حباب پلاستیک روز

انواع نایلون بسته بندی

انواع نایلون بسته بندی

Rate this post

برای بسته بندی محصولات از مواد مختلفی مانند انواع کاغذ و مقوا، شیشه، پلاستیک و نایلون و … استفاده می شود. نایلون بسته بندی نیز به نوبه خود در انواع مختلفی تولید می شود که مهمترین آن ها عبارتند از نایلون شیرینگ، نایلون استرچ یا سلفون، نایلون بسته بندی مواد غذایی و نایلون حبابدار.

نایلون ها امروزه جزء جدایی ناپذیری از زندگی ما هستند و در صنایع بسیاری از نایلون و پلاستیک استفاده می شود که یکی از مهم ترین صنایع برای استفاده از نایلون، صنعت بسته بندی است. برای بسته بندی انواع محصولات و کالاها از مواد اولیه ای مانند کاغذ و مقوا، شیشه، فلز، پلاستیک و نایلون بسته بندی استفاده می شود. انواع نایلون بسته بندی در اشکال و کاربردهای مختلفی ساخته و پرداخته می شوند تا بتوانند انواع بسته بندی محصولات را ساپورت کنند. برخی نایلون ها بسته بندی هایی به منظور حمل و نقل راحت ایجاد می کنند، برخی بسته بندی ها نیز به منظور عایق کردن محصولات در برابر حرارت  و ضربه های فیزیکی ساخته می شوند و…

در اینجا به بررسی انواع نایلون بسته بندی و ساختار و کاربرد آن ها می پردازیم.

نایلون بسته بندی شیرینگ چیست؟

همانطور که گفتیم نایلون بسته بندی در انواع مختلفی ساخته می شود که یکی از مهمترین و معروف ترین نایلون ها برای بسته بندی نایلون شیرینگ است. نایلون شیرینگ معمولا در مرحله آخر بسته بندی استفاده می شود. فرآیند بسته بندی محصولات به سه مرحله اولیه، ثانویه و ثالثیه تقسیم می شود در مرحله اول محصول به صورت بی واسطه در یک بسته بندی مخصوص قرار می گیرد تا آن را نگه دارد و از آلودگی حفظ کند. مرحله دوم بسته بندی، بسته هایی برای محصول ساخته می شود که معمولا اطلاعات محصول را در بر دارد و در هنگام اولین استفاده از محصول، دور ریخته می شود.

مرحله سوم که بسته بندی ثالثیه نام دارد، مرحله ای است که از نایلون بسته بندی شیرینگ استفاده می شود. گاهی برخی محصولات تنها در دو مرحله بسته بندی می شوند، به هر حال نایلون شیرینگ نقش آخرین بسته را دارد که به دور محصولاتی که کنار هم قرار گرفته اند می پیچد و حرارت داده می شود تا به محصول بچسبد و پک های جمع جور را مانند پک های نوشابه خانواده ایجاد می کند.

نایلون بسته بندی شیرینگ ممکن است یک لایه یا چند لایه باشند، هر چقدر تعداد این لایه ها بیشتر باشد مقاومت و استحکام نایلون بالاتر می رود.

به طور کلی سه نوع دستگاه برای ساخت نایلون بسته بندی شیرینگ مورد استفاده قرار می گیرند که عبارتند از تونلی، کابینی و کانوایر دار. ساده ترین نوع دستگاه شیرینگ پک دستگاه کابینی است که برای منازل، رستوران ها، فروشگاه و کارگاه و … قابل استفاده است. این دستگاه ها نیمه اتوماتیک هستند و برخی قسمت های بسته بندی توسط خود شما باید کنترل شود. نایلون بسته بندی شیرینگ را می توان با چاپ طرح ها، رنگ ها و حک لوگوها و برندها کاربردی تر کرد.

نایلون بسته بندی مواد غذایی

نایلون ها متریالی بهداشتی و پرکاربرد هستند که انواعی از آن ها برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شوند که سلفون نام دارند. ممکن است تصویری که از سلفون ها داشته باشید، نایلون های بسیار نازکی باشند که به دور بسته ها پیچیده می شوند. درست است اما این ها فقط نایلون سلفون نازک هستند که برای بسته بندی محصولات تازه مانند نان و گوشت و مرغ و … استفاده می شوند. برای مثال بسته ماکارونی ها از نایلون بسته بندی سلفون  ساخته شده اند که توسط فلکسوگرافی چاپ می شود و در بردارنده اطلاعات محصول است. معمولا بعد از چاپ این نایلون ها لمینت کاری می شوند تا هم استحکام نایلون را بالا ببرند و از نفوذ باکتری و آلودگی به درون آن جلوگیری کنند و هم جلوی تماس مستقیم محصول غذایی با چاپ نایلون بسته بندی را بگیرند.

البته امروزه نسل دیگری از نایلون های بسته بندی محصولات غذایی به وجود آمده اند که نایلون سبز نامیده می شوند و آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود.

نایلون استرچ یا پالت بند چه کاربردی دارد؟

نایلون های استرچ یا پالت بند همان سلفون ها هستند که به صورت رول های نایلون عرضه می شوند و دارای خاصیت کشسانی و قدرت چسبیدن به کالا و محافظت از آن در برابر آلودگی هستند. این نوع نایلون بسته بندی به میزان زیادی در فروشگاه هایی که محصولات تازه فله ای مانند سبزیجات، قارچ، گوشت را به فروش می رسانند قابل استفاده است. آن ها را از آلودگی حفظ می کند و مانع از فساد زود رس این محصولات می شود.

در بسیاری موارد تنها به روی سطح کالاهای مختلف مانند تابلوها، مجسمه ها و صنایع دستی کشیده می شود تا از آن ها در برابر گرد و خاک و آلودگی و جرم محافظت کند. گاهی نیز به منظور در کنار هم قرار دادن دسته ای از محصولات مانند ساندویچ ها و… به دور آن ها پیچیده می شود تا محکم آن ها را نگه دارد.

 نایلون بسته بندی حبابدار چیست؟

نایلون بسته بندی حبابدار نیز یکی از نایلون های ست که گاهی در بسته بندی کارخانه ای محصولات قابل استفاده است، مثلا ممکن است لایه ای نازک با حباب های ریز از این نایلون ها را برای جلوگیری از خط و خش موبایل ها در جعبه آن ها بیابید. اغلب این نایلون ها برای عایق کاری و جابه جایی محصولات استفاده می شوند و دارای انواع و ابعاد مختلفی هستند.

نایلون حبابدار سه لایه دارای یک لایه نایلونی اضافه بر روی حباب هاست و مقاومت و توان بیشتری نسبت به نایلون دولایه دارد. همچنین نایلون بسته بندی حبابدار را می توانید به صورت ورقه ای که به دور رول پیچیده شده اند بیابید یا به صورت پاکت های آماده یا کیسه های سه بعدی که محصولات خود را در آن قرار دهید. هر چقدر که حباب های این نوع نایلون ضربه گیر بسته بندی بزرگ تر باشد، توانایی بیشتری برای ضربه گیری و جلوگیری از انتقال حرارت دارد

نحوه استفاده از این نایلون ها بدین صورت است که نایلون بسته بندی حباب ریز را برای بسته بندی و عایق کاری وسایل ریز و ظریف استفاده می کنند تا نایلون بتواند تمام سطح و ظرافت و پیچ و خم محصول را پوشش دهد و نایلون بسته بندی حباب درشت را نیز برای محصولات بزرگتر و سنگین تر به کار می برند. نایلون بسته بندی حبابدار به این صورت استفاده می شود که حباب ها به طرف شیء قرار می گیرند و بدون هیچ گونه فضای خالی دیگر چسب زده می شوند. یا اینکه با آنها کیسه های نایلونی در ابعاد مورد نیاز می سازند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian