حباب پلاستیک روز

نکات موثر در بسته بندی با نایلون شیرینگ

نکات موثر در بسته بندی با نایلون شیرینگ

Rate this post

در بسیاری موارد از بسته بندی با نایلون شیرینگ استفاده می شود. این بسته بندی به منظور پک کردن محصول و تسهیل حمل و نقل آن و همچنین محافظت از الودگی و ضربه انجام می گیرد. دستگاه شیرینگ و نایلون شیرینگ در انواع مختلفی وجود دارند که به توجه به نوع محصول میتوانند آن را بسته بندی کنند.

نایلون شیرینگ نوعی نایلون است که برای پک کردن و بسته بندی محصولات به منظور محافظت آن ها از آلودگی و ضربه استفاده می شود. از نایلون شیرینگ هم برای بسته بندی در منزل استفاده می شود و هم کارخانه ها و تولید کننده با استفاده از دستگاه های مخصوصی به بسته بندی محصولات با نایلون شیرینگ می پردازند. اگر نمی دانید منظور از نایلون شیرینگ چیست، بسته ها و پک های نوشابه را به خاطر آورید که بطری ها در یک سطح پایه قرار گرفته اند و با نایلونی محکم تمام سطح آن پوشیده شده است. دستگاه شیرینگ با ایجاد حرارت این پک ها را درست می کند.

نحوه کار با دستگاه شیرینگ

در ابتدا باید بدانیم شیرینگ یعنی چه؟ نام فرآیند شیرینگ از لغت shrink گرفته می شود. این کلمه به معنی کوچک یا فشرده شدن است و در فرآیند شیرینگ که به کمک دستگاه و نایلون شیرینگ انجام می گیرد، محصولات در کنار هم قرار می گیرند و محکم و جمع و جور می شود تا حمل و نقل آن ها و همچنین دسته بندی محصولات آسان تر صورت بگیرد.

فرآیند شیرینگ آخرین مرحله از بسته بندی می باشد. یعنی برای هر محصول به صورت جداگانه بسته ای ساخته شده است که با نایلون شیرینگ یک بسته بندی بزرگتر برای آن تولید می شود.

برای پک کردن محصولات باید از دستگاه شیرینگ پک استفاده کرد که در انواع مختلفی تولید می شوند. از جمله آن ها میتوان به دستگاه شیرینگ تونلی، کابینی و دستگاه شیرینگ پلی اتیلن اشاره کرد. دستگاه شیرینگ به صورت کلی به این صورت عمل می کنند که نوار نقاله محصولات را به درون کوره مخصوص دستگاه شیرینگ انتقال می دهد، دستگاه مقداری کافی از نایلون شیرینگ را به دور محصولات می کشد و حرارتی درحدود 160 الی 220 درجه  باعث می شود نایلون جمع و وکیوم شود و به محصول بچسبد و پک محکمی برای آن درست کند.

بررسی انواع نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ در اندازه و ابعاد و طول و عرض های متفاوتی قابل تولید و دسترسی ست و در برخی موارد نیز نایلون ها را سفارش می دهند تا آن ها در ابعاد مورد نیاز تولید کنند چرا که برای بسته بندی محصولات، اندازه نایلون شیرینگ در درجه اول  قابل اهمیت است.

نایلون شیرینگ در دو نوع تولید می شود. نایلون شیرینگ یک لایه و چند لایه. قطعا هر چقدر که این نایلون ها لایه های بیشتری داشته باشند، ضخیم تر و محکم تر هستند. میزان ضخامت آن ها از حدود 30 میکرون تا 200 میکرون متغیر است. معمولا نایلون شیرینگ یک لایه به اندازه کافی ضخامت ندارد و برای استفاده از آن بهتر است چند بار و چند لایه از آن را برای بسته بندی به کار ببرید. انواع نایلون شرینگ از نظر جنس نیز می توان به نایلون pvc, po, pp و.. اشاره کرد.

برای اینکه محصولی با دستگاه و نایلون بسته بندی شود باید اول تعیین کرد که به چه نوعی از بسته بندی برای آن محصول نیاز است. هر کالا و محصولی با توجه به اینکه چیست و در چه دسته ای از محصولات قرار می گیرد، باید به شیوه خاص خودش بسته بندی شود. مثلا بسته بندی مواد غذایی تازه، محصولات فله ای، مواد شیمیایی، دارو ها، تجهیزات پزشکی، بطری های نوشابه و آب معدنی، بیسکوییت و شکلات و … همگی با هم متفاوت است و در خط تولید هر کدام از این ها نوع به خصوصی از بسته بندی و نایلون شیرینگ استفاده می شود.

 

بررسی کاربرد انواع دستگاه شیرینگ

همانطور که گفتیم بسته بندی هر محصولی با محصول دیگر ممکن است متفاوت باشد، و این تفاوت را دستگاه بسته بندی و نایلون شیرینگ ایجاد میکند. دستگاه شیرینگ در انواع مختلفی وجود دارند که عبارتند از:

دستگاه شیرینگ کابینی : اگر می خواهید در منزل یا کارگاه خود فرآیند بسته بندی را انجام دهید، این دستگاه می تواند به خوبی به شما کمک کند. همچنین از آن در رستوران ها یا مکان های این چنینی برای بسته بندی سریع محصولات غذایی انجام میگیرد. و هر کدام از انواع نایلون شیرینگ را می توان برای استفاده با این دستگاه به کار برد.

دستگاه شیرینگ تونلی : این نوع دستگاه در صنعت کاربرد دارد و ساختار آن کمی پیچیده تر است که در آن قسمتی برای پخت فیلم شیرینگ وجود دارد و توسط پشم سنگ عایق می شود. دستگاه شیرینگ تونلی به علت آن که فاقد فک دوخت می باشد،کار بسته بندی را با سرعت بیشتری انجام میدهد.

شیرینگ پلی اتیلن : این نوع دستگاه قدرت بالاتری دارند و برای بسته بندی هایی مانند آب معدنی بزرگ استفاده می شوند.

شیرینگ کانوایردار (اتوماتیک) : این دستگاه حرفه ای ترین نوع دستگاه شیرینگ است و از سرعت بسیار خوبی برای بسته بندی برخوردار است و همچنین به صورت اتوماتیک عمل بسته بندی را انجام می دهد و محصولات را به بیرون از دستگاه انتقال می دهد. این دستگاه دارای امکاناتی مانند تنظیم حرارت و سرعت است.

نکات مهم دیگر برای بسته بندی با نایلون شیرینگ

رول های نایلون شیرینگ را روی هم تلمبار نکنید، و آن ها را به اندازه زیاد خریداری نکنید که مدت زیادی بی استفاده بمانند و لوله مقوایی درون آن ها دچار تغییر شکل شود. سعی کنید هر زمان که می دانید رول های نایلون را می توانید استفاده کنید، آن ها را خریداری نمایید. لوله های مقوایی داخل آن ها در صورتی که تغییر شکل دهند استفاده از رول را در داخل دستگاه با مشکل رو به رو می کند. پس از آن ها به درستی مراقبت کنید. نکته دیگر برای حفاظت از مقواها این است که مطلقا رول ها را در معرض رطوبت قرار ندهید.

رول های نایلون را تحت فشار قرار ندهید یا به شکل عمودی قرار ندهید، زیرا به مرور نایلون ها سر می خورند و استفاده از آن با مشکل مواجه است، استفاده از یک رول مخروطی باعث بسته بندی ناقص محصول می شود. پس آنها را افقی نگه دارید.

حتما مراقب حرارت دستگاه باشید که نایلون را دچار ذوب شدگی یا سوختگی نکند. نایلون ها در برابر نور خورشید آسیب پذیرند، پس آن ها را از آفتاب دور نگه دارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian