حباب پلاستیک روز

مزایا چاپ نایلون شیرینگ

مزایا چاپ نایلون شیرینگ

Rate this post

برای اینکه با مزایا چاپ نایلون شیرینگ آشنا شوید، با ما همراه شوید. برای اینکه این مسئله را بهتر درک کنیم، ابتدا باید اطلاعات مختصری راجع به چاپ نایلون شیرینگ و این نایلون کسب کنیم.

این نایلون نوعی پلیمر می باشد که دارای خواصی از جمله شفافیت، انعطاف پذیری و تغییر شکل در مقابل حرارت می باشد. در واقع پلیمر مورد نظر از جنس پلی اتیلن می باشد. از خصوصیات دیگر این پلیمر حساس به دما می توان به مقاومت در مقابل ساییدگی و فرسایش، رطوبت و نم، تابش نور خورشید، گرد و غبار اشاره کرد. این پلاستیک در دمای 160 تا 220 درجه سانتیگراد تغییر شکل می دهد. همه این ویژگی ها باعث شده، این نایلون برای بسته بندی مناسب شود و به محافظی درجه یک از هر لحاظ برای کالا و محصولات مختلف شود. نایلون بسته بندی شیرینگ  می تواند شامل محصولات موجود در صنایع غذایی مانند نوشابه ها، آب معدنی و … باشد یا در حیطه مربوط به محصولات ساختمانی مانند آجر، شیشه و … خلاصه وارد هر نوع صنعتی شوید از صنایع خودرو گرفته تا حتی در خریدهای روزمره تان می توانید حضور نایلون شیرینگ را در آن ببینید. برای مثال در بین چرخ دنده های ماشین از نایلون شیرینگ به علت مقاومت بالا در مقابل سایش استفاده می شود. در مورد کلمه شیرینگ باید گفت از معادل انگلیسی Shrink به معنای کشیده شدن مشتق شده است.

تا به اینجای کار متوجه شدید، این نایلون که برای بسته بندی به کار می رود نوعی پلیمر است که معمولا از نفت خام به دست می آید. پلیمر نیز نوعی ماده شیمیایی کاربردی است که از تعدادی واحد تکرار شونده به نام مونومر تشکیل شده است. امیدواریم تا به اینجای کار به طور مختصر با این نایلون آشنا شده باشید. اما در قسمت بعدی باید به بررسی کاربرد آن برویم.

کاربردهای مختلف چاپ نایلون شیرینگ

در مورد کاربردهای مختلف چاپ نایلون شیرینگ می توان به بسته بندی کالاها و انواع روی آن اشاره کرد.

در مورد بسته بندی با استفاده از این نایلون می توان به موارد بسته بندی با انواع مختلف آن اشاره کرد مانند:

  • نایلون حبابدار مخصوص بسته بندی وسایل به خصوص هنگام جابجایی و اسباب کشی
  • سلفون برای بسته بندی های ظریف تر و محافظت از ورود هرگونه مواد مضر خارجی به درون کالاها یا محصولات
  • نایلکس برای تهیه کیسه زباله، کیسه فریزر و نایلکس های فروشگاهی اشاره کرد
  • و نهایتا نایلون گلخانه که برای احداث گلخانه به عنوان پوشش بر روی اسکلت بندی گلخانه از آن استفاده می کنند

 

ایجاد جلوه ای خاص با چاپ نایلون شیرینگ

می توان با با چاپ نایلون شیرینگ، جلوه ای خاص به کالاها و محصولات بخشید.

در واقع این کار، یعنی چاپ نایلون شیرینگ باعث جلوه بخشیدن هر چه بیشتر به محصول شما می شود و نهایتا امکان دیده شدن توسط مشتری افزایش می یابد. به عبارتی باعث افزایش بازده تبلیغات بصری می شود. در خصوص انواع چاپ حفظ نکات خاصی از اهمیت زیادی برخوردار است، در واقع نباید اجازه داد خاصیت جمع شوندگی نایلون باعث کشیدگی یا از بین رفتن تصویر شود. همچنین در مواردی که لازم است نام شرکت یا برند مورد نظر روی محصول مشخص شود، این کار ضرورت پیدا می کند. این کار با افزودن جلوه های خاصی به  محصولات بسته بندی شما، باعث رونق در تبلیغات شما می شود.

اما انواع چاپ:

  • فلکسو؛ این کار فلکسوگرافی نیز نامیده می شود و با استفاده از یک لوح چاپی برجسته صورت می گیرد. این لوح به سیلندر لوح دستگاه چاپ چسبانده می شود و پس از اینکه محصولات زیر آن قرار گرفتند، به نوبت این لوح روی آنها چاپ می زند. این روش در واقع روش مدرن و امروزی روش چاپ قدیمی لترپرس می باشد. لترپرس به چاپ با استفاده از حروف و تصاویر برجسته فلزی می گویند. تفاوت این دو در قابلیت و ماندگاری بیشتر چاپ فلکسو می باشد زیرا بر روی انواع سطوح قابل استفاده است. چاپ فلکسو دارای تنوع استفاده از رنگ های هم می باشد. می توان در آن از 1 تا 6 رنگ استفاده کرد. از خصوصیات این نوع چاپ می توان به سرعت بالا در تیراژ بالا و هزینه های پایین آن اشاره کرد. در زیر می تواند نمونه ای از چاپ فلکسو را مشاهده کنید.

 

افست؛ این نوع از چاپ را چاپ مسطح هم می گویند. از ویژگی های آن می توان به مورد توجه بودن مشتریان و کیفیت بالا حتی با وجود تیراژ پایین اشاره کرد. از معایب این روش می توان به سخت تثبیت شدن یا کنترل رجیستر شدن رنگ های روی نایلون اشاره کرد. به همین دلیل طراحان و چاپگر در زمان اجرای این نوع چاپ بایستی بسیار دقت به خرج دهند.

  • هلیوگراور؛ نام دیگر این چاپ، روتوگراور می باشد. در واقع سیستم چاپ گود است با کیفیتی نزدیک به چاپ افست. البته این روش بسیار گرانتر از انواع افست و فلکسو می باشد. از این روش یعنی چاپ نایلون شیرینگ می توان در تیراژ میلیونی استفاده کرد.

مزایا چاپ نایلون شیرینگ

  • سیلک؛ این نوع چاپ صنعتی بر روی انواع سطوح برای ایجاد تصاویر انجام می شود. از ویژگی های آن می توان به عدم محدودیت در تیراژ اشاره کرد. همچنین دارای تنوع رنگ می باشد. چون در این روش ، چاپ به طور مستقیم روی کالا انجام می شود، درخشندگی و شفافیت آن بالا می رود. از این روش در صنایع مختلف به طور گسترده استفاده می شود.

امیدواریم با توضیحات بالا با مفهوم نایلون شیرینگ، کاربرد آن در بسته بندی و نهایتا انواع چاپ روی نایلون شیرینگ آشنا شده باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian