حباب پلاستیک روز

انواع چاپ روی نایلون و نایلکس

انواع چاپ روی نایلون و نایلکس

انواع چاپ روی نایلون و نایلکس

Rate this post

آیا با انواع چاپ روی نایلون و نایلکس آشنا هستید؟ نایلون‌ ها و نایلکس‌ ها دو نوع از پلاستیک‌ ها می‌دباشند که جهت بسته‌ بندی و جابجا کردن محصولات و کالاهای مختلف استفاده می‌شوند. نایلون‌ها به صورت نایلون ساده و یا نایلون حباب‌دار تولید می‌شوند، اما نایلکس‌ها پلاستیک‌های خشکی هستند که در صنایع استفاده می‌شوند. گاهی اوقات بر روی نایلون و نایلکس چاپ‌های مختلفی انجام می‌شود که این چاپ‌ها انواع مختلفی دارند و برای کارهای مختلفی از جمله تبلیغات مناسب هستند. در این مقاله انواع چاپ روی نایلون و نایلکس را بررسی می‌ کنیم.

انواع چاپ روی نایلون و نایلکس

آشنایی با انواع چاپ روی نایلون و نایلکس

چاپ‌ هایی که معمولاً بر روی نایلون و نایلکس انجام می‌ شوند، شامل چند نوع چاپ زیر هستند:

  • چاپ فلکسو

معروف‌ ترین روش‌های چاپ بر روی انواع نایلون ساده چاپ فلکسو می‌باشد. در این روش از کلیشه‌ها و صفحات انعطاف پذیر تولید شده با انواع ژلاتین یا لاستیک جهت چاپ استفاده می‌شود و یک روش بسیار ساده در فشار بالا محسوب می‌شود. البته از پرکاربردترین شیوه‌های چاپ در صنایع بسته‌ بندی می‌ باشد.

در ابتدا یک نگاتیو تصویری از تصویر یا نوشته مورد نظر تهیه خواهد شد، سپس با استفاده کردن از لیزر و حکاکی همان تصویر بر روی کلیشه انتقال پیدا کرده و در نهایت بر روی نایلن و یا نایلکس مورد نظر به صورت غلطک دوار چرخانده شده و بر روی آن حک می‌شود.

  • چاپ هلیو

در این شیوه از چاپ که آن را با نام هیلوگراور یا روتوگراور نیز می‌ شناسیم، طرح یا تصویر مورد نظر به صورت برجسته بر روی بسته چاپ خواهد شد. در چاپ هلیو ابتدا برای طرح یا تصویر مورد نظر سیلندر آماده می‌ شود که ممکن است به روش الکترومکانیکی یا لیزری تهیه شود. این سلندر فلزی است و یک لایه مسی نیز بر روی آن قرار گرفته است. طرح مورد نظر ما بر روی سیلندر هک شده و در نهایت با پرس کردن بر روی نایلون به چاپ می‌ رسد.

از نکات مهم جهت چاپ از نوع هیلو این است که جهت سفارش دادن چاپ با توجه به نوع طراحی و نیاز سیلندر استفاده کردن از چنین شیوه‌ ای برای تیراژهای کم و محدود مقرون به صرفه نیست و معمولاً اگر تعداد چاپ مورد نظر بیش تر از ۳۰۰ هزار برگه باشند، از این شیوه استفاده می‌ شود.

  • چاپ هلیوگراور

نوع دیگر از چاپ‌ های رایج بر روی نایلون‌ ها و نایلکس هلیوگراور است که شباهت زیادی به چاپ فلکسی دارد، تفاوت آن ها نیز در این است که از این شیوه چاپ جهت سفارش‌ های با تعداد نامحدود و حجم بالا استفاده می‌ کنند و در آن قالب چاپ سیلندر می‌ باشد که تهیه کردن آن نسبت به کلیشه‌ های ژلاتینی بسیار گران‌ تر است. بنابراین اگر هدف شما چاپ بر روی نایلون و نایلکس در تیراژ‌های بسیار بالا جهت پیگیری ترفندهای بازاریابی یا بسته‌ بندی‌ های تبلیغاتی است، از این شیوه استفاده کنید.

  • چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن سیلک اسکرین هم می‌ گویند یک روش بسیار معمول جهت چاپ کردن نوشته و تصاویر بر روی نایلون و نایلکس می‌ باشد. در این شیوه از پارچه‌ ای که سوراخ یا توری‌ های بسیار ریز دارد، استفاده می‌ کنند که در داخل یک قاب ثابت قرار گرفته است. تصویر ابتدا بر روی توری هک شده، سپس آن قسمت‌ هایی از تصویری که قصد نداریم آن ها را رنگ کنیم را با استفاده از یک ماده مسدود کننده مثل موم می‌ پوشانیم. در این حالت به قاب توری شابلون نیز می‌ گویند.

  • چاپ دیجیتال

دستگاه‌ های دیجیتالی جهت چاپ کردن انواع نایلون‌ ها و نایلکس‌ های عکس‌ دار با کیفیت خوب و بالا وارد بازار شده‌ اند که با استفاده از آن ها می‌ توان با سرعت عمل بیش تر و بهتری انواع تصاویر و نوشته‌ ها را بر روی نایلون مورد نظر چاپ کرد که البته این شیوه از چاپ نیز برای تیراژ‌های بسیار بالا استفاده می‌ شود و برای تعداد محدود اصلاً صرفه اقتصادی ندارد، چون هزینه‌ های چاپ افزایش پیدا می‌ کنند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله انواع چاپ روی نایلون و نایلکس را بررسی کردیم و چند نمونه از رایج‌ ترین روش‌ هایی که جهت چاپ بر روی نایلون و نایلکس به کار برده می‌ شود را توضیح دادیم. جهت آشنایی بیش تر با انواع دیگر روش‌ های چاپ بر روی نایلون و نایلکس و شرایط هر کدام به سایت حباب پلاستیک مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian