حباب پلاستیک روز

بررسی کیفیت نوع و انواع نایلون ضربه گیر

نایلون ضربه گیر

بررسی کیفیت نوع و انواع نایلون ضربه گیر

Rate this post

نایلون ضربه گیر یا پلاستیک با روکش حباب دار یک ماده پلاستیکی شفاف انعطاف‌پذیر است که برای بسته‌بندی اقلام شکننده استفاده می‌شود. ممکن است چندین لایه برای ایجاد عایق ضربه و لرزش در پلاستیک حباب دار مورد نیاز باشد. در صنایع برای بسته‌بندی از پلاستیک حباب دار استفاده می شود. همچنین نایلون حباب دار در برخی از انواع مدل های پاکت نامه نیز استفاده می‌شود.

تاریخچه ساخت نایلون ضربه گیر

پلاستیک حباب دار یا همان “Bubble Wrap” یک علامت تجاری عمومی است که متعلق به کمپانی Sealed Air Corporation است. این نوع پلاستیک در سال 1957 توسط دو مخترع به نام‌های آلفرد فیلدینگ و مارک شاوان ساخته شد. این دو مخترع در ابتدا در تلاش بودند تا کاغذ دیواری پلاستیکی سه‌بعدی بسازند. اگرچه این ایده شکست‌خورده بود، اما آن‌ها دریافتند که آنچه ساخته‌اند می‌تواند به عنوان لوازم بسته‌بندی استفاده شود. کمپانی Sealed Air توسط فیلدینگ در سال 1960 تأسیس شد.

 ویژگی‌های پلاستیک‌های حباب دار

در نایلون ضربه گیر حباب‌هایی وجود دارد. این حباب ها برای محافظت از اجسام شکننده یا حساس ایجاد می شوند. به‌طورکلی نایلون های ضربه گیر در اندازه‌های مختلف، بسته به اندازه جسم بسته‌بندی شده و همچنین سطح حفاظت از بالشتک مورد نیاز، تولید می شوند؛ یعنی شما می‌توانید انواع مختلفی از این نایلون ها را پیدا کنید که دارای حباب‌های متفاوتی هستند. هرچه جسم حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر باشد حباب‌ها بیشتر و ظریف‌تر خواهند بود. اجسام بزرگ‌تر دارای حباب‌های بزرگ‌تری خواهند بود.

کیفیت پلاستیک حباب دار

پوشش پلاستیک حباب دار اغلب از فیلم پلی اتیلن (LDPE) ساخته می‌شود. طرح کلی به این صورت است که یک طرف صاف است و طرف دیگر پلاستیک، دارای پوشش حباب دار است. طرف صاف به سطح جسم می‌چسبد و طرف حباب دار وظیفه حفاظت را بر عهده می‌گیرد. برخی از انواع نایلون های حباب دار دارای لایه های مانع هستند. این لایه های مانع باعث می شوند که نایلون های حبابدار عمر مفید بیشتری داشته و در برابر از دست دادن هوا در خلاء مقاومت کنند.

نایلون حبابدار

ویژگی حباب موجود در پلاستیک حباب دار

در پلاستیک حباب دار، حباب‌ها می‌توانند به قطر 6 میلی‌متر (0.24 اینچ) تا 26 میلی‌متر (1.0 اینچ) (حتی بیشتر به صورت سفارشی) باشند. هرچه حباب‌ها بزرگ‌تر باشند سطح بیشتری از ضربه را در طول حمل‌ونقل پوشش می‌دهند. رایج‌ترین اندازه حباب 1 سانتی‌متر است.

علاوه بر درجه حفاظت موجود در اندازه حباب‌های هوا در این نایلون ها، خود ماده پلاستیکی به کار رفته در تولید نایلون هم می‌تواند مقداری استقامت را افزایش دهد.  به ‌عنوان مثال، هنگام حمل ‌و نقل قطعات الکترونیکی حساس، از نوعی پوشش حباب دار استفاده می‌شود که از پلاستیک ضد الکتریسیته ساکن در آن استفاده شده است. این نوع پلاستیک بار استاتیک را به راحتی دفع می‌کند. در نتیجه از تراشه‌های الکترونیکی حساس در برابر الکتریسیته ساکن محافظت می‌کند.

بررسی انواع نایلون ضربه گیر

پلاستیک حباب دار انواع مختلفی دارد. شاید در نگاه اول تنها سایز حباب‌ها توجه شما را به خود جلب کند، اما در واقع این نوع پلاستیک انواع مختلفی دارد که به تفکیک آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

نایلون ضربه گیر

معرفی 5 مدل از انواع پلاستیک‌های حباب دار که با نام نایلون ضربه گیر نیز شناخته می‌شود.

  • مدل شماره 1- این مدل با نام anti-static bubble-wrap شناخته می‌شود. این نوع بسته‌بندی به رنگ صورتی است و اغلب برای بسته‌بندی وسایل الکترونیکی مانند لپ‌تاپ و سایر قطعات کامپیوتر استفاده می‌شود. می‌توانید حباب ضد الکتریسیته ساکن را در رول‌هایی با عرض 12 اینچ خریداری کنید. ضخامت این روکش می‌تواند از 3/16 اینچ تا 1/2 اینچ ضخامت متفاوت باشد. این از پلی اتیلن کم‌چگالی ساخته‌شده است که با انتقال الکتریسیته به اطراف جسم، از استاتیک خارجی جلوگیری می‌کند. این نوع پلاستیک در بسته بندی قطعات حساس الکترونیکی کاربرد وسیع دارد.
  • مدل شماره 2 – کیسه‌های حبابی بسته‌بندی کیسه‌های حباب دار. کیسه‌های حباب دار رایج‌ترین نوع پوشش حبابی هستند که بسیاری از مردم با آن آشنا هستند. کیسه‌های حباب دار سفید هستند و تقریباً با هر نوع بسته‌ای که به خانه شما تحویل می‌شود ارائه می‌شود. این مدل یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین مدل‌ها در بین نایلون‌های ضربه گیر است. شما می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را در ابعاد و سایزهای مختلف پیدا کنید. این نوع کیسه های حباب دار در ابعاد و اندازه های مختلف وجود دارند. برای بسته بندی لوازم شکستنی از این کیسه ها استفاده می شود.
  • مدل شماره 3- حباب با جداکننده. این پلاستیک حباب دار شبیه به آیتم شماره 2 است با این تفاوت که همراه با دیسپنسر (جداکننده مشخص) است. برای افرادی که بسیاری از اقلام مختلف را در یک روز بسته‌بندی می‌کنند، این می‌تواند مفید باشد؛ زیرا مجبور نیستند که یک رول کامل از این پلاستیک را در دست گرفته و با آن فرآیند بسته‌بندی را انجام دهند. دیسپنسر به شما این امکان را می‌دهد که بسته‌بندی را به اندازه دلخواه خود برش دهید. در نتیجه شما می توانید از این پلاستیک به راحتی در بسته بندی های مختلف استفاده نمایید.
  • مدل شماره 4 – بسته‌بندی حباب شفاف. این پلاستیک حباب دار شبیه به کیسه‌های حباب دار است اما کمتر مات است. وقتی از این نوع روکش استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی کالای داخل آن را ببینید. از این نوع پلاستیک برای وسایلی استفاده می‌شود که باید داخل آن‌ها دیده شود. حتی ممکن است از این نوع وسیله برای بسته‌بندی ظروف شیشه‌ای و آینه‌ها استفاده شود. همچنین اقلام کوچک در این نوع بسته‌بندی قرار می‌گیرند.
  • مدل شماره 5 – کاغذ حباب کرافت. در این مدل این کیسه حباب دار را با پاکت کرافت ترکیب می‌کنند. بسیاری از فروشندگان آنلاین از این نوع بسته‌بندی برای محافظت از محصولات خود در حین حمل‌ونقل استفاده می‌کنند. این نوع پلاستیک حباب دار در اندازه‌های مختلف وجود دارد و می‌تواند برای بسته بندی بسیاری از کالاهای مختلف مانند لوسیون‌ها، اقلام شیشه‌ای و سایر کالایی که به عنوان شکستنی طبقه‌بندی می‌شوند، استفاده شود.

اهمیت استفاده از نایلون ضربه گیر

چه در حال نقل مکان به یک محل سکونت جدید باشید یا صرفاً چیزی را حمل کنید، در مرحله‌ای از فرآیند بسته‌بندی به بسته‌بندی پلاستیک حباب دار نیاز خواهید داشت. طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها و درجه‌های مختلف در پلاستیک بسته‌بندی حباب دار موجود است. هرکدام برای کارهای مختلفی مناسب هستند؛ بنابراین باید مشخص کنید که چه اندازه و درجه‌ای برای بسته بندی شما مناسب‌تر است؟

در بالا به اندازه‌ها، درجه‌ها و ویژگی‌های محافظتی منحصربه‌فرد این نوع پلاستیک‌ها اشاره کردیم. شما می‌توانید به‌راحتی مشخص کنید که برای بسته‌بندی کدام یک از موارد بالا برای شما مناسب‌تر است.

گرید های مختلف پلاستیک حباب دار

علاوه بر درجات پایه، گریدهای طراحی شده ویژه‌ای وجود دارد که انواع منحصربه‌فرد محافظت را ارائه می‌دهند.

  • روکش حباب دار درجه بالا: روکش حباب دار درجه بالا که گاهی اوقات به عنوان درجه قوی شناخته می‌شوند، با پلاستیک‌های قوی‌تری ساخته می‌شوند که به این راحتی‌ها پاره و یا ترکیده نمی‌شوند.
  • روکش حباب دار عمومی: رایج‌ترین گرید پلاستیک حبابدار عمومی یا چند منظوره است. این نوع نایلون با نوعی پلاستیک وزن متوسط ​​ساخته‌شده که به اندازه کافی قوی است تا در برابر اکثر حوادث حمل‌ونقل معمولی مقاومت کند.
  • پوشش حباب دار محدود یا کم‌عیار: پوشش حباب دار کم درجه عموماً کمترین میزان محافظت را ارائه می‌دهد. در اصل برای کمک به جلوگیری از خراش یا آسیب‌های سطحی دیگر از این نوع نایلون استفاده می‌شود.
  • روکش حباب دار ضد الکتریسیته ساکن: روکش حباب دار ضد الکتریسیته ساکن برای محافظت از وسایل الکترونیکی ساخته‌شده است. این نوع نایلون در هر درجه‌ای موجود است. این گزینه باید هنگام بسته‌بندی وسایلی مانند تلفن همراه، رایانه یا تلویزیون استفاده شود.
  • پوشش حباب دار درجه FDA: این گزینه برای استفاده با غذاهایی که نیاز به محافظت در برابر جابجایی و لرزش جاده‌های ناهموار در حین حمل‌ونقل دارند، ساخته‌شده است. معمولاً هنگام حمل‌ونقل چیزهایی مانند شکلات، میوه‌های تازه و تخم‌مرغ استفاده می‌شود.
  • پوشش حباب دار با کنترل دما: این نوع پوشش حباب دار با نوع خاصی از عایق سلولی ساخته می‌شود تا به حفظ دمای کالای ارسالی کمک کند.

انواع مختلف نایلون ضربه گیر

اندازه پلاستیک حباب دار

اکنون که انواع مختلف نایلون ضربه گیر را می‌شناسید، باید از اندازه‌های مختلف نیز آگاه باشید. احتمالاً در گذشته از ترکاندن حباب‌های بزرگ و کوچک بدون اینکه دلیل اندازه‌های مختلف حباب را بدانید، لذت برده‌اید؛ اما جالب است بدانید که هر پلاستیک حباب داری برای کاری ساخته شده است. در واقع اندازه حباب ها نشان دهنده مقدار مقاومت و استقامت پلاستیک است.

 دو نکته مهم در خصوص اندازه حباب‌ها:

  1. حباب‌های کوچک‌تر محافظت کمتری در برابر ضربه یا فشار ایجاد می‌کنند، اما محافظت بیشتری در برابر خراش و خراش دارند.
  2. حباب‌های بزرگ‌تر با هوای بیشتری پر می‌شوند و برای ایجاد لایه‌های اضافی و محافظت بیشتر ایده‌آل هستند.

اندازه پلاستیک حبابدار

اندازه‌های استاندارد حباب‌ها در نایلون‌های ضربه گیر
  • اندازه 1/16 اینچ: حباب‌هایی که 1/16 اینچ ضخامت و 1/8 اینچ قطر دارند محافظت بسیار کمی دارند و برای بسته‌بندی اقلام کوچک و شکننده مانند ظروف شیشه‌ای استفاده می‌شوند.
  • اندازه 1/8 اینچ: این سایز گزینه خوبی برای اقلام کوچک است. این نوع اقلام نیاز به محافظت کمی دارند و از این نوع پلاستیک در آنها استفاده می‌شود.
  • اندازه 3/16 اینچ: این رایج‌ترین اندازه برای بسته‌بندی حباب دار است. برای اقلام سبک تا متوسط ​​مناسب است.
  • اندازه 5/16 اینچ: این گزینه دارای قطر 1 اینچ است. شما به‌راحتی می‌توانید فضای زیادی را در جعبه‌ها پر کنید و درعین‌حال مقدار قابل‌توجهی بالشتک برای محافظت از وسایل خود اضافه کنید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian