حباب پلاستیک روز

آشنایی با کلیشه چاپ نایلون

کلیشه چاپ نایلون

آشنایی با کلیشه چاپ نایلون

Rate this post

کلیشه چاپ نایلون چیست؟ روشی است که جهت چاپ کردن برخی از محصولات نایلونی از جمله بسته‌ بندی‌ های متفاوت و حتی کارتن‌ ها استفاده می‌ شود. کلیشه چاپ یک روش قدیمی است و هنگام خرید نایلون ساده و یا نایلون حباب‌ دار نمونه هایی از این چاپ‌ ها را بر روی آنها می‌ بینید. در واقع کلیشه ورق کشسان و انعطاف پذیر از جنس ژلاتین یا پلاستیک است. همچنین می‌ تواند به صورت شابلون‌ های منعطف نیز در صنعت چاپ فلکسو استفاده شود. در این مقاله کلیشه چاپ نایلون، کاربردها و انواع آن را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با کلیشه چاپ نایلون

گفتیم که کلیشه در واقع به نوعی صفحه چاپ بسیار قدیمی و ابتدایی گفته می‌ شود که از اواخر قرن ۱۸ توانست توسعه پیدا کرده و به طور گسترده‌ ای در صنعت چاپ روزنامه و مطبوعات راه پیدا کند. کلیشه‌ ها ورق‌ های کشسان و انعطاف پذیری هستند که از ژلاتین یا پلاستیک تولید می‌ شوند. در اصل می‌ توان گفت که کلیشه قالبی می‌ باشد که جهت چاپ بر روی سطوح مختلف کاربرد دارد. کلیشه‌ ها هم چنین می‌ توانند به عنوان شابلون‌ های منعطف پذیری در چاپ فلکسو به کار بروند. از این نوع چاپ بر روی وسایل مختلفی مانند سفره‌ های نایلونی، کارتن‌ ها، جعبه‌ ها، ظروف یک بار مصرف، چاپ و بسته‌ بندی محصولات غذایی، چاپ سفره‌ های کاغذی، چوب، بر روی نایلون تبلیغاتی و غیره استفاده می‌ کنند. یکی از مزیت‌ های خوب چاپ کلیشه نایلون این است که می‌ توان رنگ‌ های مختلفی از آن را بر روی سطوح متفاوت از جمله سطوح متخلخل یا صیقلی و صاف چاپ کرد. خشک شدن بسیار سریع جوهر کلیشه مزیت دیگر آن می‌ باشد.‌

این شیوه از چاپ زمان زیادی جهت خشک شدن نیاز ندارد و می‌ توان از چندین رنگ در مدت کوتاهی برای سطح مورد نظر چاپ کرد.

طرح مورد نظر دارای ماندگاری و دوام خوب و هم چنین کیفیت بالایی می‌ باشد. در چاپ کلیشه هر کدام از لایه‌ ها طرحی بسیار دقیق و شبیه به لایه قبلی دارند و لایه‌ ها کاملاً منطبق بر لایه‌ های قبلی خود می‌ باشند.

از دلایل خوب استفاده از چاپ کلیشه با جوهرهای مخصوص این است که امکان چاپ آن بر روی متریال‌ های متفاوت قابل جذب و یا غیر قابل جذب وجود دارد.

کلیشه چاپ نایلون

انواع کلیشه

کلیشه‌ هایی که در حال حاضر جهت چاپ بر روی نایلون استفاده می‌ شوند، انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

کلیشه ژلاتینی

این نوع از کلیشه‌ ها معمولاً به روی وسایلی مانند کارتن کاربرد دارند و چاپ آنها به صورت غلطکی انجام می‌ شود.

شابلون چاپ یا کلیشه چاپ سیلک

این نوع از چاپ کلیشه به روش فلکسو و یا چاپ به روش سیلک انجام می‌ شود.

کلیشه دیجیتال

کلیشه دیجیتال نیز مانند نوع کلیشه چاپ سیلک به صورت چاپ فلکسو استفاده می‌ شود.

کلیشه‌ های فلزی

کلیشه های فلزی جز آن دسته از کلیشه‌ ها محسوب می‌ شوند که به شیوه طلاکوب استفاده دارند.

نحوه چاپ کلیشه نایلون

با توجه به کاربرد بسیار گسترده‌ ای که انواع نایلون‌ ها مانند نایلون حباب‌ دار و نایلون ساده پیدا کرده‌اند، موجب شده است که نایلون پلاستیکی هم چنان مورد توجه در صنایع مختلف باشد که از آن جهت بسته‌ بندی کردن محصولات مختلف غذایی، دارویی، صنعت خودروسازی، تولید لوازم خانگی و غیره استفاده می‌ شود، برای اینکه این محصولات بیشتر مورد توجه باشند و در بازار نیز فروش خوبی را تجربه کنند اطلاعات مرتبط با محصول مانند نام شرکت، شماره تماس، آدرس، نام کالا و دیگر مشخصات آن محصول را بر روی بسته درج می‌ کنند که این چاپ‌ ها به وسیله چاپ کلیشه نایلون انجام می‌ شود. روش‌ های مختلفی جهت چاپ کردن موضوعات مختلف بر روی نایلون وجود دارد که به وسیله دستگاه‌ های خاصی انجام می‌ شود. چاپ کلیشه نیز یکی از انواع آنها می‌ باشد.

البته در هنگام چاپ کلیشه باید دقت زیادی داشته باشید، چون جنس نایلون در روند چاپ و هم چنین کیفیت بالای آن تاثیر بسزایی دارد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله چاپ کلیشه نایلون را بررسی کردیم. چون از نایلون‌ها جهت بسته‌بندی محصولات مختلف استفاده می‌کنند می‌توان مشخصات کلی محصول را بر روی نایلون چاپ کرد که یکی از شیوه‌های چاپ استفاده از کلیشه چاپ می‌باشد. در سایت حباب پلاستیک بیشتر با کلیشه چاپ نایلون آشنا شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian