حباب پلاستیک روز

تولید انواع پلاستیک زیپ دار و کاربرد آن‌ها

پلاستیک زیپ دار

تولید انواع پلاستیک زیپ دار و کاربرد آن‌ها

2/5 - (1 امتیاز)

پلاستیک زیپ دار نوع خاصی از پلاستیک است که برای بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌شود. این نوع پلاستیک دارای یک بخش زیپ مانند است که باعث بسته شدن می‌شود.

پلاستیک زیپ دار نوع خاصی از پلاستیک است که برای بسته‌بندی مواد غذایی از آن استفاده می‌شود. این نوع پلاستیک دارای یک بخش زیپ مانند در بالای آن است که باعث بسته شدن و پلمپ شدن پلاستیک می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایلی که این نوع پلاستیک‌ها به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند بسته‌بندی آسان، زیبایی و قابلیت استفاده مجدد از آن‌ها است. به‌نحوی‌که می‌توان چند بار مواد غذایی را در داخل آن‌ها بسته‌بندی کرد.

پلاستیک زیپ دار چیست؟

پلاستیک زیپ دار که با نام زیپ پک نیز شناخته می‌شود نوعی کیسه ذخیره‌سازی مستطیلی انعطاف‌پذیر ارزان‌قیمت است. زیپ پک معمولاً شفاف است اما دارای رنگ‌بندی نیز می‌باشد. این نوع پلاستیک از پلی‌اتیلن یا پلاستیک‌های مشابه ساخته‌شده است. مهم‌ترین مزیت زیپ پک این است که می‌تواند بارها درزگیری و باز شود؛ یعنی به دفعات می‌توان آن را استفاده کرد.

سازوکار و مکانیسم زیپ پک به این صورت است که یک نوار لغزنده، (که به روشی مشابه با زیپ کار می‌کند)، با چسباندن دو طرف لبه‌های این نوار با انگشتان دست، درب پلاستیک بسته می‌شود. با این کار درب کیسه به نحوی بسته می‌شود که حتی هوای داخل آن نیز قابلیت خارج شدن را ندارد.

زیپ پک‌ها در اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند. اندازه کوچک معمولی 1.5 در 2.5 اینچ (3.8 سانتی‌متر × 6.4 سانتی‌متر) و اندازه بزرگ معمولی 9 در 12 اینچ (23 سانتی‌متر × 30 سانتی‌متر) هستند. ضخامت این نوع پلاستیک‌ها متفاوت است. برخی دارای ضخامت‌های کمتر و برخی دارای ضخامت‌های بیشتر هستند. نمونه‌هایی که دارای ضخامت‌های بیشتر هستند برای بسته‌بندی مواد غذایی و اجسام سنگین‌تر استفاده می‌شوند. کیسه‌های کوچک‌تر معمولاً 40 تا 45 میکرومتر ضخامت دارند و برای بسته‌بندی انواع اقلام کالاها و مخصوصاً قطعات الکترونیکی استفاده می‌شوند.

کاربرد پلاستیک زیپ دار

بسیاری از این کیسه‌ها برای نگهداری مواد غذایی مانند ساندویچ و مواد غذایی دیگر استفاده می‌شوند. عمده استفاده از این کیسه‌ها در فریزرها است، جایی که شما می‌توانید به راحتی مواد غذایی مختلف مانند سبزیجات، گوشت، حبوبات و مواد غذایی دیگر را به راحتی در این کیسه‌های زیپ پک قرار داده و بسته‌بندی کنید.

زیپ پک‌ها به عنوان رقیب اصلی کیسه فریزرها شناخته می‌شوند. به‌نحوی‌که در خانه‌های امروزی کمتر از کیسه فریزر برای بسته‌بندی مواد غذایی در فریزرها استفاده می‌شود. کیسه‌های فریز عموماً دارای ضخامت کمتری نسبت به زیپ پک‌ها هستند. همچنین نحوه بسته‌بندی و قرار دادن آن‌ها در فریزر چندان جالب نیست. زیپ پک‌ها در هنگام بسته‌بندی حالت و شکل خود را حفظ می‌کنند.

 

کاربرد پلاستیک زیپ دار

تفاوت پلاستیک زیپ دار با کیسه فریزرها

شاید در ابتدا فکر کنید که استفاده از کیسه فریزر برای بسته‌بندی مواد غذایی بهتر است؛ اما آیا واقعاً تفاوتی بین استفاده از زیپ پک و کیسه فریزر وجود دارد؟ آیا کیسه فریزر مواد غذایی را تازه‌تر نگه می‌دارد؟

 روش‌های مختلفی برای نگهداری مواد غذایی وجود دارد. ظروف شیشه‌ای، ظروف پلاستیکی، کیسه‌های سیلیکونی، روکش چسبناک سلفونی، فویل‌ها و بسیاری از مواد دیگر که برای بسته‌بندی مواد غذایی از آن‌ها استفاده می‌شود. شما می‌توانید مواد غذایی را در هر یک از این موارد قرار داده و در فریزر خود بگذارید تا به دور از نور خورشید و در دمای مناسب تا مدت‌ها از آن‌ها نگهداری کنید.

اما ساده‌ترین روش برای نگهداری مواد غذایی این است که آن را در زیپ پک یا کیسه فریزر قرار دهید. در حالی که کیسه‌های پلاستیکی معمولاً برای نگهداری مواد غذایی در خارج از فریزر استفاده می‌شوند، کیسه‌های فریزر برای نگهداری مواد غذایی در فریزر استفاده می‌شوند.

 با این حال در سال‌های اخیر نوعی کیسه پلاستیکی نیز به داخل فریزرها راه پیدا کرده است. زیپ پک‌ها محصولاتی هستند که به خوبی توانسته‌اند در داخل فریزرها راه پیدا کنند و برای بسته‌بندی مواد غذایی از آن‌ها استفاده شود.

 با این حال، هر دو نوع کیسه فریزر و زیپ پک‌ها اساساً یک کار را انجام می‌دهند. این کیسه‌ها با ایجاد یک لایه محافظتی، در برابر هوا و رطوبت بیرون و میکروب‌ها و موارد دیگر، از مواد غذایی داخل خود محافظت می‌کنند. این کیسه‌ها همچنین مقدار رطوبت لازم را برای کمک به نگه‌داشتن غذا در حالت طبیعی را، در داخل خود حفظ می‌دارند.

تفاوت اصلی کیسه فریزر و کیسه‌های زیپ دار

ضخامت کیسه‌های زیپ دار نزدیک به دو برابر یک کیسه فریزر معمولی است. در حالی که یک کیسه فریزر متوسط ​​ضخامتی در حدود 1.5 میل دارد، کیسه‌های زیپ دار معمولاً ضخامتی نزدیک به 3 میل دارند. داشتن دو برابر ضخامت، محافظت بیشتری در برابر هوا و رطوبت ایجاد می‌کند و احتمال پاره شدن یا سوراخ شدن هر جسم تیز را در کیسه کاهش می‌دهد.

کیسه‌های زیپ دار همچنین دارای یک طراحی زیپ مانند برای مهروموم با ظرافت بالایی هستند که به جلوگیری از نفوذ هوا یا رطوبت به داخل یا خارج کیسه کمک می‌کند؛ بنابراین، به طور خلاصه، کیسه‌های زیپ دار برای نگهداری مواد غذایی در فریزر مناسب‌تر هستند و کیسه‌های فریزر جایگزین ارزان‌تری برای نگهداری مواد غذایی در خارج از فریزر هستند.

معرفی کیسه زیپ دار

انواع مختلف پلاستیک زیپ دار

انواع مختلفی از زیپ پک‌ها را می‌توان در بازار به راحتی پیدا کرد. شما می‌توانید بر اساس نیاز و استفاده خود فرایند ساخت و ایجاد این کیسه‌ها را به راحتی انجام دهید. همین امر باعث شده که نمونه‌ها و مدل‌های مختلفی از این کیسه‌ها در بازار وجود داشته باشد. با این حال عمده نمونه‌های موجود در بازار شامل موارد زیر می‌شود:

مدل شماره 1 – زیپ پک ایستاده

زیپ پک ایستاده یکی از جدیدترین نمونه‌های کیسه‌های زیپ دار است. البته در این مدل کیسه از جنس پلاستیک نیست. بلکه ممکن است کیسه با مواد OPP نیز تولید شود. فرایند تولید این نوع کیسه‌ها کاملاً بهداشتی و با استفاده از ماشین‌آلات روز دنیا است، در نتیجه کاملاً بهداشتی هستند. از این نوع کیسه‌ها معمولاً در فروشگاه‌هایی استفاده می‌شود که کالاهای فیزیکی بزرگ را می‌فروشند. به عنوان مثال می‌توان در موبایل فروشی‌ها و لوازم الکتریکی از این کیسه‌ها استفاده کرد.

نکته قابل‌توجه در خصوص این نوع کیسه‌های زیپ دار این است که می‌توان آن‌ها را به راحتی در رنگ‌های مختلف با قابلیت طراحی و چاپ روی آن‌ها تهیه کرد. در نتیجه می‌توان از آن‌ها برای امر تبلیغات نیز استفاده کرد. همچنین از آن‌ها برای بسته‌بندی مواد غذایی مانند میوه‌ها و پک‌های غذایی در اتوبوس‌ها و هواپیماها نیز استفاده می‌شود. دلیل این نوع استفاده همان قابلیت رنگ‌بندی، چاپ و طراحی روی آن‌ها است.

مدل شماره 2 – کیسه زیپ دار نایلونی

این نوع زیپ پک را می‌توان عمومی‌ترین نوع کیسه‌های زیپ دار نام برد. از این نوع زیپ پک‌ها در خانه‌ها برای نگه‌داری مواد غذایی و موارد دیگر استفاده می‌شود. این نوع زیپ پک‌ها در ابعاد مختلف تولید می‌شوند؛ اما به‌طورکلی در دسته‌ها زیر قرار می‌گیرند:

  • کیسه زیپ دار با سایز کوچک: معمولاً سایزی کمتر از 10 سانتی‌متر دارند و برای نگهداری ادویه و مواد غذایی بسیار ریز از آن‌ها استفاده می‌شود.
  • کیسه‌های زیپ دار متوسط: کیسه‌هایی هستند که برای نگهداری مواد غذایی مانند گوشت چرخ‌کرده، حبوبات و سبزی از آن‌ها در خانه‌ها استفاده می‌شود. معمولاً این نوع کیسه‌ها به راحتی در داخل فریزر قرار می‌گیرند.
  • کیسه‌های زیپ دار بزرگ: از این نوع کیسه‌ها برای نگهداری مواد غذایی در حجم زیاد و یا حتی اجسام دیگر استفاده می‌شود. به عنوان مثال می‌توان در این کیسه‌ها به راحتی چای، آرد، برنج، حبوبات و خشکبار را قرار داد.

 نکته قابل‌توجه در خصوص کیسه‌های زیپ دار نایلونی این است که در ضخامت‌های مختلف و در ابعاد مختلف تولید می‌شوند. در نتیجه شما به راحتی می‌توانید سایزهای مختلفی از آن‌ها را در بازار پیدا کنید.

مدل شماره 3 – پلاستیک زیپ دار دسته‌دار

این نوع کیسه‌های زیپ دار بیشتر برای بسته‌بندی‌های تجاری استفاده می‌شوند. از این مدل برای بسته‌بندی مواد غذایی و یا قرار دادن در فریزر نباید استفاده کرد. این مدل‌ها معمولاً برای بسته‌بندی انواع کیف‌ها، البسه و موارد دیگر استفاده می‌شوند. همچنین برخی از مدل‌های آن‌ها برای بسته‌بندی‌های شکلات و شیرینی‌ها استفاده می‌شوند. این مدل از کیسه‌های زیپ دار عموماً مصارف تجاری دارند. در خانه‌ها و فریزرها از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

در برخی از آجیل فروشی‌ها نیز می‌توانید این کیسه‌ها را پیدا کنید. نکته قابل‌توجه در خصوص این کیسه‌ها این است که قابلیت چاپ و طراحی روی آن‌ها وجود دارد. شما می‌توانید آن‌ها را بر اساس کسب‌وکار خود در سایزها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف سفارش دهید. عمده مصرف‌کننده این کیسه‌ها فروشنده‌های البسه، آجیل فروشی‌ها، شیرینی و شکلات فروشی‌ها هستند.

انواع پلاستیک زیپ دار

مدل شماره 4 – کیسه زیپ دار با فویل آلومینیومی

کیسه زیپ دار با فویل آلومینیومی معمولاً برای بسته‌بندی اقلام و کالاهای حساس استفاده می‌شود. این نوع کیسه‌ها همچنین برای بسته‌بندی موارد دارویی و حتی داروهای گیاهی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. هدف از استفاده از فویل آلومینیومی روی آن‌ها این است که مانع از دریافت نور مستقیم خورشید شوند. از این نوع کیسه‌ها معمولاً در مشاغل خاص استفاده می‌شود. حتی برای کالاهای دندانپزشکی و پزشکی نیز ممکن است از این نوع کیسه‌ها استفاده شود.

مزایا و معایب استفاده از کیسه‌های زیپ دار

در اینجا مزایا و معایب کیسه‌های فریزر آورده شده است.

مزیت استفاده از زیپ پک‌ها:

  • محافظت بهتری نسبت به کیسه‌های نگهداری معمولی (دو برابر ضخامت) دارند.
  • برای نگهداری مواد غذایی در فریزر عالی هستند.
  • نسبت به سایر ظروف نگهداری مواد غذایی و همچنین کیسه‌های پلاستیکی فضای کمتری را اشغال می‌کند.
  • نسبت به کیسه‌های پلاستیکی معمولی احتمال سوراخ شدن یا پارگی کمتری دارند.
  • تائید شده توسط FDA هستند.
  • بدون BPA هستند.

معایب استفاده از زیپ پک‌ها

  • گران‌تر از کیسه‌های معمولی هستند.
  • به اندازه کیسه‌های معمولی با محیط زیست سازگار نیستند.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian