حباب پلاستیک روز

بهترین راه کارهای بسته بندی با نایلون حبابدار

بهترین راه کارهای بسته بندی با نایلون حبابدار

Rate this post

نایلون حبابدار به علت آن که عایق حرارتی و ضربه گیر استريال کاربردهای متنوعی می تواند داشته باشد که از جمله مهمترین آن ها بسته بندی محصولات است. برای آن که کالایی را با نایلون حبابدار بسته بندی کنیم در ابتدا باید نوع درست و مناسبی از نایلون را انتخاب کرده باشیم، نایلون حبابدار نوعی نایلون است که در چند نوع مختلف ساخته می شود و کاربرد آن در بسته بندی و حفاظت کالا برای جلوگیری از آسیب دیدگی آن ها در حین انتقال و حمل و نقل است.

نایلون حبابدار از نظر تعداد لایه ها  عبارتند از دولایه و سه لایه. دو لایه همان نایلون حبابدار معمولی است اما سه لایه دارای یک لایه نایلون اضافه می باشد که روی حباب ها کشیده شده اند. اندازه حباب ها نیز از ریز به درشت متغیر اند و نایلون های حباب ریز برای بسته بندی کالاهای ظریف استفاده می شوند و حباب درشت ها برای حفاظت از وسایل بزرگ تر هستند. نایلون حبابدار ممکن است دوبعدی یا سه بعدی باشد. نایلون های سه بعدی برای وسایل مکعبی مانند یخچال، تلویزیون و… استفاده می شوند. اگر کاربرد انواع این نایلون ها را بدانیم، و نحوه استفاده از آن ها را درست یاد بگیریم و به کار ببریم می توان گفت این روش بهترین شیوه برای حفاظت از انواع وسایل و کالاها و حمل و نقل آن ها بدون هیچ گونه مشکلی است. در اینجا در مورد انتخاب و خرید درست نایلون حبابدار و همچنین نحوه استفاده از آن می پردازیم.

نایلون حبابدار چه استفاده هایی دارد؟

نایلون حبابدار استفاده های متفاوتی دارد که در اینجا به چند مورد از ان ها اشاره می کنیم. اگر سیفون توالت به علت گرما و رطوبت هوا و محیط چکه می کند، پس از خشک کردن داخل سیفون نایلون حبابدار را به سطح داخلی آن بچسبانید. اگر گل و گلدان های شما در معرض سرما هستند برای حفاظت از آن ها می توانید نایلون حبابدار را به دور گلدان بپیچید. البته برای حفظ تمام گیاه از سرما بهتر محوطه ای که آن ها را نگهداری می کنید را با نایلون حبابدار عایق کنید.

اگر می خواهید بطری های نوشابه را مخصوصا در فصل گرما خنک نگه دارید میتوانید از این نایلون ها استفاده کنید. به علت اینکه میتوانند نقش عایق حرارتی را داشته باشند به طور کلی برای حفظ خنکی نوشابه یا غذاهای فریز شده و … قابل استفاده هستند. در فصل زمستان می توانید این نایلون ها را به پنجره ها بچسبانید تا مانع از سرد شدن هوای اتاق شوید و انرژی کمتری برای گرم کردن اتاق صرف کنید.

و البته یکی دیگر از کابردهای نایلون حبابدار که مطمئنا همه ازآن بهره برده اید این است که طبق تحقیقات یک روانشناس آمریکایی در دهه 90 میلادی ترکاندن حباب های این نایلون ها باعث آرامش خاطر و رفع تنش و افزایش احساس رضایت می شود.

 نایلون حبابدار باید چه نوع و چه سایزی باشد؟

اگر قرار است اسباب کشی کنید یا برخی وسایل شکستنی را در مکانی نگه داری کنید یا محصولاتی را به نقاطی ارسال نمایید برای اینکه به طور کامل از ضربه و آسیب در امان باشند، حتما به نایلون حبابدار احتیاج پیدا خواهید کرد. امااین نایلون ها باید در چه سایزی تهیه شوند یا حباب های آن ها چه اندازه ای داشته باشند؟ برای اینکه هزینه اضافه ای بر خود تحمیل نکنید، مخصوصا اگر تولید کننده هستید و باید همیشه در حال پست کردن محصولات خود باشید، نایلون حبابدار را به اندازه تهیه کنید تا زائدات را کمتر کنید، کم بودن نایلون هم آن را بی استفاده می کند.

در مورد اندازه حباب نایلون نیز می توان گفت برای وسایل خیلی سبک و کوچک که می خواهید از خط و خش گرفتن آن جلوگیری کنید، نایلون “یک هشتم” مناسب است که حباب های ریزی دارد. اما اگر هدف استفاده از نایلون ضربه گیری باشد، نایلون های سه شانزدهم تا پنج شانزدهم حباب های درشت و خوبی برای ضربه گیری دارند. همانطور که در بالا ذکر شد، برای وسایل بزرگ تر نایلون حباب بزرگ استفاده می شود و برای کالاهای ظریف تر نایلون های حباب کوچک مناسب اند. پیش از خرید ابعادی که برای پوشش کامل کالا نیاز دارید را محاسبه کنید، سپس اقدام به خرید نمایید.

 

نحوه بسته بندی با نایلون حبابدار

پس از آن که نایلون حبابدار را در اندازه مشخص خریداری نمودید باید نحوه استفاده درست آن را باید بدانید تا بتواند به عنوان عایق کاربرد داشته باشد، بسیاری از افراد از این نایلون ها به درستی استفاده نمی کنند.

در ابتدا برای شروع بسته بندی به قیچی، چسب اسکاچ و نایلون حبابدار احتیاج دارید.

نکته مهم و قابل توجه در بسته بندی با نایلون حبابدار این است که بسته بندی کالا باید از طرف حبابدار نایلون باشد، یعنی حباب ها به طرف کالا باشند تا بتوانند به درستی از آن محافظت کنند برخی به اشتباه طوری بسته بندی را انجام می دهند که حباب ها قسمت بیرونی بسته باشند و این باعث می شود که کارکرد و ضربه گیری آن تا حد زیادی کاهش یابد. علاوه بر آن اینکه حباب ها در تماس با محصول باشند باعث می شود که اصطحکاکی بین آن ها به وجود بیاید و محصول در نایلون تکان های کمتری بخورد و با ثابت ماندن در سرجای خود امکان آسیب دیدن آن کمتر شود.

نکته دوم در بسته بندی با نایلون حبابدار این است که اگر احتمال می دهید که بسته شما در معرض گرما و حرارت یا نور خورشید قرار خواهد گرفت  پیش از بسته بندی با نایلون، با یک برگه روزنامه یا کاغذ آن را بپوشانید و چسب بزنید، سپس بسته بندی را انجام دهید چرا که ممکن است نایلون بر اثر گرما ذوب شود و به کالای بسته بندی شده بچسبد. پس اگر محصول شما دارای حساسیت هایی ست و ذوب شدن نایلون به آن صدمه می زند یا ظاهر آن را خراب می کند حتما قبل از بسته بندی با نایلون حبابدار ابتدا با کاغذ آن را بپوشانید.

نکته دیگر این است که در هنگام بسته بندی باید با نایلون حبابدار کیسه درست کنید. اما این بدان معنا نیست که یک کیسه بسازید و سپس محصول را در آن قرار دهید زیرا این گونه فضای خالی زیادی درست می شود. بنابراین نایلون را از طرف حباب به محصول بپیچانید و به اندازه ای که نیاز است آن را برش دهید سپس لبه های نایلون را با چسب  نواری به هم بچسبانید. در نهایت اگر باز هم فضایی خالی درون بسته وجود داشت بسیار هم است که آن را با کاغذ مچاله شده پر کنید تا از تکان خوردن و ضربه دیدن کالا به طور کامل جلوگیری شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian