حباب پلاستیک روز

فرق نایلون شیرینگ و ساده چیست

فرق نایلون شیرینگ و ساده چیست

Rate this post

فرق نایلون شیرینگ و ساده چیست

نایلون در صنعت بسته بندی یک انقلاب بود و سرعت حمل و نقل را نیز بالاتر برد. نایلون ها انواع مختلفی دارند و نایلون ساده و شیرینگ از پرکاربرد ترین ها هستند. هر دو از یک خانواده اما دارای شباهت ها و تفاوت هایی هستند که این دو را متمایز از هم میکند.

رشد تولیدات کارخانه ها نیازمند بسته بندی باکیفیت و مقاوم برای حمل ونقل از کارخانه ها به دست مصرف کننده بود؛ چرا که رسیدن سالم کالاها به مقصد برای شرکت ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اما با ظهور یک محصول جدید شیوه بسته بندی و حمل و نقل کالاها تغییر کرد و ظاهری جدید به خود گرفت، آن محصول نایلون بود. نایلون یک انقلاب در صنعت بسته بندی بود که بتدریج با گسترش دانش، انواع مختلفی از آن ساخته شد. در این مقاله به توضیح و فرق نایلون شیرینگ و ساده می پردازیم.

فرق نایلون شیرینگ و ساده

بعد از اختراع نایلون، تولید انواع متفاوتی از آن ها آغاز شد تا آنجا که امروزه در موارد بسیاری از آن ها استفاده میکنیم. از انواع مختلف نایلون می توان به نایلون ساده و شیرینگ اشاره کرد.

از جمله فرق نایلون شیرینگ و ساده می توان به میزان دسترسی آن ها در میان عموم مردم اشاره کرد؛ نایلون ساده که تقریبا می توان آن را در همه خانه ها یافت مانند ساک های پلاستیکی که معمولا فروشندگان بعد از خرید به مشتریان خود می دهند.

نایلون شیرینگ یا نایلون جمع شونده نوعی از نایلون ها است که با حرارت گرمایشی واکنش نشان می دهد و شروع به جمع شدن می کند.

دیگر فرق نایلون شیرینگ و ساده این است که نایلون شیرینگ بیشتر برای بسته بندی محصولات صنعتی و تولید شده در کارخانه ها استفاده می شود. کارخانه ها برای بسته بندی تولیدات خود به چیزی احتیاج داشتند که وزن اضافی به محصول اضافه نکند، مقاوم باشد و به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

تغییرات در برابر حرارت

همانطور که اشاره شد یک فرق نایلون شیرینگ و ساده واکنش این دو به گرما است. نایلون شیرینگ به طور قابل ملاحظه ای به گرما واکنش نشان داده و خاصیت جمع شوندگی بالایی دارد؛ اما این به آن معنا نیست که این نوع نایلون دارای ساختاری ضعیف و بی کیفیت است؛ نایلون شیرینگ ساخته شده است تا مقاومت بالایی داشته باشد تا بتواند از محصولات تولید شده در کارخانه ها محافظت کند.

نایلون ساده نیز به گرما واکنش نشان می دهد اما حساسیت این نوع واکنش به مراتب کمتر از نایلون شیرینگ است، دیگر فرق نایلون شیرینگ و ساده آنجاست که کشش در نایلون ساده بیشتر است اما در نایلون شیرینگ به این صورت نیست.

نایلون شیرینگ بعد از حرارت دیدن تا حدی قابلیت کششی خود را از دست می دهد که این عمل باعث می شود تا نایلون تمامی محصولات را با نظم و محکم در کنار یکدیگر نگه دارد.

نایلون ساده برای خرید کالا یا موارد مصرفی دیگر استفاده می شود

ترکیبات متفاوت – محصولات متفاوت

مواد پایه سازنده نایلون شیرینگ با نایلون ساده یکی هستند اما ترکیب مواد یا ماده پایه از اصلی ترین فرق نایلون شیرینگ و ساده به شمار می آید.

این ترکیب های ویژه باعث بوجود آمدن دو محصول با کاربردهای تقریبا یکسان اما ویژگی های بسیار متفاوت از هم شده اند. از نظر سطح و شفافیت فرق نایلون شیرینگ و ساده می توان گفت نایلون ساده، سطح براق و شفافی دارد و در ابعاد مختلف برش می خورد، علاوه بر آن چاپ پذیری بالایی دارد که این اجازه را می دهد تا استفاده آن از نظر تجاری برای شرکت های کوچک یا لباس فروشی ها بسیار مناسب باشد.

نایلون شیرینگ سطح براقی ندارد و تقریبا کدر است اما قابلیت چاپ پذیری دارد؛ در هر دو نوع نایلون بهتر است که محصول با در نظر گرفتن ویژگی های محصول مشتری تولید شود زیرا بعد از حرارت دیدن نمی توان آن را تغییر داد.

محصولاتی که با نایلون شیرینگ بسته بندی شده اند

ضخامت کم مقاومت بالا

در رابطه با فرق نایلون شیرینگ و ساده از نظر ضربه پذیر بودن باید گفت که نایلون ساده دارای بافتی نرم است اما نایلون شیرینگ این طور نیست و به همین دلیل از نایلون ساده در مشاغل یا تجارت های کوچک مانند موسسات تبلیغاتی یا سوپرمارکت ها استفاده می کنند و از نایلون شیرینگ برای تجارت های بزرگتر مانند صادرات و واردات بدلیل محافظت خوب از محصولات، استفاده می شود.

با توجه به همه موارد و داشتن توجیه اقتصادی، این نوع نایلون ها دارای محبوبیت فراوان بوده و با استقبال خوبی مواجه شده اند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian