حباب پلاستیک روز

دستگاه بسته بندی نایلون شیرینگ تونلی

دستگاه بسته بندی نایلون شیرینگ تونلی

Rate this post

دستگاه بسته بندی نایلون شیرینگ تونلی

نایلون شیرینگ در انواع مختلفی تولید می شود که ابعاد متفاوتی نیز دارند. نایلون های شیرینگ را با استفاده از دستگاه بسته بندی نایلون برای پک کردن محصولات مختلف صنعتی، غذایی، دارویی و.. استفاده می کنند. این دستگاه ها در انواع مختلفی وجود دارند که هم میتوان آن ها را در منزل، فروشگاه یا رستوران اسنفاده کرد هم انواع پیشرفته آن را می توان در کارخانه ها و صنعت مشاهده نمود. در این مطلب سعی می کنیم به تمامی ابعاد استفاده از نایلون بسته بندی و شیرینگ از جمله فرآیند پک کردن محصولات توسط دستگاه بسته بندی تونلی بپردازیم.

بسته بندی با نایلون شیرینگ

بسته بندی با دستگاه و نایلون شیرینگ دارای قواعد و مراحل مخصوص به خود است که بدون رعایت کردن آن ها نمی توان بسته بندی را به صورت کامل انجام داد یا نایلون ها را سالم نگه داشت.

مرحله اول انتخاب نوع نایلون شیرینگی است که می خواهیم در دستگاه بسته بندی از آن استفاده کنیم، و توجه به ابعاد و ضخامت و جنس آن انتخاب ابعاد درست باعث می شود که نایلون اضافات و دور ریز نداشته باشد که این عمل یکی از اصول صرفه جویی و مراقبت از محیط زیست است. همچنین باید نایلونی را با ضخامت مناسب انتخاب نمود چرا که نایلون های نازک به سرعت آسیب می بینند و باید چندین بار یا با چند لایه آن ها را بسته بندی نمود.

دستگاه بسته بندی باید دارای فک دوخت مناسبی باشد چرا که دوخت نا متوازن و ناقص و یا سوخته شده، ظاهر و کاربرد بسته بندی را خراب می کند. بنابراین در انتخاب دستگاه بسته بندی باید دقت کافی را لحاظ کرد.

برای اینکه دستگاه بسته بندی بتواند به درستی کار خود را انجام دهد باید با توجه به نوع و ضخامت نایلونی که انتخاب کرده اید حرارت و سرعت دستگاه را تنظیم نمایید.

همانطور که می دانید، برای فرایند پکینگ، دستگاه بسته بندی به نایلون شیرینگ حرارت می دهد تا جمع شود و به محصول بچسبد، در این زمان نایلون شیرینگ حالت نیمه ذوب شده ای به خود می گیرد و بنابراین پس از خروج از دستگاه بسته بندی باید آن را با فن خنک کننده، خنک نمود.

دستگاه بسته بندی و انواع آن

کار دستگاه بسته بندی با نایلون شیرینگ در حقیقت این است که در ابتدا نایلون را برش دهد و بر روی محصول قرار دهد سپس با حرارت دادن آن فرآیند پکینگ محصول را انجام دهد. در دستگاه بسته بندی اتوماتیک تمام این مراحل توسط خود دستگاه صورت می گیرد و در انواع نیمه اتوماتیک آن بخشی از عملیات دستگاه باید توسط فرد انجام گیرد و کنترل شود. انواع دستگاه بسته بندی نایلون شیرینگ عبارتند از تونلی، کابینی، و کانوایردار.

دستگاه بسته بندی تونلی در دو نوع BS و BSF تولید می شوند. شیرینگ تونلی BS برای بسته بندی محصولاتی استفاده می شود که به پک های کوچک و سنگین احتیاج دارند. و درمقابل دستگاه بسته بندی BSF برای بسته بندی هایی استفاده می شود که سنگین تر هستن و البته حجم کمی هم دارند.

دستگاه شیرینگ پک کابینی معمولا برای منازل و رستوران ها و فروشگاه ها و … استفاده می شود زیرا که ساده ترین دستگاه برای بسته بندی با نایلون شیرینگ است. در این دستگاه رول نایلون در یک طرف قرار می گیرد و بخش هایی از فرایند پکینگ مانند قرار دادن رول و حرارت دهی به پک باید توسط خود فرد انجام گیرد. معمولا مدت زمان بسته بندی با این دستگاه بیشتر از 10 ثانیه طول نمی کشد.

دستگاه بسته بندی کانوایر دار نیز پیشرفته ترین نوع دستگاه شیرینگ پک است و با سرعت بالا می تواند تعداد زیادی محصول را بسته بندی کند. و نیز دارای امکاناتی مانند تنظیم حرارت و سرعت است. این دستگاه ها تمام اتوماتیک هستند.

دستگاه بسته بندی نایلون تونلی

همان طور که گفتیم دستگاه بسته بندی در چند نوع مختلف وجود دارند که هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارند. اما به طور ویژه اگر بخواهیم به تعریف و توصیف دستگاه بسته بندی تونلی بپردازیم می توان گفت که این دستگاه  معمولا در صنعت و در کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. و معروف ترین و بیشترین استفاده ای که از این دستگاه می شود، مربوط است به بسته بندی نوشابه، آب معدنی، دوغ و انواع بطری های نوشیدنی دیگر که در اندازه های متفاوتی بسته بندی می شوند. این نوع دستگاه از دستگاه کابینی پیچیده تر است و بسته بندی های سنگین تری می توان با آن انجام داد. مهم ترین قسمت این دستگاه، تونل حرارتی آن است که محصولات در آن قرار می گیرند و نایلون شیرینگ نیز پس از قرار گیری بر روی محصول و گرفتن حرارت، کمی نیمه ذوب می شود و فرم محصول را به خود می گیرد و به قدری جمع و به آن نزدیک می شود که بسته بندی محکمی را تولید کند. المنت های برقی دما و حرارت لازم برای تونل حرارتی فراهم میکنند. این دستگاه ها معمولا برقی هستند و برق شهری برای راه اندازی آن ها کافی ست اما به علت آن که ممکن است پر مصرف باشند، به منظور صرفه جویی انواع دیگری دستگاه تونلی دوگانه سوز نیز تولید شده اند.

نکاتی برای خرید و استفاده از دستگاه شیرینگ پک

حتما در هنگام خرید کیفیت دستگاه را بررسی کنید مخصوصا کابین آن و دینام و نقاله و …

 حتما توجه کنید که محصول دارای ضمانت و گارانتی و همچنین پشتیبانی و خدمات تعمیر باشد تا در صورت ایجاد مشکل بتوان از آن استفاده کرد.

قیمت دستگاه بسته بندی با نیلون شیرینگ بر اساس مدل آن ها متغیر است و حتی ممکن است دچار نوسان شود حتما قبل از خرید به صورت آنلاین به بررسی قیمت آن ها بپردازید.

رول شیرینگ از فروشگاه های معتبر تهیه کنید، و آن را در معرض آفتاب قرار ندهید و مراقب نظم نایلون های رول شده و مقوای درون رول باشید.

ممکن است برای صرفه جویی تمایل داشته باشید که از دستگاه بسته بندی دست دوم استفاده کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این دستگاه ها به علت آن که معمولا مدت زمان زیادی استفاده شده اند ممکن است دچار استهلاک شده باشند و زیاد برای شما کار نکنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian