکل دهی را بهبود می بخشد. بنابراین، در پایان فرآیند بسته بندی، شکل دقیق محصول را به خود می گیرد و سلامت محصول بسته بندی شده را تضمین می کند.

برای چسباندن شیرینگ به محصول از دستگاه بسته بندی شبرینگ استفاده می شود. ابعاد دستگاه بسته بندی شیرینگ، ضخامت آن، میزان حرارت داخل دستگاه، مدت زمان عبور آن از دستگاه و اندازه محصول عواملی هستند که بر کیفیت بسته بندی این محصول تاثیر زیادی می گذارد.

عوامل موثر بر قیمت نایلون شیرینگ

جالب است بدانید که با توجه به هزینه پایین خرید نایلون شیرینگ، این محصول در تمامی صنعت ها برای بسته بندی کاربرد فراوانی دارد. اما برخی از شرکت ها پس از خرید شیرینگ ارزان و مستقیم از کارخانه های تولیدی، آن را با قیمت بالاتری به مصرف کنندگان می فروشند و از این طریق سود می کنند.
برای خرید این محصول با قیمت مناسب برای کارخانه ها و کارگاه های مشتریان و صرفه جویی در هزینه خرید آن می توان شیرینگ را به صورت مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده اصلی تهیه و خریداری کرد.
شیرینگ از ارزان ترین نایلون ها محسوب می شود، اما نکاتی نیز وجود دارند که بر قیمت آن ها تأثیر می گذارند. یکی از مهم ترین عواملی که بر قیمت نایلون شیرینگ تأثیر می گذارد، اندازه آن است زیرا اندازه های بزرگتر این محصول گران تر هستند. البته ضخامت برای بسته بندی مزیت محسوب می شود و می تواند باعث مقاومت زیادی شود.
قیمت شیرینگ تحت تاثیر عوامل گوناگونی مانند قیمت روز مواد اولیه، ضخامت برش آن، رنگ محصول، کیفیت چاپ شده بر روی شیرینگ، میزان خرید و کیفیت محصول قرار می گیرد و باعث تغییر قیمت آن می شود.
درجه و شفافیت شیرینگ نیز تأثیر بسزایی در قیمت این محصول دارد. هم چنین برخی از این نایلون ها با نام های تجاری خاصی تولید و به فروش می رسند که به دلیل ویژگی ها و مزایایی که دارند قیمت بالاتری دارند.

تفاوت نایلون شیرینگ با نایلون معمولی

با افزایش استفاده مردم و اختراع نایلون، انواع مختلف آن تولید شد تا جایی که امروزه در موارد زیادی از آن ها استفاده می کنیم. از انواع نایلون می توان به نایلون ساده و نایلون شیرینگ اشاره کرد.

 

شیرینگ

 

از جمله تفاوت های این دو نایلون، در دسترس بودن آن ها برای عموم مردم است. نایلون معمولی معمولا در هر خانه ای یافت می شود و شبیه کیسه های پلاستیکی است که پس از خرید به مشتریان فروخته می شود. اما شیرینگ به اندازه نایلون معمولی در دسترس نیست.
هم چنین نایلون ساده دارای بافت نرم است، اما نایلون شیرینگ این گونه نیست. نایلون ساده در شرکت ها یا مشاغل کوچک استفاده می شود. برای مثال می توان به مراکز تبلیغات یا سوپرمارکت ها اشاره کرد. اما به دلیل محافظت بهتر از محصول، شیرینگ برای تجارت های بزرگ مانند صادرات و واردات مورد استفاده قرار می گیرد و مناسب تر است.

کاربرد نایلون شیرینگ

در این قسمت قصد داریم که کاربردهای این نایلون را با یکدیگر بررسی کنیم؛ از این نایلون در صنایع غذایی و آشامیدنی برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود تا از هرگونه جذب رطوبت، گرد و غبار و حشره های مضر پیشگیری شود.
هم چنین از این نایلون برای بسته بندی به صورت پک برای محصولاتی مانند روکش بطری آب، نوشابه و دیگر نوشیدنی ها نیز استفاده می شود.
در سایر صنایع تولیدی از این نایلون برای بسته بندی کالا و بسته هایی که در زمان حمل و نقل نیاز به حساسیت زیادی دارند مانند انواع سرامیک و کاشی های بسته بندی شده، شیشه سکوریت شده، قطعه های خودرو و غیره استفاده می شود.
یکی از مهم ترین مزایای این نایلون که باعث استفاده و کاربردهای آن شده است، وزن کم، ماندگاری و مقاومت فوق العاده آن در برابر وزن و فشار زیاد محصولات است. شیرینگ ضمن اینکه وزن اضافی به محصول اضافه نمی کند، آن را به بهترین و محکم ترین حالت ممکن بسته بندی می کند

تفاوت شیرینگ درجه یک و درجه دو

مواد اولیه انواع پلاستیک ها و نایلون ها دارای ماده ای است که به عنوان آنتی اکسیدان شناخته می شود. این ماده از تخریب مواد اولیه این محصولات در طی فرآیند اکستروژن جلوگیری می کند.
اما بعد از انجام بازیافت تمام آنتی اکسیدان ها از دست می روند و محصولات بازیافتی به عنوان درجه دو یا حتی درجه سه شناخته می شوند. معمولاً چنین شیرینگ هایی برای خریداران مقرون به صرفه تر است. اما قطعا شیرینگ درجه یک کیفیت بهتری نسبت به انواع دیگر آن دارد و ویژگی هایی مانند کدری، بوی نامطبوع و غیره نخواهد شد.

ویژگی های نایلون شیرینگ

این محصول به دلیل خواص منحصر به فرد خود توانسته جای خود را در انواع صنایع غذایی، بسته بندی و غیره باز کند. در این جا برخی از این ویژگی ها را برای شما معرفی می کنیم:

  • مقاومت در برابر عبور مایعات است
  • مقاومت در برابر عبور نور خورشید
  • سبک بودن
  • تنوع رنگ بندی
  • شیرینگ را می توان در ضخامت های مناسب و مورد نظر مصرف کنندگان تولید کرد

 

 

شیرینگ

 

نکات نگهداری نایلون شرینگ

شیرینگ پس از گرم شدن جمع شده و محکم به بدنه کالای بسته بندی شده می چسبد. این نایلون ها دارای بیشترین میزان انقباض و مقاومت مورد نیاز برای بسته بندی اقلام بزرگ و سنگین می باشد. در صنعت بسته بندی، نایلون های زیادی برای حفظ و نگهداری محصولات موجود است که بر اساس کاربرد و نیاز مورد انتظار گزینه بهتر را انتخاب می کنند.
این بسته بندی معمولاً برای محافظت از بسته در برابر آلودگی ها یا برای نگه داشتن کالاهای کوچکتر در کنار هم نیز استفاده می شود و اغلب برای پوشاندن مواد غذایی مورد استفاده است برای مثلا به پنیر، سبزیجات، انواع بطری ها و غیره می توان اشاره کرد.
رول های نایلونی شیرینگ را روی هم نچینید، زیرا لوله مقوایی داخل آن اگر برای مدت طولانی تحت فشار باقی بماند تغییر شکل می دهد. اگر لوله داخلی مقوا تغییر شکل داده باشد، کار با آن دشوار می شود. پس خوب مراقب آن باشید. مورد دیگر برای محافظت از مقوا این است که از قرار گرفتن رول در معرض رطوبت خودداری کنید.
رول های نایلونی را فشار ندهید و آن ها را به صورت عمود قرار ندهید، به دلیل این که با گذشت زمان نایلون لیز می خورد بنابراین آن ها را افقی نگه دارید. مراقب گرمای دستگاه باشید تا نایلون ذوب نشود و نسوزد. عمر روکش نایلونی در برابر خورشید به مرور زمان کاهش می یابد، بنابراین از آن ها در برابر نور خورشید محافظت کنید.

جمع بندی

امروزه صنعت بسته بندی محصولات بسیار گسترش یافته است، استفاده کردن از انواع نایلون در این صنعت اجتناب ناپذیر است.
از این رو امروزه شیرینگ یکی از محصولات مهم بسته بندی محصولات مختلف است و برای بسته بندی بسیاری از محصولات مورد نیاز است. با قاطعیت می توان گفت که شیرینگ یکی از مهم ترین و پر اهمیت ترین محصولات برای بسته بندی می باشد. پس در انتخاب شیرینگ با کیفیت بسیار دقت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian