حباب پلاستیک روز

نایلون شیرینگ چه تفاوتی با نایلون سلفونی دارد؟

بررسی تفاوت های نایلون شیرینگ و نایلون سلفونی

نایلون شیرینگ چه تفاوتی با نایلون سلفونی دارد؟

Rate this post

نایلون شیرینگ چه تفاوتی با نایلون سلفونی دارد؟

نایلون شیرینگ چه تفاوتی با نایلون سلفونی دارد؟ برای اینکه به‌خوبی جواب این سؤال را پیدا کنید باید در ابتدا با نایلون سلفونی و شیرینگ آشنا شوید. هرکدام از این نایلون‌ها ویژگی‌ها و خاصیت‌های جالبی دارند. برای اینکه به‌خوبی تفاوت این دو نایلون را متوجه شوید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

امروزه استفاده از نایلون سلفونی و شیرینگ برای بسته‌بندی محصولات رشد چشمگیری داشته است. فرایند بسته‌بندی ساده و شکل‌پذیری آسان‌تر نایلون باعث شده که محصولات زیادی با پوشش نایلون در بازار یافت شوند.

به عنوان مثال برای بسته‌بندی محصولات سنگینی مانند کاشی، آجر و حتی لوازم خودرو قبلاً از کاغذ استفاده می شده است. استفاده از کاغذ و کارتن به تنهایی مشکلات زیادی را برای بسته‌بندی به وجود می‌آورند، تغییر ابعاد و یا تغییر برخی مشخصات روی کالاها، باعث می‌شوند که بسته‌بندی های قبلی دیگر مناسب نباشند.

به همین دلیل هم شرکت‌ها برای بسته‌بندی به سراغ پلاستیک و نایلون سلفونی رفتند. بسته‌بندی با نایلون ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. می‌توان تمام فرآیند بسته‌بندی را با کمک دستگاه‌های پیشرفته به‌راحتی انجام داد. امروزه حتی کاشی‌ها، سرامیک‌ها و اجرها هم در بسته‌بندی‌های نایلونی به بازار عرضه می‌شوند.

نایلون سلفونی چیست؟

سلفون نوع خاصی از نایلون است که دارای ضخامت بسیار پایینی است. نایلون سلفونی به دلیل شفافیت بالایی که دارد برای بسته‌بندی محصولات استفاده می‌شود. البته به دلیل ضخامت کم، این نایلون از مقاومت کمتری برخوردار است. مهم‌ترین خاصیت این نایلون سلفونی بودن آن است که باعث می‌شود برای محیط‌زیست ضرری نداشته باشد.

سلفون چیست؟

سلفون درواقع نوعی پوشش شفاف و بسیار نازک است. این نوع پوشش عمدتاً بر اساس پروپیلن ساخته می‌شود. سلفون در سال 1995 برای اولین بار ایجاد شد. در ابتدا مصارف سلفون محدود بود اما کم‌کم دامنه استفاده از این محصول گسترش پیدا کرد.

یکی از کاربردهای گسترده نایلون سلفونی برای پوشش‌هایی است که مانع نفوذ رطوبت و هوا می‌شوند. وزن سلفون نسبت به سایر مواد بسیار کمتر است. البته دلیل این امر ضخامت بسیار پایین آن است. یکی از مهم‌ترین صنایع استفاده کننده از سلفون صنایع مربوط به مواد غذایی، بخش مربوط به بسته‌بندی و صنایع شیشه است.

نایلون سلفونی بر خلاف تصور عموم از پوشش مواد کاملا پلاستیکی نیست. درواقع سلفون یک نوع پوشش با استفاده از الیاف گیاهی است. در نتیجه به‌خوبی با محیط‌زیست سازگار بوده و به‌راحتی تجزیه می‌شود. همین امر باعث شده که گستردگی استفاده از این محصول به‌خوبی افزایش پیدا کند.

کاربردهای نایلون سلفون در چیست؟

همان‌طور که گفته شد مهم‌ترین بخشی که از نایلون سلفونی استفاده می‌کند صنایع مواد غذایی است. با این حال خاصیت‌های جالب سلفون مانند ضد گردوغبار بودن و ضد الکتریسیته ساکن بودن آن باعث شده که در بخش‌های دیگر نیز از این محصول به‌خوبی استفاده شود.

نایلون سلفونی در بخش‌های زیر استفاده می‌شود:

  • بسته‌بندی پوشاک: برای البسه نخی و موارد دیگر بهترین نایلون برای بسته‌بندی که خاصیت الکتریسیته ساکن نداشته باشد و همچنین مانع نفوذ رطوبت و گردوغبار شود، نایلون سلفونی است.
  • بسته‌بندی تجهیزات پزشکی حساس: در این بخش به‌خوبی خاصیت‌ها و ویژگی‌های نایلون سلفونی خودشان را نشان می‌دهند. تقریباً تمام قطعات پزشکی حساس با استفاده از نایلون‌های سلفونی بسته‌بندی می‌شوند. دلیل امر خاصیت ضد الکتریسیته بودن آن و خاصیت عدم نفوذ رطوبت و گردوغبار است که باعث می‌شود تجهیزات پزشکی در استریل ترین حالت ممکن قرار بگیرند.
  • بسته‌بندی انواع آجیل و خشکبار: رطوبت یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باعث آسیب دیدن آجیل و خشکبار می‌شود. به همین دلیل در صنایع بسته‌بندی آجیل و خشکبار از نایلون سلفونی برای بسته‌بندی استفاده می‌شود.
  • بسته‌بندی انواع شکلات و شیرینی: شفاف بودن سلفون و خاصیت‌های آن باعث شده است که بهترین گزینه برای استفاده در بسته‌بندی‌های انواع شیرینی‌ها باشد. با این کار مشتریان به‌راحتی می‌توانند محتویات داخل جعبه را مشاهده کنند. همچنین نگرانی بابت نفوذ رطوبت و گردوغبار به داخل جعبه‌ها وجود نخواهد داشت.

نایلون شیرینگ و سلفون- حباب پلاستیک

نایلون شیرینگ چیست؟

نایلون‌های شیرینگ را می‌توان یکی دیگر از پرکاربردترین نایلون‌ها دانست. این نایلون برای بسته‌بندی محصولات متنوع بسیار پرکاربرد است. نکته مهم در خصوص این نایلون این است که روی آن می‌توان طرح‌های متنوعی را چاپ کرد. به همین دلیل برای بسته‌بندی انواع محصولات که نیاز به تبلیغات و معرفی دارند بسیار مفید است.

برای بسته باید این نایلون را دور محصول بپیچید( محصول توسط نایلون احاطه شود) سپس آن را در دمای بین 160 تا 220 درجه سانتی‌گراد قرار داد. نایلون به این صورت می‌تواند دور محصول احاطه شده و به‌خوبی آن را بسته‌بندی کند. به همین دلیل به این نایلون، “استرچ فیلم” نیز گفته می‌شود.

شیرینگ برای بسته‌بندی انواع محصولات به کار می‌رود. به همین دلیل دارای ابعاد و ضخامت‌های گوناگون است. از ابعاد بسیار کوچک تا ابعاد بزرگ با ضخامت متغیر را می‌توان به‌راحتی استفاده کرد. هرچه ضخامت این نایلون بیشتر باشد استقامت آن در برابر اجسام تیز و حتی ضربه افزایش پیدا می‌کند. ضخامت نایلون به کمک لایه‌های بیشتر افزایش پیدا می‌کند. ضخامت این نایلون معمولاً بین 30 تا 200 میکرون است و ابعاد آن از عرض 10 سانتی‌متر شروع می‌شود و تا عرض 120 سانتی‌متر نیز می‌رسد.

 نایلون‌های شیرینگ در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند. درواقع می‌توان این نایلون را بر اساس سفارش مشتری و در طرح‌های درخواستی آماده و آن‌ها را چاپ کرد. همچنین این نایلون می‌تواند بر اساس نیاز مشتری به صورت جزئی و یا عمده تهیه شود.

 برای بسته‌بندی انواع محصولات می‌توان به‌راحتی نایلون را حرارت داد تا به‌خوبی فرآیند بسته‌بندی انجام شود. این کار به دو صورت دستی و با کمک دستگاه انجام می‌شود. معمولاً برای صنایعی که بسته‌بندی زیادی دارند از دستگاه‌ها استفاده می‌شود. کارگاه‌های کوچک و یا حتی خانگی روند حرارت دادن را به صورت دستی انجام می‌دهند.

کاربرد نایلون شیرینگ چیست؟

نایلون شیرینگ به دلیل اینکه به‌خوبی می‌تواند محصول موردنظر را احاطه کند کاربردهای زیادی در بسته‌بندی دارد. با این کار محصول به‌خوبی در برابر عوامل خارجی، گردوغبار و حتی آلودگی محافظت می‌شود. همچنین از این نایلون برای محافظت در برابر ضربه و جابجایی نیز استفاده می‌شود. دلیل این امر مقاوم بالای نایلون در ضخامت‌های بالا می‌باشد.

نایلون‌هایی که برای بسته‌بندی استفاده می‌شوند باید توسط دستگاه‌های مخصوص، فرآیند بسته‌بندی را انجام دهند. یکی از پرکاربردترین استفاده این نایلون‌ها در بسته‌بندی بسته‌های 6 تایی آب معدنی است که با نام “شل آب معدنی” نیز شناخته می‌شوند. همین فرایند برای بسته‌بندی بطری‌های نوشابه خانواده و دلسترها نیز استفاده می‌شود.

با توجه به کاربردهای مختلفی که این نوع نایلون دارد، می‌توان به‌راحتی در ابعاد مختلف آن را در بازار پیدا کرد. در صورتی که ابعاد این نایلون بزرگتر از حد معمول باشد برای بسته‌بندی باید به سراغ دستگاه مخصوص رفت که با نمونه‌های معمولی بسیار تفاوت دارند و در مقیاس صنعتی فرآیند بسته‌بندی را انجام می‌دهند.

 

کاربرد نایلون شیرینگ- حباب پلاستیک

نایلون شیرینگ چه تفاوتی با نایلون سلفونی دارد؟

با توجه به اینکه نایلون‌های شیرینگ و نایلون سلفونی برای بسته‌بندی استفاده می‌شود برخی از افراد به دنبال این هستند که تفاوت‌های این دو نایلون را متوجه شوند تا با توجه به محصولات خود بتوانند بهترین و کارآمدترین مدل نایلون را انتخاب نمایند.

در این بخش ما به شما تفاوت‌های این دو محصول را اعلام می‌کنیم:

  • مهم‌ترین تفاوت شیرینگ با سلفونی در مواد تشکیل دهنده آن‌ها است. نایلون سلفونی از مواد عالی و گیاهی تشکیل شده و به‌راحتی در محیط‌زیست تخریب می‌شود ولی شیرینگ این خاصیت را ندارد.
  • شیرینگ در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند. همچنین این نایلون می‌تواند با طرح‌های مدنظر مشتری نیز سفارشی سازی شود. در نتیجه این نایلون برای بسته‌بندی بسیار پرکاربرد است.
  • تفاوت بزرگ شیرینگ و نایلون سلفونی در ابعاد بسته‌بندی است. نایلون سلفونی برای بسته‌بندی‌های کوچک و دستگاه‌های ظریف و حساس استفاده می‌شود. در صورتی که شیرینگ برای بسته‌بندی‌های متنوع مانند بسته‌بندی کاشی، سرامیک، لوازم یدکی خودرو، بطری‌های آب معدنی و نوشابه استفاده می‌شود.
  • نایلون سلفونی نسبت به شیرینگ شفاف‌تر است.
  • ضخامت نایلون سلفونی نسبت به شیرینگ کمتر است.
  • نایلون شیرینگ را می‌توان با فرآیند حرارت دادن برای بسته‌بندی مواد غذایی و مواد خاص استفاده کرد در حالی که نایلون سلفونی خاصیت حرارت دهی ندارد.
  • برای حرارت دادن و بسته‌بندی شیرینگ در ابعاد صنعتی باید از دستگاه‌های مخصوص و بزرگ استفاده کرد.
  • مدل خاصی از نایلون‌های شیرینگ وجود دارند که با نام سلفون شیرینگ شناخته می‌شوند.
  • نایلون‌های شیرینگ را می‌توان به صورت عمده و یا جزئی به‌راحتی تهیه کرد.
  • از نایلون سلفونی برای بسته‌بندی‌های سبک استفاده می‌شود. شیرینگ برای بسته‌بندی‌های سنگین و بزرگ هم قابل استفاده است.
  • نایلون سلفونی نسبت به شیرینگ در برابر ضربه و سایر آسیب ها مقاومت کمتری دارد. همین امر سبب شده است که در بسته‌بندی‌های بزرگ از شیرینگ بیشتر استفاده شود.

 

تفاوت نایلون شیرینگ و سلفون- حباب پلاستیک

نتیجه‌گیری کلی

استفاده از نمونه‌های مختلف نایلون سلفونی و شیرینگ این روزها در صنایع و مکان‌های مختلف بسیار افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا نمونه‌های مختلفی از این محصولات در بازار موجود باشند. نایلون سلفون و شیرینگ دو محصول متفاوت هستند که در سال‌های اخیر استفاده از آن‌ها بسیار گسترده شده است.

عمده کاربرد این دو محصول در بسته‌بندی می‌باشد با این حال شیرینگ به دلیل تنوع بیشتری که دارد در بسته‌بندی بیشتر استفاده می‌شود. همچنین استقامت و ضخامت بیشتر شیرینگ باعث شده است که کاربردهای بیشتری داشته باشد. در کنار این موارد خاصیت چاپ و رنگ‌بندی شیرینگ نیز باعث شده که نسبت به سلفون طرفداران و استفاده کننده‌های بیشتری داشته باشد.

 درصورتی که برای بسته‌بندی محصولات کالاهای خود نیاز به بستری شکیل تر و بهتر دارید و یا اگر می‌خواهید روی بسته‌بندی خود طرح‌های متنوع و جذابی را چاپ کنید نایلون شیرینگ بهترین گزینه برای شما است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian