حباب پلاستیک روز

دستگاه شیرینگ چیست؟ و عملکرد آن چگونه است؟

دستگاه شیرینگ

دستگاه شیرینگ چیست؟ و عملکرد آن چگونه است؟

Rate this post

دستگاه شرینگ برای بسته بندی انواع جعبه و کارتن، کتاب، مواد غذایی، محصولات صنعتی، و غیره به صورت تک عددی یا چند عددی مناسب است.

دستگاه شیرینگ چیست؟

در این مقاله می خواهیم بدانیم دستگاه شیرینگ چیست؟ این ابزار محصولات را توسط نایلون شیرینگ به صوت تک عددی و چند عددی بسته بندی می کند.

دستگاه شرینگ یا Shrink Pack به معنای منقبض کردن بسته می باشد، و شیرینگ به نوعی بسته بندی گفته می شود که پوششی از جنس پلاستیک به نام نایلون شرینگ دور کالا کشیده می شود.

طی یک فرآیند دستگاه نایلون را به وسیله حرارت جذب محصول می کند و بسته بندی می کند، در زبان فارسی به این دستگاه، شرینگ می گویند.

هدف از این نوع بسته بندی؛ سهولت حمل و نقل برای تولیدکنندگان، ماندگاری محصول، و ایمنی و بهداشت محصولات می باشد.

این دستگاه در بخش انتهایی خط تولید محصول در کارخانه مورد استفاده قرار می گیرد و بسته های پر شده از مواد را با استفاده از نایلون شیرینگ به صورت پک بسته بندی می کند و با ایمنی بالا به بازار عرضه می شود.

 

شیرینگ

 

مزایای دستگاه شیرینگ

در ادامه مطلب می خواهیم به بررسی مزایای دستگاه شیرینگ بپردازیم: با این دستگاه می توانید جلوه های زیباتری از محصولات را به مشتریان نشان دهید، با نایلون های چاپ شده خود به راحتی می توانید این دستگاه را تبلیغ کنید.

شایان ذکر است که بسیاری از شرکت ‌ها به ‌ویژه شرکت‌ های صنعتی از نایلون چاپی برای ارسال محصولات خود به مشتریان خود استفاده می ‌کنند تا جذاب ‌تر به نظر برسند و از آن در تبلیغات بی‌ صدا برای شرکت خود استفاده کنند.

این روش یکی از ارزان ترین راه ها برای تبلیغ محصول شماست و معمولا منجر به دیده شدن بهتر محصولات شما، ایجاد تصویر ذهنی مثبتی از برند شما در ذهن مخاطبان و در نهایت افزایش فروش محصول شما می شود.

شما می توانید با هزینه بسیار کم نسبت به سایر روش های بسته بندی از این ابزار استفاده کنید و ظاهر و فروش محصول خود را بهبود ببخشید.

از ویژگی های نایلون قابل شستشو این است که این نوع نایلون در هنگام گرم شدن به راحتی توسط محصول در حال بسته بندی جذب می شود.

این دستگاه در تمامی صنایع از جمله مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و قطعات صنعتی قابل استفاده است.

شیرینگ کردن محصول به صرفه تر از استفاده کارتن است، شیرینگ کردن باعث بالا بردن استحکام بسته می شود و تا زمان استفاده بسته به همان شکل می ماند.

شیرینگ کردن محصولات از نفوذ رطوبت به محصول یا کارتن می شود و از خراب شدن شکل ظاهری محصولات جلوگیری می کند.

عملکرد دستگاه شیرینگ

یکی از پرکاربردترین ماشین آلات در صنعت بسته بندی محصولات دستگاه شرینگ است، این دستگاه فقط بسته بندی نمی کند، بلکه کنار هم قرار دادن محصولات به صورت چند عددی از پرکاربردترین نمونه استفاده از این دستگاه می باشد.

در ادامه به نحوه عملکرد دستگاه شرینگ می پردازیم:

انواع این دستگاه فرآیند شرینگ و بسته بندی را به یک صورت انجام می دهند و فقط عملیات نصب آنها با هم متفاوت است.

نایلون شیرینگ از پلی اتیلن سبک و چند ماده دیگر از گروه پلی اتیلن ساخته شده است.

مهمترین ویژگی نایلون شیرینگ این است که گرمای محصول را به راحتی جذب می کند و هوای داخل کانال حرارتی دستگاه از ایجاد حباب در نایلون شیرینگ جلوگیری می کند.

عملکرد این دستگاه بدین صورت است که ابتدا نایلون شرینگ به دو روش به دور محصول دوخته می شود:

  • به وسیله دستگاه دوخت مجزا
  • به وسیله دستگاه دوخت خود دستگاه

سپس توسط نوار نقاله دستگاه محصول وارد کانال حرارتی می شود و نایلون جذب محصول می شود و آن را پک می کند.

 

دستگاه شیرینگ

 

انواع رول ماشینی دستگاه شیرینگ

  • ساده یا روده ای
  • رول های بغل باز شو (ایده‌ آل برای دستگاه شیرینگ کابینی)
  • رول های تک لایه (مناسب برای دستگاه شرینگ تونلی)

انواع دستگاه های شیرینگ

در ادامه مطلب به معرفی انواع دستگاه شیرینگ می پردازیم:

دستگاه شرینگ رومیزی: مناسب برای بسته بندی اقلام کوچک

دستگاه شیرینگ کابینی: مناسب برای بسته بندی محصولات کوچک

دستگاه شرینگ تونل: مناسب برای بسته بندی محصولات بزرگ و کوچک

دستگاه شرینگ دوخت دستی نیمه اتوماتیک: مناسب برای بسته بندی محصولات کوچک و متوسط.

دستگاه شرینگ تمام اتوماتیک (دوخته شده با تونل حرارتی): مناسب برای بسته بندی محصولات بزرگ و کوچک

دستگاه شیرینگ لیبل: مناسب برای فشار دادن برچسب روی بطری توسط تونل حرارتی.

بررسی انواع دستگاه شیرینگ

در ادامه این مطلب به بررسی انواع دستگاه شیرینگ می پردازیم:

  • دستگاه شیرینگ دستی رومیزی: این دستگاه توسط یک سشوار صنعتی کار می کند، به این صورت که ابتدا رول نایلونی دور محصول را می دوزیم.

سپس نایلون را با سشوار صنعتی با دست گرم می کنیم، و نایلون جذب محصول می شود و محصولات را تک عددی یا چند عددی توسط رول پک می کنیم، دستگاه های بسته بندی دستی رومیزی برای بسته بندی اقلام کوچک و تولید محدود ایده آل هستند.

  • دستگاه شیرینگ کابینی: این نوع دستگاه برای بسته بندی اقلام کوچک استفاده می شود و نیازی به دستگاه دوخت مجزا ندارند، رول نایلونی مورد نیاز پکیج کابین PVC، PO، PP  و غیره می باشد.

نحوه کار این دستگاه به این صورت است که محصول را داخل نایلون مایع شده قرار می دهیم و داخل دستگاه می گذاریم، دستگاه همزمان نایلون را می دوزد و چروک می کند.

  • دستگاه شیرینگ تونلی: از این دستگاه برای پک کردن بارهای بزرگ و کوچک استفاده می شود، این دستگاه به این صورت عمل می کند که نمونه را داخل یک حفره گرم شده با رول نایلونی پیچیده شده دور نمونه قرار می دهد و سپس دستگاه به نمونه می چسبد و نمونه را جمع می کند.

رول شرینگ ضروری یک بسته شرینگ تونلی است که از POF و PVC ساخته شده است، در این دستگاه تمامی مراحل دوخت توسط دستگاه دوخت مجزا انجام می شود و اپراتور محصول را با دست قرار داده و خارج می کند.

  • دستگاه شیرینگ دوخت دستی نیمه اتومات: در این نمونه، دوخت با دست توسط اپراتور و با استفاده از دستگاه دوخت خود دستگاه انجام می شود، سپس محصول از طریق تسمه نقاله دستگاه وارد کوره حرارتی می شود و عمل جمع شدگی انجام می شود و در نهایت محصول بسته بندی می شود، از دستگاه خارج می شود.
  • دستگاه شیرینگ تونلی تمام اتومات: این دستگاه شامل دستگاه دوخت و کوره حرارتی است و برای بسته بندی محصولات بزرگ و کوچک استفاده می شود.

استفاده از این ابزار مخصوصاً در کارخانه هایی که تولید صنعتی بالایی دارند و محصولات آنها در اندازه های مختلف است بسیار رایج است.

در مثال دستگاه بسته بندی تمام اتوماتیک شرینگ، تنها محصول توسط اپراتور قرار داده و خارج می شود، در حالی که سایر مراحل شامل دوخت، انتقال محصول و فر حرارتی به صورت تمام اتوماتیک است.

  • دستگاه شیرینگ لیبل: این دستگاه برای چسباندن برچسب در اطراف بطری ها مناسب است عملکرد این دستگاه کاملا اتوماتیک است به این صورت که ابتدا لیبل به صورت کاملا اتوماتیک روی ظرف قرار می گیرد و سپس توسط تسمه نقاله دستگاه وارد تونل حرارتی شده و با حرارت دادن ظروف لیبل ها را فشرده می کند.

تا به اینجا، 6 نوع دستگاه شیرینگ با کاربردها و ویژگی های متفاوت را معرفی کردیم که هر کدام برای مصارف و کاربردهای خاص خود مورد استفاده قرار می گیرد.

تمام یا بخشی از محصول را به عنوان یک پوشش شفاف بپوشاند برای قرار دادن برچسب روی ظروف از تونل های هوای گرم، مادون قرمز و بخار استفاده می شود.

ویژگی دستگاه شیرینگ حرارتی

در ادامه به معرفی برخی از ویژگی های دستگاه شیرینگ حرارتی می پردازیم:

  • این امکان را به شما می دهد تا کالاهایی را در اندازه ها و اشکال مختلف بسته بندی کنید.
  • این نوع بسته بندی امکان جابجایی و انتقال آسان کالا را فراهم می کند.
  • از سیستم پنوماتیک برای فیلم پلی اتیلن کامل استفاده می شود.
  • قسمت دوخت دارای فرمان پنوماتیک، تایمر و قابلیت تنظیم دما می باشد.
  • بخش خروجی شامل یک فن خنک کننده است.
  • اینورتر برای کنترل سرعت تسمه نقاله استفاده می شود.
  • برای اینکه انرژی هدر نرود دیوارهای تونل حرارتی دو لایه بوده و در بین دیوارها از مواد عایق استفاده می شود.
  • این یک سیستم گرمایش دوگانه سوز با استفاده از برق و گاز است.

 

 

قیمت دستگاه شیرینگ

همانطور که در بالا گفته شد، دستگاه شیرینگ انواع مختلفی دارد که کارکرد هر کدام متفاوت می باشد، و مسلماً قیمت دستگاه شیرینگ هم متفاوت می باشد.

به دلیل نوسانات دلار، قطعات وارداتی، قیمت دستگاه شیرینگ ثابت نیست، بهتر از برای خرید به مراکز معتبر مراجعه کنید.

برای خرید یک دستگاه شیرینگ با کیفیت باید در مورد تنظیمات، اجزا و نحوه عملکرد آن آشنا باشید.

امروزه رقابت بین تولیدکنندگان بسیار زیاد شده است و شما می توانید با بسته بندی شیک و درست به جذب مشتری بیشتر کمک کنید.

سخن پایانی

در این مطلب با دستگاه شیرینگ و انواع آن آشنا شدیم و برخی ویژگی های آن ها را بیان کردیم، حال که با اهمیت شرینگ کردن محصولات آشنا شدید، اگر برای کار خود به شرینگ کردن محصولات نیاز دارید می توانید با شرکت ما تماس بگیرید تا از مشاوره های تخصصی ما بهره مند شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian