حباب پلاستیک روز

نایلون شیرینگ روده ای و انتخاب مناسب ترین نایلون بسته بندی ماسک

نایلون شیرینگ روده ای و انتخاب مناسب ترین نایلون بسته بندی ماسک

Rate this post

نایلون بسته بندی ماسک باید مقاومت بالایی در برابر نفوذ گرد و خاک و عوامل میکروبی داشته باشد. تا از ماسک ها در برابر آلودگی محافظت کنند. با توجه به گسترش بیماری واگیردار کرونا و لزوم استفاده از ماسک استفاده از نایلون های مناسب و با کیفیت اهمیت ویژه ایی پیدا می کند. در این مقاله توضیحاتی در مورد انواع نایلون بسته بندی ماسک و نایلون شیرینگ روده ایی ارائه می شود. در انتها به مقایسه انواع نایلون ها می پردازیم تا با مزیت ها و نقص های هر نایلون بسته بندی ماسک آشنا شوید.

نایلون شیرینگ روده ایی چیست؟

نایلون شیرینگ روده ایی از جمله نایلون های شیرینگ حرارتی است که برای بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. به رول های ساده شیرینگ نایلون شیرینگ روده ایی گفته می شود. این نایلون بعد از دیدن حرارت مناسب منقبض می شود و به شکل جسمی که روی آن قرار گرفته در می اید. دمای حرارتی این نایلون ها در حدود 120 تا 140 درجه سانتی گراد است. در دستگاه شیرینگ پک کابینتی به صورت اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و یا دستی بسته بندی می شوند. جنس این نایلون مثل نایلون های شیرینگ دیگر می تواند از نوع پلی اتیلن یا پلی افیلن باشد. در مصارف خانگی می توان با سشوار یا دستگاه های حرارتی برقی به بسته بندی لوازم در خانه بپردازید. بر اثر حرارت به مقدار دو سوم اندازه ی اولیه تبدیل می شود. بنابراین در زمان بسته بندی با نایلون شیرینگ باید از سایز جسمی که بسته بندی می کنید کمی بزرگتر باشد.

چرا از نایلون برای بسته بندی ماسک استفاده می کنند؟

ماسک ابزاری است برای محافظت از انسان در برابر عوامل میکروبی و جلوگیری از انتقال میکروب ها، ویروس ها و… به یکدیگر به کار می رود. به دلیل اینکه بر روی دهان و بینی شخص قرار می گیرد، پاکیزگی و استریلیزه بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از روش های بسته بندی ماسک استفاده از نایلون و سلفون می باشد. ماسک ها را در جعبه های کارتنی نیز بسته بندی می کنند. از لحاظ بهداشتی بهتر است که به وسیله ی پلاستیک بسته بندی شوند. البته درون این جعبه های کارتنی گاها هر ماسک را نیز با نایلون بسته بندی می کنند.

در بسته بندی ماسک ها تعدادی ماسک را درون یک نایلون می گذارند. چون برای هر بار استفاده تنها از یک ماسک استفاده می شود، در برخی نایلون های بسته بندی ماسک با تعبیه زیب یا لبه ی چسب دار این قابلیت وجود دارد که بتوانید درب نایلون را ببندید تا از ورود آلودگی به بسته ی ماسک جلوگیری کنید.

 

انواع مدل های نایلون بسته بندی ماسک

  • نایلون با درب لب چسبی
  • نایلون با درب وکیوم (زیپ)

مواد اولیه انواع نایلون بسته بندی ماسک

نایلون های بسته بندی ماسک به طور معمول از پلاستیک های پلیمری ساخته شده اند. از جمله این نایلون ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پلی اتیلن (PE) با چگالی کم LDPE
  • پلی پروپیلن BOPP(OPP) , CPP

نایلون پلی پروپیلن BOPP

biaxially oriented polypropylene (BOPP) بعد از اماده سازی خمیر مواد را در قالب ورقه های نازک اکسترود شده در می اورند، سپس با کشیدن نایلون از هر دو جهت ابعاد پلاستیک را ثابت نگه می دارند. با ترکیب الومینیوم به مقدار بسیار کم لایه نایلون نقره ایی و براقی ایجاد می شود که به ان متالیزه نیز می گویند. در یک نوع بسته بندی یک رو نایلون را متالیزه و یک رو دیگر را با نایلون شفاف بسته بندی می کنند.

مزایای استفاده از نایلون پلی پروپیلن در بسته بندی ماسک

  • عدم خراش پذیری
  • شفاف و براق
  • انعطاف پذیر
  • قابلیت چاپ بر روی بسته بندی ماسک
  • مقاوم در برابر چربی ها
  • مقاوم در برابر نفوذ میکروب ها

نایلون پلی پروپیلن CPP

CPP Cast Polypropylene)) نوع دیگر پلی پروپیلن و پرکاربرد در بسته بندی نایلون می باشد. به خاطر قیمت پایین تری که نسبت به نوع  BOPP دارد به طور گسترده ایی در بسته بندی های نایلون استفاده می شود. یکی از ویژگی های خوب CPP در برابر رطوبت مقاوم است.

 

نایلون پلی اتیلن (PE)

این نوع نایلون پر مصرف و قیمت مناسبی دارد و در بسته بندی ماسک استفاده می شود. از مضرات نایلون پلی اتیلن به تجدید ناپذیری و اسیب به محیط زیست است. معمولا از نوع پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE)  برای بسته بندی ماسک استفاده می شود.

مزایای پلی اتیلن

  • قیمت مناسب
  • مقاوم در برابر چربی
  • مقاومت ضربه بالا
  • مقاوم در برابر عوامل میکروبی
  • مقاوم در برابر گرد و خاک

نایلون های ترکیبی از پلی اتیلن و پلی پروپیلن

با ترکیب این ماده PE و CPP نایلونی با قیمت مناسب که قابلیت مقابله با رطوبت، چربی و جلوگیری از ورود میکروب ها به پلاستیک را دارا است و بسیار پرکاربرد است. با ترکیب موادPE, PVA, PET, OPP, LDPE نایلونی برای بسته بندی پلاستیک تولید می کنند.

کدام نایلون برای بسته بندی ماسک مناسب تر است؟

قبل از خرید نایلون برای بسته بندی باید تعداد ماسکی که در یک پکیج می خواهید قرار بدهید را بدانید و مناسب با تعداد ماسکی که در هر بسته می خواهید بگذارید. نایلون بسته بندی ماسک مناسب خود را انتخاب کنید. جنس و قیمت نایلون های بسته بندی متفاوت است مثلا نایلون های پلی پروپیلن BOPP از نایلون های CPP برای چاپ بهتر است، زیرا نسبت به تغییرات دمایی در هنگام چاپ مقاوم تر است و شفافیت بالاتری دارد ولی نایلون های CPP ارزان تر و مقرون به صرفه هستند. نایلون هایی که از مواد ترکیبی ساخته می شوند هم کیفیت و شفافیت بالایی دارند.

ضخامت نایلون های بسته بندی نیز متفاوت است. برخی برای بسته بندی از سلفون ها استفاده می کنند که بسیار نازک هستند و امکان پارگی در ان بیشتر است. اما سلفون ها از قیمت کمتری برخوردار هستند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian