حباب پلاستیک روز

مراحل و نحوه تولید نایلون شیرینگ در ابعاد متفاوت

مراحل و نحوه تولید نایلون شیرینگ در ابعاد متفاوت

Rate this post

تولید نایلون شیرینگ در انواع متفاوت از جمله PVC، تونلی و روده ایی صورت می گیرد. در این محتوا روش کلی برای تولید نایلون شیرینگ با مواد اولیه متفاوت که انواع نایلون شیرینگ را می توان با آن تولید کرد؛ شرح داده شد. مواد شیمیایی مثل PVC، پلی اتیلن و پلی افیلن مواد اولیه پلاستیک های شیرینگ هستند.

امروزه تولید نایلون شیرینگ در ابعاد متفاوت و انواع مختلف صورت می گیرد. بیشترین کاربرد نایلون شیرینگ در بسته بندی محصولات می باشد. که با توجه به نوع ماده ی به کار برده شده در نایلون شیرینگ ویژگی های خاصی برای ان می توان در نظر گرفت. در ادامه مراحل تولید انواع نایلون شیرینگ می پردازیم. نایلون ها در ابعاد متفاوت و حتی به سفارش مشتری ها تولید می شود. نمونه های استاندارد ان را توضیح خواهیم داد.

 نایلون شیرینگ چیست؟

شیرینگ به معنای جمع شدن و کوچک شدن می باشد، نایلون شیرینگ به نایلونی گفته می شود که در اثر حرارت جمع می شود. در بسته بندی و عایق سازی محصولات به طور عمده کاربرد دارد. نایلون شیرینگ از مواد PVC، پلی افیلن (POF)، پلی اتیلن (POT)، ساخته می شود. استفاده از هر کدام از این مواد ویژگی خاصی به نایلون می دهد. همچنین با افزودن ناخالصی به این مواد مقاومت ماده را در برابر پارگی، نفوذ گرد و خاک و … افزایش می دهند.

مراحل تولید نایلون شیرینگ

مراحل کلی تولید نایلون شیرینگ برای یک نایلون تک لایه به صورت زیر می باشد.

  • ذوب مواد اولیه

نایلون های شیرینگ از مواد پلیمری متفاوتی تولید می شوند. در ابتدا برای تولید نایلون شیرینگ ماده اولیه تولید به همراه ناخالصی هایی که در فرمولاسیون پلاستیک وجود دارد؛ را درون سیلندر ماردون (مار پیج) ریخته می شوند. با چرخش ماردون و حرارتی که توسط منابع حرارتی مثل المان های برق یا گازی دریافت می کند، پلاستیک به خمیر تبدیل می شود. اصطلاحا به این مرحله اکسترود (extruded) گفته می شود. اکسترود به معنای روزنه رانی یا از بین بردن سوراخ ها و منافذ می باشد.

این بخش شامل تغذیه، ذوب، اندازه گیری کردن و مخلوط کردن می باشد. اندازه ی دستگاه اکسترود با توجه به سایز نایلون شیرینگ تولید متفاوت است. برای تولید فیلم شیرینگ چند لایه گاهی به چند دستگاه استرود نیاز می باشد. تعداد و اندازه دستگاه اکسترود به ابعاد فیلم شیرینگ بستگی دارد.

  • سرد شدن

مواد مذاب از یک طرف سیلندر مارپیچ خارج می شود. در این مرحله مواد مذاب به وسیله دستگاه به شکل نایلون های مسطح و پهن (ابعاد متفاوت) در می آیند. با استفاده از حباب هوای سرد یا دیگر تجهیزات سرد کننده به سرد کردن مواد مذاب می پردازند. مواد مذاب به صورت جامد می شوند. نایلون ها به صورت تک لایه و یا چند لایه در این مرحله آماده می شوند.

  • تولید رول نایلون

نایلون های سرد شده در مرحله قبل  را برش داده و به صورت رول در می آورند. ابعاد این رول ها متفاوت از 6 سانتی متر تا 120 سانتی متر تولید و بسته بندی می شود.

مراحل تولید نایلون چند لایه هم با همین مراحل کلی ذوب مواد اولیه، سرد کردن و شکل دهی و تبدیل به رول ها( فیلم ) می شود. در مرحله سرد کردن و فشردن و شکل دهی کمی متفاوت است در ادامه یک نمونه تولید نایلون شیرینگ از جنس پلی افیلن را توضیح داده می شود.

 

 تولید نایلون شیرینگ پلی افیلن

برای تولید یک نایلون (فیلم) شیرینگ پلی افیلن که می تواند در دوجهت (دو محور عرضی و افقی) کوچک شود. با انقباض قابل توجه 45 تا 65 درصدی ، دمای 120 تا 140 درجه سانتیگراد و نیروی انقباضی حدود 6.9 × 105 تا 1.4 × 106 پاسکال  با مراحل زیر ساخته می شود :

  1. نایلون پلی الفین که قبلاً اکسترود شده (به صورت مذاب در امده و سپس سرد شده) با طول نامحدود در امتداد یک مسیر ایجاد می شود. پلی الفین ترکیبی از 20 تا 30 درصد پلی اتیلن با چگالی بالا با پلی اتیلن با چگالی کم است.
  2. نایلون را تا ده درجه سانتی گراد بیشتر از دمای رسم خط (130 تا 180) نایلون گرم می کنند. اما درجه حرارت بیشتر از دمای ذوب ماده نایلون نیست.
  3. کشش عرضی نایلون گرم شده را به عرض 7 تا 10 برابر عرض فیلم بدون کشش می سازند.
  4. سپس خنک کردن فیلم تا دمای پایین تر از حالت جامد آن در حالی که فیلم در کشش عرضی مرحله (iii) نگه داشته می شود ، منقبض می شود.
  5. حرارت دادن فیلم به طور قابل توجهی به دمای حداقل برابر با درجه حرارت تغییر نایلون (100 تا 130) در حالی که بیش از دمای ذوب بلوری فیلم نیست.
  6. کشش طولی فیلم 1.5 تا 4 برابر طول فیلم کشیده نشده به طوری که نسبت کشش عرضی مرحله (iii) به کشش طولی حداقل 2.0 باشد.

(vii) خنک کردن فیلم تا دمای پایین که فیلم در کشش طولی مرحله (vi) قرار دارد ، منقبض می شود.

این مراحل ادامه دارد تا به کشش، ضخامت و نرخ انقباض مورد نظر برسد. با افزایش فشردگی و ضخامت لایه شیرینگ میزان طول آن کاهش می یابد. ضخامت نایلون های شیرینگ تک لایه بین 70 میکرون تا 350 میکرون ساخته می شود. نایلون های دو لایه بین 60 میکرون تا 500 میکرون تولید می شود.

تفاوت بین نایلون شیرینگ و نایلون کششی

نایلون های کششی و شیرینگ اغلب با هم  اشتباه گرفته می شوند. به دلیل اینکه بسیار شبیه به هم هستند، اما عملکرد آنها بسیار متفاوت است. هنگامی که از نایلون شیرینگ در  بسته بندی استفاده می شود، آن رابر روی یک محصول یا چند محصول قرار می دهند و با اعمال گرما، نایلون جمع می شود و شکل بسته را به خود می گیرد و یک محافظ مقاوم در برابر پارگی ایجاد می کند.

نایلون های کششی به گونه ای دیگر تولید می شوند تا بتواند با کشش مناسب محصولات را بسته بندی کنند و نیازی به دیدن حرارت ندارند. نایلون های کششی در بسته بندی قابلیت چسبیدن به خود را دارا هستند، یک لایه محکم از محافظ در اطراف وسایل را ایجاد می کند. بسته بندی با نایلون کششی به طور کلی برای پالت سازی ، واحد سازی AKA، یا چندین پالت روی هم استفاده می شود، تا از جابجایی آنها هنگام حمل و نقل جلوگیری شود. کاغذ کششی معمولاً در حدود 100-300٪ کشیده می شود در حالی که نایلون های شیرینگ فقط قبل از شکستگی در حدود 50-75٪ کشیده می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian