حباب پلاستیک روز

معرفی نایلون شیرینگ حرارتی

معرفی نایلون شیرینگ حرارتی

Rate this post

نایلون شیرینگ حرارتی پلاستیکی است که برای بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از بسته بندی های زیبا و جذاب یکی از راه های جذب مشتری و بازاریابی محصولات است. بنابراین بسته بندی محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر زیبایی ظاهری، بسته بندی مناسب باید محصول را در برابر گرد و خاک، آب و … محافظت نماید. نایلون شیرینگ حرارتی بر اثر گرما دچار شیرینگ (shrink) می شود، که به معنای جمع شدن، فشردن، منقبض شدن و اب شدن پلاستیک است. این نایلون برعکس دیگر وسایل پلاستیکی بر اثر حرارت تخریب نمی شود بلکه شکل می گیرد. برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

گرمایش شیرینگ چیست؟

افزایش دما باعث ایجاد حالتی چسبناک در ماده می شود که به آن گرمایش شیرینگ گفته می شود. گرمایش شیرینگ هنگامی در پلاستیک اتفاق می افتد که در یک کانال بسته گرما جریان می یابد. این گرما فشاری  ایجاد می کند که سبب جریان مذاب درون کانال ها می شود. این گرما باعث تغییر شکل پلاستیک شده و اگر به درستی دور جسم بسته باشیم، شکل جسم را به خود می گیرد. گرمای مورد نیاز برای رسیدن به نقطه ذوب  این پلاستیک را می توان با استفاده از یک وسیله حرارتی گازی یا الکتریکی (مثل سشوار خانگی) یا از طریق عبور در یک تونل حرارتی تهیه کرد.

 

نایلون شیرینگ حرارتی

پلاستیکی پلیمری (پلی افیلن) با چگالی و نقطه ذوب پایین می باشد. این پلیمر از ترکیب موادی چون پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) ، پلی اتیلن با چگالی کم خطی (LLDPE) و پلی اتیلن با چگالی بالا (HPDE)تولید می شوند. استفاده از LDPE انتخاب مناسبی برای بسته بندی محصولات می باشد. زیرا دارای مقاومت بالاتر و دوام بیشتری برای کالاهای سنگین تر است. LDPE بیشترین کیفیت را ارائه می دهد بر اثر حرارت در دمایی در حدود 150 تا 230 درجه سانتی گراد ذوب می شود. به شکل جسمی که بسته بندی کرده ایم در می آید. به این کار وکیوم کردن محصول نیز گفته می شود. به این دلیل که هوای بین پلاستیک و محصول تا حد ممکن گرفته می شود. در این حالت فضای کمتری اشغال می کند. برای بسته بندی محصولات برای حمل و نقل به مناطق دور مناسب است.

مقایسه نایلون شیرینگ حرارتی با نایلون معمولی

  • نایلون معمولی در برابر حرارت تخریب می شود، نایلون شیرینگ حرارتی شکل می گیرد.
  • نایلون معمولی تحمل وزن بالایی ندارد و از حد معینی بیشتر شود پاره می شود، با استفاده از نایلون شیرینگ حرارتی می توان تجهیزات سنگین را بسته بندی کرد.
  • نایلون شیرینگ با ساختار پلی اتیلن تخریب کمتری به محیط می زند و برعکسِ نایلون های معمولی، تجدید پذیر هستند.
  • نایلون شیرینگ مقاومت، مستحکم و از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است.
  • قابلیت چاپ در نایلون شیرینگ وجود دارد.

 

انواع نایلون شیرینگ

نایلون های شیرینگ حرارتی در ابعاد و ضخامت های متفاوت ساخته می شود. ابعاد نایلون ها بسیار متنوع هستند و در کارخانه جات متناسب با نیاز و سفارش مشتری تولید می شوند. ضخامت نایلون های شیرینگ به صورت تک لایه و دو لایه می باشد که بر همین مبنا و نحوه بسته بندی با نایلون های شیرینگ حرارتی به

  • نایلون شیرینگ تونلی
  • نایلون شیرینگ روده ایی
  • نایلون شیرینگ pvc

تقسیم بندی می شوند.

کاربرد نایلون شیرینگ حرارتی

برای بسته بندی محصولات و عایق سازی در برابر گرد و خاک، آلودگی و رطوبت به کار می رود. در صنایع بسیاری و حتی در خانه نیز استفاده می شود. برخی از این کاربردها عبارتند از :

  • صنایع داروسازی
  • صنایع کاشی سازی
  • صنایع خودروسازی و تجهیزات خودرو
  • لوازم خانگی
  • حمل و نقل

بسته بندی و وکیوم مواد غذایی

نایلون شیرینگ حرارتی با ضخامت های متفاوتی تولید می شود. از بسیار نازک تا نایلون هایی با ضخامت بیشتر، متناسب با موادی که بسته بندی می شود، ضخامت نایلون شیرینگ را می توان انتخاب کرد. هر چقدر ضخامت بیشتر باشد ایزوله ساری محصولات بهتر انجام می شود. هیچ تاثیری در طعم و مزه ی غذا نمی گذارند. بطری های آب،نوشیدنی ها و دیگر محصولات غذایی را بسته بندی می کنند. با توجه به حساسیت مواد غذایی می توان در سایز و ضخامت های مختلف متناسب با نیاز سفارش نایلون شیرینگ حرارتی را درخواست داد.

کاور کفش حرارتی :

 از نایلون شیرینگ حرارتی برای کاور کفش استفاده می شود. در مناطق حساس مثل ورود به مکان های باستانی برای جلوگیری از آسیب وارده به ساختار قدیمی از پلاستیک استفاده می شود، تا از اصطکاک ته کفش با سطوح و تخریب جلوگیری کنند. به این صورت که با قرار دادن کفش درون دستگاه و کمی حرارت دیدن پلاستیک شیرینگ پوششی متناسب با ته کفش ایجاد می کند. همچنین برای بسته بندی کفش و جلوگیری از ورود رطوبت و گرد و خاک می توان از آن استفاده کرد.

 

چطور از نایلون شیرینگ برای بسته بندی می توان استفاده کرد؟

در مصارف خانگی با استفاده از تجهیزات گرم کننده مثل سشوار خانگی می توان از نایلون شیرینگ حرارتی استفاده کرد. با استفاده از دستگاهی به نام شیرینگ پک می توان محصولات را بسته بندی کرد. دستگاه شیرینگ پک در کارخانه ها و مراکز صنعتی که به بسته بندی محصولات می پردازند به کار می رود. بعد از بستن محصول با نایلون شیرینگ و دادن حرارت و سپس سرد کردن محصول بسته بندی آن را انجام می دهند. بسته بندی های آب معدنی یکی از نمونه های بسته بندی با نایلون شیرینگ می باشد.

 

نکات مهم نایلون شیرینگ حرارتی

  • گرمای بیش از حد به نایلون باعث ذوب شدن و از بین رفتن پلاستیک می شود. حتما قبل از بسته بندی از بازه ی حرارتی و ابزاری که با ان نایلون را می توانید گرم کنید اطلاع کسب کنید.
  • هنگام خرید به ضخامت نایلون شیرینگ و تناسب آن با محصولی که می خواهید بسته بندی کنید، دقت کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian