حباب پلاستیک روز

نحوه ساخت نایلون حبابدار

نحوه ساخت نایلون حبابدار

Rate this post

نایلون حبابدار نوعی نایلون برای ضربه گیری و عایق کردن وسایل کوچک یا بزرگ حساس و شکننده است. نایلون حبابدار با حباب های ریز را برای وسایل ظریف و نایلون حباب درشت را برای وسیله های بزرگ تر استفاده می کنند. روش تولید نایلون حبابدار سخت و پیچیده نیست، رزین مایع مذاب را به وسیله چند دستگاه شکل می دهند و سرد میکنند. نایلون حبابدار نوعی نایلون مسطح با حباب های هواست که احتمالا همه با آن آشنا هستید. نایلون حبابدار معمولا به علت خاصیت عایق مانندی که ایجاد میکنند به عنوان ضربه گیر برای محافظت از اشیا شکننده یا آسیب پذیر در حین بسته بندی و حمل آن ها  به کار می رود.

بسته به این که حباب های این نایلون ها در چه اندازه ای ساخته شده باشند میزان و قدرت ضربه گیری آن متفاوت است، نایلون حبابدار با حباب های بزرگ قدرت ضربه گیری بیشتری دارد. اما نحوه استفاده از آن به این صورت است که از نایلون های حبابدار با حباب های کوچکتر برای محافظت از اشیای ظریف استفاده می شود تا بتواند همه سطح و پیچ و خم های آن را پوشش دهد و از نایلون حبابدار با حباب بزرگتر برای اشیا بزرگ و شکننده استفاده می شود.

 انواع نایلون حبابدار کدامند؟

نایلون حبابدار به علت آن که برای اشیا متفاوتی با اندازه و درصد شکنندگی مختلف استفاده می شود در چند نوع مختلف تولید می شود تا بتواند نیاز همه را رفع کند و برای هر وسیله ای مورد استفاده قرار بگیرد.

نایلو حبابدار معمولی (دو بعدی) : این مدل نایلون حبابدار معمولی ترین نوع نایلون ضربه گیر بوده و به صورت گسترده برای هر نوع وسیله ای میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. به خصوص اشیا کوچکتری مانند ظرف ها و تابلو و مجسمه و ..

نایلون حبابدار سه بعدی : این مدل از نایلون حبابدار برای کالاهایی مورد استفاده قرار می گیرد که به شکل مکعب ساخته شده اند و البته اندازه بزرگ تری دارند. وسایلی مثل یخچال، اجاق گاز، تلویزیون و هر وسیله دیگری که به این شکل ساخته میشود. نایلون حبابدار سه بعدی به گونه ای طراحی شده است که بتواند به خوبی عمل ضربه گیری را برای اشیا بزرگ و مخصوصا وسایل الکتریکی که حساس تر هستند انجام دهد و از آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری کند.

نایلون حبابدار دولایه حباب درشت : همان طور که از نام آن پیداست این نوع نایلون حبابدار دارای حباب های بزرگی است که باعث میشود قدرت محافظت از وسایل بزرگتر را پیدا کند.

نایلون حبابدار سه لایه حباب درشت و حباب ریز : اصولا ساختار نایلون های سه لایه به این صورت است که بر روی سطح بالایی حباب ها یک لایه دیگر کشیده می شود که موجب مقاومت بیشتر نایلون و جلوگیری از نترکیدن حباب ها می گردد. نایلون سه لایه حباب بزرگ دارای توانایی و مقاومت و استحکام بیشتری برای ضربه گیری است و برای محافظت و ضربه گیری از وسایل بزرگ بهترین گزینه ممکن می باشد. و نایلون حباب ریز سه لایه همان کاربرد نایلون های دولایه، یعنی ضربه گیری از اشیا ظریف را دارد با این تفاوت که نوع سه لایه کارایی بهتر و عمر بیشتری خواهد داشت.

انواع دیگری نایلون حبابدار با قابلیت ضد الکتریسبته بودن و.. نیز وجود دارند که انواع پیشرفته تر این نایلون های عایق هستند. نایلون های حباب دار با توجه به اینکه گرما را منعکس می کنند می توان آن ها را به جای پشم شیشه و به عنوان عایق حرارتی نیز استفاده کرد.

نحوه ساخت نایلون حبابدار

روش و مراحل ساخت نایلون حبابدار فرایند سخت و پیچیده ای نیست و حتی می توان گفت یکی از آسان ترین تکنولوژی های تولید است. برای تولید نایلون حبابدار در ابتدا مواد با نسبت های تعیین شده با هم مخلوط می شوند و سپس به طرف دستگاه اکسترودر می روند و سپس مواد که اکنون حالت ورقه ای پیدا کرده اند توسط کلندر ضخامت داده می شوند. پس از آن از خشک کن عبور داده می شوند و در آخر نوار پیچیده و رول می شود و قسمت های اضافی آن را برش می دهند که نایلون حبابدار رول شده آماده می گردد.

نایلون حبابدار دولایه به این صورت ساخته می شود که پس از ذوب شدن رزین پلی اتیلن توسط دستگاه و تبدیل شدن آن به مایع، رزین را روی تخته می ریزند و به اندازه کافی نازک میکنند تا اینکه دو لایه نایلون تولید شود که به همدیگر متصل و چسبیده هستند اما مقداری هوا در میان آن محبوس شده است. سپس این نایلون دو لایه را به دور یک دستگاه استوانه مانند می پیچند. خاصیت این دستگاه استوانه در این است که بر سطح آن سوراخ هایی قرار گرفته اند که دارای نیروی مکنده هستند. وقتی نایلون دولایه ای که درون آن هوا حبس شده است به دور این استوانه بپیچد و  قسمت های مختلفی از سطح آن توسط حفره های استوانه مکیده شود، حوای محبوس به طرف این حفره کشیده می شود و لایه زیرین بخاطر قدرت مکندگی دستگاه دارای برآمدگی ها یا حباب هایی می شود که از هوای بین دو لایه پر شده اند.

برای تولید نایلون حبابدار سه لایه تمام مراحل قبلی طی می شود، یعنی در ابتدا مثل روش قبل نایلون حبابدار دو لایه را می سازند، سپس مجددا رزین مذاب را پرس می کنند و لایه سوم را می سازند. لایه سوم به عنوان یک محافظ روی حباب ها قرار میگیرد تا استحکام بیشتری به نایلون ببخشد. در میان این سه لایه موادی وجود دارد که باعث می شود ورقه ها به خوبی به همدیگر بچسبند.

بازیافت نایلون حبابدار

در حقیقت اگر در عین ناباوری حباب ها را نترکانده باشید و کاربرد نایلون را با این کار از بین نبرده باشید، می توان این نایلون ها را نگه داشت و به صورت مداوم برای عایق و محافظت اشیا از آن استفاده کرد تا آن که کم کم فرسونده شوند و حباب های آن از بین بروند. حتی پس از اینکه حباب ها از بین رفتند باز هم این نایلون ها خاصیت این کار را دارند که به عنوان عایق ضد ضربه و ضد حرارت استفاده شوند. پس از آن که نایلون حباب دار بی استفاده شد بهترین کار آن است که آن ها را بین زباله ها درست دسته بندی کنید و برای بازیافت بفرستید البته نه تنها نایلون حبابدار را اصولا بهترین کاری که میتوانید با زباله ها و مواد دور ریختنی انجام دهید همین است که به درستی آن ها را تفکیک کنید.

برای آن که بهتر بدانید باید چه کاری انجام داد می توانیم بگوییم نایلون حباب دار در آن گروهی از زباله ها قرار می گیرد که کیسه ها پلاستیکی قرار می گیرند. پس از جمع آوری میتوانید آن ها را به مراکز بازیافت تحویل دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian