حباب پلاستیک روز

نایلون شیرینگ تونلی مقرون به صرفه و پرکاربرد

نایلون شیرینگ تونلی مقرون به صرفه و پرکاربرد

Rate this post

نایلون شیرینگ تونلی از جمله نایلون های شیرینگ است که برای بسته بندی محصولات به کار می رود. استفاده از این نایلون ها بسیار گسترده است. از صنایع غذایی و دارویی تا صنایع بزرگ حمل و نقل و خودروسازی از نایلون های شیرینگ استفاده می کنند. این تنوع در استفاده سبب تولید نایلون شیرینگ های متفاوت از جنس های متفاوت  شده، به طوری که توانایی پاسخگویی نیاز های گسترده تری را داشته باشد. تا همچنین قابلیت استفاده در دمای فریز و یا در دمای نزدیک به 100 درجه ی سانتی گراد را دارا باشد. در این جا توضیحاتی در مورد نایلون شیرینگ تونلی و دستگاه شیرینگ تونلی ارائه خواهد شد.

نایلون شیرینگ تونلی چیست؟

نایلون های شیرینگ از جمله نایلون هایی هستند که بر اثر حرارت جمع می شوند و برای بسته بندی به کار می روند. نایلون شیرینگ تونلی به نایلون هایی گفته می شود که با دستگاه شیرینگ پک تونلی بسته بندی می شوند. در بعضی منابع اشاره شده که نایلون شیرینگ تونلی همان نایلون شیرینگ پلی اتیلن است؛  این جمله صحیح نیست معمولا نایلون های شیرینگ تونلی از جنس پلی اتیلن ساخته می شود اما این در همه ی موارد صادق نیست. این نایلون همچنین می تواند از مواد دیگر ساخت نایلون شیرینگ یعنی پلی افیلن و پی وی سی نیز ساخته شود. این نایلون معمولا به صورت دو لایه است.نایلون های شیرینگ تونلی برای حمل و نقل و تجهیزات سنگین نیز مناسب است. این نایلون ها از قیمت مناسبی نیز نسبت به دیگر نایلون های شیرینگ برخوردار است.

نایلون شیرینگ تونلی پلی اتیلن

پلی اتیلن نوعی پلی افیلن است که با افزودن اتیلن به یک فیلم پلیمری واحد در عمل پلیمرسازی تولید می شود. شامل سه نوع متفاوت از جمله پلی اتیلن چگالی بالا(HDPE)، پلی اتیلن چگالی پایین، پلی اتیلن چگالی پایین خطی است.

پلی اتیلن چگالی بالا (HDPE)

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یک پلاستیک گرمایی است که در اثر گرما جمع می شود و از نفت ساخته شده است. با نسبت مقاومت به چگالی بالا ، از HDPE در تولید بطری های پلاستیکی ، لوله های مقاوم در برابر خوردگی و الوارهای پلاستیکی استفاده می شود. HDPE معمولاً هم به صورت سخت (به عنوان مثال ظروف) و هم به صورت انعطاف پذیر (پلاستیک های نازک) بازیافت می شوند. و از کد شناسایی رزین شماره 2 استفاده می کند. به دلیل خاصیت تطبیق پذیری فوق العاده ، بیشترین کاربرد را در بین پلاستیک ها دارد.  در طیف وسیعی از محصولات از کلاه های سخت گرفته تا کوزه های شیر استفاده می شود. موارد استفاده معمول شامل بطری های نوشیدنی ، محصولات مراقبت شخصی (به عنوان مثال ، شامپو) و محصولات خانگی است. همچنین در شرایط بسته بندی کششی سنگین تر ، مانند تولید بسته بندی در مزارع ، مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً مانند سایر فیلم ها رول می شود ، اما بیشتر شبکه ای است که قابلیت تنفس را برای محصولاتی که بسته بندی می کند ، ارائه می دهد.

پلی اتیلن چگالی پایین (LDPE)

از این نوع پلی اتیلن برای تولید نایلون های شیرینگ تونلی به طور معمول استفاده می شود. پلی اتیلن چگالی پایین از لحاظ ساختاری مشابه پلی اتیلن چگالی بالاست با این تفاوت که چگالی کمتری نسبت به HDPE دارد. به این معنا که جرم LDPE نسبت به حجم آن کمتر است. نایلون های شیرینگ LDPE در برابر ضربه، گرد و خاک، رطوبت و مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل  برای نایلون های محافظ در بسته بندی مناسب است.

پلی اتیلن چگالی پایین خطی (LLDPE)

از بین تمام فیلم های پلی اتیلن ، LLDPE انعطاف پذیرترین  آن ها است. شکل ترکیبی از پلی اتیلن با چگالی کم ، قدرت و انطباق بیشتری را ارائه می دهد و آن را برای کشش مناسب می کنداین مدل برای نایلون های شیرینگ مناسب نیست. از دسته نایلون های کششی است که با نایلون های شیرینگ برای محافظت از بسته بندی عملکرد بسیار متفاوتی دارد. از فیلم های LLDPE و LDPE معمولاً برای بسته بندی پالت و همچنین میان وعده ها ، غذاهای منجمد و کیسه های حامل استفاده می شود.

دستگاه شیرینگ تونلی چیست؟

تونل شیرینگ که معمولاً به آن تونل حرارتی نیز می گویند. این تونل دارای یک سیستم گرمایشی است که محصولات را هنگام حرکت در دستگاه گرم می کند. این بخش گرمایی تونل شیرینگ در بعضی از دستگاه ها با بخار کار می کند، برخی دیگر از هوای گرم استفاده می کنند. محصولات از طریق تونل منتقل می شوند و با نایلون شیرینگ تونلی پوشانده می شوند. وقتی محصولات شما از کنار عناصر گرمایشی عبور می کنند، در اثر قرار گرفتن در معرض گرما ، نایلون به طور یکنواخت در اطراف مواد منقبض و کوچک می شود. به این ترتیب محصولات با نایلون به طور کامل پوشیده و هم سایز بسته بندی می شوند.

دستگاه شیرینگ تونلی اتوماتیک که نیاز به دخالت انسان در بسته بندی ندارد. این دستگاه برای تولیدات با تعداد بالا است. همچنین مناسب بسته بندی محصولات سنگین با حجم کم است که در کارخانه جات و مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می کند. این دستگاه ها دارای سنسور هایی برای کنترل و تنظیم است.

نوع دیگر دستگاه شیرینگ تونلی نیمه اتوماتیک است. این دستگاه برای بسته بندی محصولات کوچک و سبک مورد استفاده قرار می گیرد. در کارگاه های صنعتی نیز می توان از این نوع دستگاه های شیرینگ تونلی برای بسته بندی محصولات استفاده کرد.

دستگاه های شیرینگ تونلی قابلیت کنترل دما، کنترل میزان هوا، تنظیم جریان هوا، سرعت حرکت روی نقاله و… را می توانند دارا می باشند.

کاربرد های نایلون شیرینگ تونلی

  • بسته بندی پک های آب معدنی، نوشابه و…
  • برچسب گذاری روی محصولات
  • بسته بندی مواد غذایی، اسباب بازی و…
  • حمل و نقل و بارهای بزرگ

مزایای استفاده از نایلون شیرینگ تونلی

  • مقرون به صرفه
  • مقاوم در برابر پارگی
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • سازگار با محیط زیست
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian