حباب پلاستیک روز

نایلون عریض چیست؟

نایلون عریض

نایلون عریض چیست؟

Rate this post

نایلون عریض به نایلون ‌هایی اشاره دارد که عرض زیادی دارند و معمولا در صنعت کشاورزی و ساختمانی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطور که از اسم این محصول مشخص است، پهنای زیادی دارد و برای محافظت و بسته ‌بندی کالاهای بزرگ از آن استفاده می کنند.

مشخصات و ویژگی های نایلون عریض

ابعاد نایلون عریض بسیار زیاد می ‌باشد که در ایران توسط تولید کنندگان این نایلون با عرض ۲۴ متر تولید می‌ شود و در مصارف‌ متعددی مورد استفاده قرار می گیرد.   تعداد لایه‌ها از دیگر مشخصات بارز این محصول می باشد. این نایلون به صورت تک لایه تا ۵ لایه تولید می ‌شود و از نظر استحکام و کیفیت زبانزد است.

ضخامت ‌های متعددی نایلون عریض بین ۳۰ تا ۳۰۰ میکرون در نظر گرفته می شود.  بدیهی است که هر چقدر ضخامت این محصول افزایش یابد، می ‌تواند مقاومت بیشتری را تحمل کند و رضایت مشتریان جلب نماید. جالب است بدانید که نصب این نایلون ها بسیار ساده و راحت است. شما نیازی به استفاده از تجهیزات خاص ندارید.

نایلون های عریض معمولا در دو رنگ شفاف و تیره تولید و عرضه می شود. با این حال، امکان تولید آن به صورت سفارشی در رنگ و ضخامت خاص نیز وجود دارد.  توجه به این نکته حائز اهمیت است که هر چقدر تعداد لایه ها در تولید نایلون عریض بیشتر باشد، تغییر به خصوصی در ضخامت لایه ها رخ نمی دهد، فقط میزان استحکام آن افزایش پیدا می کند.

 

کاربرد نایلون عریض را نام ببرید؟

یکی از اصلی ‌ترین کاربردی که این نایلون دارد در حوزه کشاورزی می ‌باشد. شما می ‌توانید از این نایلون در زمین‌ های کشاورزی برای رشد گیاهان و یا پرورش قارچ ها استفاده کنید. وقتی کشاورزان از این نایلون ‌ها استفاده کنند شاهد بهره وری و افزایش کیفیت محصولات خود خواهند بود.

بزرگترین مزیتی که این پلاستیک برای گلخانه‌ ها دارد این است که بسیار شفاف می ‌باشد و گرما را در داخل گلخانه حفظ می کند. در نتیجه شاهد رشد بهتر گیاهان خواهیم بود.

اگر می‌ خواهید از یک محصول بی نظیر به عنوان پوشش دهی در کف سازی ساختمان برای جلوگیری از نفوذ سیمان و رطوبت استفاده کنید،  می ‌توانید نایلون عریض را در اولویت قرار دهید.

به طور کلی، کشاورزان، پیمانکاران و …. به طور قابل توجهی از مزایای نایلون عریض بهره می برند. این محصول قیمت مقرون به صرفه ای دارد و در نتیجه نسبت به سایر پوشش های دیگر برتری داده می شود. همچنین مواد مرغوب استفاده شده در تولید این محصول، نظر کاربران را جلب می کند. افراد ترجیح می دهند نایلون های با مقاومت بالا تهیه کنند و به همین دلیل نسبت به ویژگی های نایلون عریض دیدگاه مثبتی دارند.

مراحل تولید نایلون عریض

برای تولید نایلون عریض مراحل متعددی از جمله ذوب کردن مواد اولیه، سرد کردن، شکل دهی و تبدیل به رول انجام می گیرد.

در ابتدا، مواد اولیه از جمله گرانول ‌های پلی اتیلن را طبق فرمول ثابتی که وجود دارد ترکیب می‌کنند. سپس آن را در داخل قیف ماشین اکسترودر می‌ریزند. تمام مواد اولیه در این ماشین به خوبی ذوب می ‌شود.

وقتی مواد به خوبی ذوب شدند به سیلندی که دارای قالب حلقوی شکل است وارد می‌ شود. مواد در قالب حلقوی شکل می ‌چرخد تا به خمیر تبدیل گردد. سپس، خمیرها به سمت چرخش مادون حرکت می ‌کنند و از این دستگاه به سمت دای هدایت می ‌شوند. دای مواد اولیه را به لایه‌ های نازک از نایلون تبدیل می کند.

در مرحله بعدی، بادی که توسط خرطوم‌هایی که در اطراف دستگاه تعبیه شده است به خمیر برخورد می کند  و مانع از چسبندگی خمیر می شوند. این باد نایلون‌ها را کاملاً سرد می ‌کند و باعث می‌ شود در مرحله بعد نایلون‌ ها را در سایز و ابعاد ثابتی برش و به صورت رول در بیاورند.

 

کلام آخر

در مرحله آخر نایلون را به سمت کوره ‌های دوخت هدایت می ‌کنند و بر اساس انواع مختلفی از نایلون‌ های عریض، دستگاه به صورت اتوماتیک عملیات دوخت را انجام می‌ دهند.

مهم:  برای اینکه یک خط تولید موفقی داشته باشیم باید از دستگاه‌ های با کیفیت استفاده کنیم و همچنین مواد اولیه مرغوب را نیز در نظر بگیریم.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian