حباب پلاستیک روز

بسته بندی خلاقانه مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی خلاقانه مواد غذایی

Rate this post

چگونه می‌ توان مواد غذایی مختلف را با ایده‌ های خلاقانه بسته‌ بندی کرد؟ شما برای بسته بندی مواد غذایی چه ایده‌ هایی را پیشنهاد می‌ کنید؟ امروز از انواع نایلون‌ ها مانند نایلون ساده، نایلون حباب‌ دار، انواع کیسه دو بعدی، کاور سه بعدی و غیره جهت بسته‌ بندی کردن محصولات مختلف از جمله محصولات غذایی استفاده می‌ کنند، اما می‌ توان با استفاده از همین وسایل ساده ایده‌ های خلاقانه و جذابی را به وجود آورد که موجب جلب توجه و رضایت مشتری نیز می‌ شود. در این مقاله نمونه‌ هایی از بسته بندی مواد غذایی را معرفی می‌ کنیم.

انواع ایده های بسته بندی مواد غذایی:

  1. ایجاد طرح و رنگ‌ های خاص

یکی از گزینه‌ های بسیار خاص و ویژه جهت بسته‌ بندی خلاقانه مواد غذایی استفاده از رنگ و طرح‌ های ویژه است. تاثیر فراوان رنگ‌ ها بر روی جذب نظر مشتری انکار ناپذیر است و می‌ توان با یک رنگ مناسب و ایده‌ آل به بهترین شکل ممکن محتوای داخل بسته‌ بندی را به مشتری نشان داد، مثلاً اگر هدف بسته‌ بندی کردن برخی از دمنوش‌ ها و نوشیدنی‌ های گرم به صورت بیرون بر می‌ باشد، در این حالت اگر از رنگ‌ هایی استفاده کنیم که احساس گرما را به مخاطبان انتقال دهد، تاثیر بسزایی در روند فروش آن خواهد داشت.

  1. نشان دادن محتویات داخل با جعبه

گاهی برای جذاب‌ تر شدن بسته و جلب توجه مصرف کنندگان بهتر است قسمتی از محصول در معرض دید باشد، یعنی در این حالت می‌ توان بر روی نایلون ساده یا همان جعبه بسته‌ بندی یک دریچه ایجاد کرد، این موضوع موجب جلب اعتماد بیش تر مصرف کننده خواهد شد. از این شیوه می‌ توان جهت بسته‌ بندی کردن سبزیجات خشک، فلافل نیمه آماده، کیک و کلوچه، گیاهان دارویی و غیره استفاده کرد.

  1. بسته‌ بندی کردن مفهومی کالا

گاهی می‌ توانید از بسته‌ بندی کردن مفهومی محصولات غذایی نیز استفاده کنید که به آسانی نمایان گر نوع محصول مورد نظر می‌ باشد، مثلاً می‌ توانید پاکت‌ های حاوی پسته را به شکل پسته طراحی کنید یا مثلاً اگر محصولات شما مانند شیرینی و شکلات‌ ها حاوی طعم توت فرنگی هستند، می‌ توانید جعبه آن را به شکل توت فرنگی طراحی کنید. این شیوه یکی از جذاب‌ ترین طراحی‌ ها می‌ باشد و موجب تشویق مشتری به خرید آن می‌ شود.

بسته بندی مفهومی مواد غذایی

  1. استفاده از نایلون چاپ خورده

گاهی می‌توانید به جای استفاده از نایلون ساده از نایلون چاپ خورده استفاده کنید، چون تولید این نایلون‌ها به گونه‌ای است که شما می‌توانید طرح و ایده‌های دلخواه خودتان را به صورت سفارشی بر روی آن چاپ کنید. برای این کار می‌توانید از اشکال و رنگ‌های مختلف و حتی برخی از استیکرها استفاده کنید.

  1. استفاده از بسته‌بندی ریشه‌دار

برای استفاده کردن انواع کارتن‌ها جهت بسته‌بندی گاهی به ماهیت کالا توجه ویژه‌ای می‌شود. اینکه محصول مورد نظر از چه موادی ساخته شده باشد، در این شیوه طراحی به کار برده می‌شود که نوعی خلاقیت در بسته‌بندی می‌باشد. معمولاً اگر هدف بسته‌بندی کردن یک برند لوکس است، برای بسته‌بندی آن می‌توان از مدل‌هایی مانند هارد باکس بهره گرفت، چون مقاومت بالای این جعبه‌ها و همچنین طراحی خلاقانه آن نشان دهنده توجه تولید کننده به ارائه خدمات بهتر و بیشتر می‌باشد.

  1. بسته‌بندی کردن چند جانبه

در گذشته هدف از بسته‌بندی کردن تنها ایجاد حفاظت از محصول مورد نظر بود، اما در حال حاضر این روند بسته‌بندی تغییرات زیادی پیدا کرده است، به طوری که نه تنها هدف ایجاد حفاظت برای محصول است، بلکه زیبایی و شکیل بودن بسته نیز مد نظر می‌باشد، چون یک بسته‌بندی خوب می‌تواند به عنوان نوعی بیلبورد تبلیغاتی باشد و کالا را به مصرف کننده معرفی کند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله بسته‌بندی خلاقانه مواد غذایی را بررسی کردیم. اگر هدف شما بسته‌بندی کردن این مواد به صورت خلاقانه و با ایده‌های جذاب است، می‌توانید با خرید نایلون ساده و یا نایلون حباب‌دار به خلاقیت‌های بزرگ دست بزنید و با استفاده از شیوه‌های ذکر شده در بالا طرح‌های جذابی را به وجود بیاورید. یعنی اگر کمی استعداد و سلیقه به خرج دهید، نیازی نیست که برای این کار هزینه‌های بالایی را در نظر بگیرید و با همان وسایل ساده مانند انواع نایلون‌ها این کار امکان‌پذیر است. در سایت حباب پلاستیک بیشتر با بسته‌بندی خلاقانه مواد غذایی آشنا شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian