حباب پلاستیک روز

معرفی انواع نایلون، نایلون حبابدار و سلفون برای بسته بندی در منزل

نایلون

معرفی انواع نایلون، نایلون حبابدار و سلفون برای بسته بندی در منزل

Rate this post

مقدمه

یکی از پر کاربردترین محصولات در صنعت بسته‌ بندی، نایلون‌ ها هستند. قابلیت های زیاد و همین طور قیمت مناسب موجب شده است تا اغلب تولیدکنندگان محصولات مختلف، به منظور بسته‌ بندی کالاهای خود از انواع نایلون استفاده کنند. نایلون های مورد استفاده برای بسته بندی از تنوع زیادی برخوردارند و در اندازه‌ ها و ابعاد مختلفی در بازار به فروش می‌ رسند. به عبارت دیگر، انواع نایلون بسته بندی با هدف های مختلفی استفاده می شوند؛ برخی از آن ها تحمل وزن زیادی را دارند و به منظور حمل و نقل کالاهای سنگین استفاده می ‌شوند. برخی دیگر نیز مانند نایلون حبابدار به منظور محافظت از کالاها در مقابل ضربه کاربرد دارند. در ادامه به معرفی انواع نایلون، نایلون اعم از نایلون های حبابدار و سلفون برای بسته بندی در منزل می پردازیم.

انواع نایلون

نایلون حبابدار

در صنعت بسته‌ بندی از انواع نایلون‌ ها برای روکش محصولات استفاده می‌ شود. از جمله این نایلون ‌ها می ‌توان به نایلون حبابدار اشاره کرد.

همان طور که گفتیم، برخی از محصولات، از حساسیت بیشتری برخوردارند و ضربه خوردن به این وسایل موجب آسیب جدی به آن ‌ها می ‌شود و خسارت‌ های سنگینی را به بار می آورد؛ به عنوان مثال ظروف شکستنی و تجهیزات الکترونیکی از این دست محصولات هستند.

به همین دلیل به کارگیری نایلون‌ حبابدار بسیار اهمیت دارد. مهم ترین نقش این نایلون ‌ها پیشگیری از وارد آمدن ضربه به این وسایل است. همان طور که از نام این نایلون‌ ها پیداست، در سطح این نایلون ها حباب ‌هایی مملو از هوا وجود دارد. این حباب‌ ها نه تنها شدت ضربات وارده به تجهیزات را کاهش می‌دهند، بلکه نقش عایق را نیز ایفا می‌کنند. انواع نایلون‌ حبابدار عبارتند از:

  • نایلون حبابدار استاندارد

نایلون‌ های حبابدار استاندارد اغلب برای محصولاتی نظیر ظروف شکستنی استفاده می شوند و از نظر قیمت نسبت به مدل های دیگر، ارزان‌ تر هستند و به همین دلیل هم روش بسته ‌بندی مقرون به صرفه‌ تری محسوب می شوند. این نایلون‌ ها در اندازه ‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌ شود. برخی از آن ها به صورت پاکت و برخی دیگر به صورت رول هستند هر چند که مدل پاکتی آن‌ ها گران‌ تر از مدل رول شده است.

  • نایلون حبابدار فوم‌ دار

گاهی برای تولید نایلون حبابدار از یک لایه فوم هم استفاده می‌ شود. فوم به واسطه سطح نرمی که دارد، نقش حفاظتی نایلون را بیشتر می کند. از سوی دیگر فوم در مقابل تابش نور هم مقاومت خوبی دارد. در صورتی که قرار باشد کالای شما برای مدت زمان زیادی در معرض نور خورشید قرار بگیرد، بهتر است از نایلون‌ های فوم ‌دار استفاده کنید.

  • نایلون حبابدار چسب ‌دار

نایلون ‌های چسب‌ دار هم یکی دیگر از انواع نایلون‌ حبابدار محسوب می شود. این نایلون‌ ها بیشتر به منظور بسته ‌بندی لوازم منزل و شیشه‌ ای مانند تلویزیون‌ استفاده می شود. به دلیل خاصیتی که این نوع نایلون‌ ها دارند، کاملاً به محصول می‌ چسبند بنابراین می‌ توانند به آسانی از آن وسایل محافظت کنند و اثرات ضربه های احتمالی را خنثی کنند.

  • نایلون حبابدار آنتی استاتیک

اگر از نایلون حبابدار معمولی استفاده کنید، الکتریسیته ساکن زیادی در وسایل ایجاد می شود. این امر برای کالاهایی نظیر ظروف شکستنی، مشکلی ایجاد نمی کند ولی در تجهیزاتی مانند وسایل الکترونیکی بهتر از ایجاد الکتریسیته ساکن پیشگیری کنیم. بدین منظور استفاده از نایلون‌ های حبابدار آنتی استاتیک گزینه مناسبی خواهد بود.

  • نایلون حبابدار ضربه‌گیر قابل بازیافت

در سال‌ های اخیر برای تولید نایلون‌ های حبابدار از مواد پلاستیکی قابل بازیافت استفاده می ‌شود. ساخت این نایلون ‌ها روز افزون است. هم اکنون حدود چهل درصد از مواد اولیه قابل استفاده در تولید این نایلون ها، از مواد قابل بازیافت است.

  • نایلون حبابدار ضربه گیر دو لایه

این نوع نایلون هم به دلیل دو لایه بودن ضخامت بیشتری دارد پس احتمال پارگی آن کمتر است. هم چنین خاصیت ضربه گیر آن سبب می‌شود که این نایلون ها برای بسته بندی محصولات حساس مناسب تر باشند.

نایلون سلفون

ایده اختراع سلفون  در واقع به منظور ساخت ماده ای شکل گرفت که بتواند مایعات را دفع کند و مانع جذب آن شود . واژه سلفون از ترکیب دو کلمه سلولز و دیافان (DIAPHANE) به معنی شفاف است . سلفون از سلولز ساخته شده و به همین دلیل می توان آن را از خانواده بیوپلاستیک ها دانست.

از مهم ترین کاربردهای سلفون استفاده از آن در صنایع بسته بندی مواد غذایی است، هم چنین از این محصول به عنوان روکش میز در رستوران ها و یا پوشش برای کتاب یا البسه استفاده می شود . شفافیت بالا،  مقاومت در برابر حرارت و دوخت پذیری از مزایای سلفون محسوب می شود.

سلفون

نایلون بسته بندی شیرینگ

یکی از پرکاربردترین نایلون ‌هایی که در صنعت بسته ‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند،  شیرینگ‌ ها هستد. رایج ترین کاربرد این نایلون ‌ها، در بسته‌ بندی نوشابه ‌ها است. همان طور که می دانید، به طور معمول نوشابه‌ ها در باکس ‌های ۶ تایی یا ۱۲ تایی در بازار عرضه می‌ شوند. تولید کنندگان این نوشیدنی ها از نایلون شیرینگ به منظور بسته ‌بندی این تعداد نوشابه استفاده می ‌کنند. هم چنین این نوع از نایلون‌ در انواع چند لایه و تک لایه تولید می ‌شوند. ویژگی اصلی نایلون‌ های شیرینگ این است که اگر در معرض حرارت قرار بگیرند، حالت اولیه خود را از دست می‌ دهند و جمع می‌ شوند. هم چنین روی این دسته از نایلون های بسته بندی امکان چاپ نیز وجود دارد.

شیرینگ

نایلون استرچ یا پالت بند

این نوع از نایلون ها به منظور بسته ‌بندی محصولات و کالاها در ابعاد بزرگ کارگاهی و یا در کارخانه‌ ها استفاده می شود. در صورتی که برای خرید مبلمان اقدام کرده باشید، حتما دیده اید که تولید کننده مبل‌ ها را با استفاده از نوعی نایلون بسته بندی می کند. این نایلون ‌ها در واقع همان نایلون استرچ یا پالت بند محسوب می شوند. اغلب کارخانه ‌های تولید کننده انواع کالا و محصولات مختلف هم از نایلون استرچ یا پالت بند به منظور بسته ‌بندی  تولیدات خود استفاده می‌ کنند. نکته حائز اهمیت درباره نایلون ‌های استرچ این است که این نایلون ها خاصیت آنتی استاتیک دارند که همین امر مانع تجمع الکتریسیته ساکن و گرد و خاک روی نایلون می شود

 در حقیقت استفاده از نایلون های پالت بند به منظور بسته بندی محصولات مختلف عالی است ولی نایلون های استرچ کاربرد های بسیار زیادی دارند و حتی در کشاورزی هم می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از نایلون استرچ در صنعت بسته بندی یک مزیت به شمار می رود. به همین دلیل بسیاری از تولید کنندگان محصولات مختلف و صنعت‌گران از این نوع نایلون استفاده می‌کنند و مقدار زیادی از آن را همیشه در انبارهای خود به صورت ذخیره دارند.

پالت بند

نایلون بسته بندی مواد غذایی

نکته بسیار مهم در باره نایلون بسته ‌بندی مواد غذایی، موضوع سلامت و بهداشتی بودن آن ‌ها است به عبارت دیگر، استرچ مواد غذایی یکی از رایج ترین انواع نایلون بسته ‌بندی مواد غذایی است که در اغلب خانه ها هم قابل دسترسی است، اما این نایلون ها معمولاً به صورت سلفون عرضه می شوند. نایلون های استرچ مواد غذایی به طور معمول در قیاس با دیگر نایلون ‌ها ضخامت کمتری دارند. موادی که برای تولید نایلون بسته ‌بندی مواد غذایی استفاده می شوند، حتماً باید فودگرید باشند و به وسیله مراجع بهداشتی کشور مورد تایید قرار بگیرند. مورد مهم دیگر درباره نایلون بسته بندی غذایی، محافظت از مواد غذایی در مقابل نور خورشید است.

نایلون بسته بندی خیاری

نایلون بسته بندی خیاری در واقع نایلون های بزرگی هستند که ضخامت زیاد و عدم استفاده از دستگیره در آن ها از جمله ویژگی های آن ها محسوب می شود.  این نایلون ها بیشتر به منظور بسته بندی میوه ها و صیفی جات و محصولاتی از این دست در بازارهای میدان تره بار و میوه فروشی ها مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از نایلون ها در ابتدا با هدف تر و تازه نگه داشتن خیار تولید شد؛ ولی بعدها به واسطه مزایا و خصوصیات مثبتی که داشتند، به یکی از انواع نایلون های پر کاربرد در بازار پلاستیک تبدیل شدند.

کیسه خیاری

 نایلون گلخانه ای

نایلون گلخانه ای هم از انواع نایلون های موجود است که از ضخامت خوبی برخوردار است و از آنجایی که نسبت به دیگر نایلون ها مقرون به صرفه تر است، از محبوب ترین انواع نایلون ها به شمار می رود که می توان با استفاده از آن به راحتی گلخانه ساخت. ضخامت این نوع از نایلون ها تا حدی زیاد است که در ترکیب با چوب و فلز برای ساخت گلخانه و محافظت از گل و گیاهان دوام و مقاومت بالایی دارد. در واقع از این نایلون ها به جای شیشه هم می توان استفاده کرد با این تفاوت که دارای وزن کمی هستند. به عبارت دیگر، شما می توانید با خرید این نایلون ها و استفاده از آن ها هزینه ساخت گلخانه خود را تا حد زیادی پایین بیاورید.

سخن پایانی

نایلون حبابدار یکی از انواع نایلون های موجود در بازار است که معمولاً به عنوان ضربه گیر مورد استفاده قرار می گیرد. سلفون، نایلون شیرینگ، نایلون پالت بند، نایلون خیاری، نایلون گلخانه ای و غیره از دیگر انواع نایلون برای بسته بندی محصولات هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian