حباب پلاستیک روز

نایلون بسته بندی مواد غذایی

نایلون بسته بندی مواد غذایی

نایلون بسته بندی مواد غذایی

Rate this post

نایلون بسته بندی مواد غذایی چیست؟ نایلون‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ نایلون‌ها در بازار به صورت نایلون حباب‌ دار و نایلون ساده موجود هستند که کاربرد مختلف دارند. نایلون‌هایی که به عنوان بسته‌بندی محصولات غذایی هستند، معمولاً به عنوان روکش عمل می‌کنند که مشابه با نایلون استرچ صنعتی می‌باشند، اما شفافیت بیشتر و ضخامت کمتری دارند. وجود این نایلون‌ها جهت بسته‌بندی کردن مواد غذایی بسیار ضروری است، چون موجب می‌شود این مواد در معرض هوا قرار نگیرند و به این ترتیب کمتر دچار فساد و خرابی شوند. در این مقاله نایلون‌های بسته‌بندی مواد غذایی را بررسی می‌کنیم.

نایلون های بسته بندی مواد غذایی

نایلون بسته بندی مواد غذایی که به آنها نایلون استرچ بسته‌بندی نیز می‌گویند، دارای چسبندگی و خاصیت کشسانی بالا می‌باشد. این نایلون‌ها با استفاده از تکنولوژی روز دنیا یعنی فود گرید تولید شده‌اند و از مهمترین متریال‌ها جهت بسته‌بندی کردن محصولات غذایی می‌باشند. این نایلون‌ها ضخامت و ابعاد مختلفی دارند، بنابراین می‌توان به صورت سفارشی نیز آنها را تهیه کرد. علاوه بر آنکه خاصیت چسبندگی، انعطاف پذیری و شفافیت بالایی دارند و از پلی اتیلن تهیه می‌شوند، یعنی تفاوت اصلی آن با نایلون‌های استرچ صنعتی شفافیت بیشتر و ضخامت کم است. با وجود استفاده از چنین نایلون‌هایی در صنعت بسته‌بندی کردن محصولات غذایی قطعاً آسیب‌های وارده به آنها بسیار کمتر خواهد بود و می‌توان این محصولات را بدون مشکلات کمتری جابجا کرده و به بازار مصرف انتقال داد.

مزایای نایلون بسته‌ بندی مواد غذایی

بسته بندی کردن محصولات غذایی اهمیت بالایی دارد و می‌توان محصولات غذایی را از آسیب‌های جدی محفوظ نگه داشت، به این ترتیب حتی راندمان تولید نیز افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر آنکه سوددهی خوبی را از تولید محصولات غذایی می‌توان به دست آورد.

نایلون بسته بندی مواد غذایی

از دیگر مزایای استفاده از نایلون بسته بندی مواد غذایی گزینه‌های زیر هستند:

1- کمک به حمل و نقل آسان مواد غذایی

محصولات غذایی جزو محصولات بسیار حساسی هستند که پس از تولید احتمال آسیب دیدن و خرابی آنها بسیار بالاست، بنابراین نیاز به نگهداری و حمل و نقل مناسب دارد تا بدون هیچگونه مشکلی وارد بازار مصرف شوند و به دست مصرف کننده برسند. یکی از راه‌های حفظ و نگهداری این محصولات استفاده از نایلون بسته‌بندی مواد غذایی آن هم به طرز صحیح و درست می‌باشد. این نایلون‌ها خاصیت انعطاف پذیری و کشسانی بسیار خوبی دارند و به طور کامل روی بسته‌های مواد غذایی را می‌پوشانند. به این ترتیب به راحتی می‌توان آنها را جابجا کرد، بدون آنکه در طول جابجایی به اطراف پخش شوند و یا آسیبی به آنها وارد شود. یعنی به خوبی در برابر ضربه‌های مختلف نیز محافظت می‌شوند.

2- پیشگیری از فاسد شدن

وقتی روی محصولات غذایی را با نایلون بپوشانید، هیچگونه هوایی در داخل این محصولات جریان نخواهد داشت، علاوه بر آنکه گرد و خاک نیز روی آنها نمی‌نشیند. به این ترتیب احتمال فاسد شدن و خرابی آنها به حداقل می‌رسد و می‌توانید محصولات بسته‌بندی شده با روکش نایلونی را با اطمینان بیشتری خریداری کنید، چون خیال تان کاملاً راحت است که هیچگونه گرد و غبار یا آلودگی بر روی آنها وجود ندارد. این نایلون‌ها موجب می‌شود طول عمر آنها افزایش پیدا کند و این موضوع به نفع تولید کننده نیز می‌باشد، چون محصولاتی که تولید می‌کنند کمتر دچار خرابی شده و فروش خوبی را برای آنها رقم می‌زند.

3- مقرون به صرفه بودن

مزیت دیگری که نایلون بسته‌بندی مواد غذایی دارد این است که بسیار ارزان و مقرون به صرفه می‌باشد، یعنی صاحبان صنایع و محصولات غذایی می‌توانند رول‌های استرچ جهت بسته‌بندی کردن محصولات غذایی را به صورت عمده و با قیمت‌های مناسب و خریداری کنند. به این ترتیب با پرداخت کردن مبلغی ناچیز رول ها را خریداری می کنند که با آن عمر محصولات غذایی تولید شده خودشان را افزایش می‌دهند و این محصول می‌تواند به جذب بیشتر و بهتر مشتری و مصرف کننده کمک کند. یعنی خرید نایلون‌ها جهت بسته‌بندی محصولات غذایی صرفه اقتصادی دارد و هیچ هزینه اضافی را به تولید کنندگان تحمیل نمی‌کند. البته قیمت این نایلون‌ها به مواد اولیه آنها نیز بستگی دارد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نایلون بسته‌بندی مواد غذایی، ویژگی‌ها و مزیت‌های آن را بررسی کردیم. گفتیم که با استفاده کردن از این نایلون‌ها می توان عمر محصولات غذایی را افزایش داده و از خرابی و فاسد شدن آنها پیشگیری کرد. در سایت حباب پلاستیک بیشتر با نایلون بسته بندی مواد غذایی، نحوه صحیح استفاده از آن، کاربردها و ویژگی‌ها و غیره بیشتر آشنا شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian