حباب پلاستیک روز

همه چیز درباره نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ

همه چیز درباره نایلون شیرینگ

Rate this post

با توجه به گستردگی و همچنین فراگیری روزافزون دستگاه‌های شیرینگ پک و استفاده از نایلون شیرینگ، در این مقاله قصد داریم در مورد انواع نایلون های شیرینگ و بررسی نکات فنی ملزومات و همچنین تجهیزات بسته بندی مطالبی بیان کنیم. به بیان دیگر، شما بعد از مطالعه‌ی این مقاله اطلاعات کافی در مورد خرید و فروش نایلون شیرینگ و رول شیرینگ بدست می آورید. نایلون شیرینگ یکی از ملزومات و همچنین تجهیزات بسته بندی می باشند که به صورت عمده خریداری خواهند شد.

می توان گفت یکی از انواع نایلون‌های مورد استفاده در صنایع تولیدی متنوع و مخصوصا صنایع بسته‌بندی، نایلون های شیرینگ می باشند. این نایلون‌ها بعد از پوشش و بسته‌بندی محصول‌، با ایجاد حرارت وکیوم خواهد شد و از آن حفاظت خواهند کرد. نایلون‌های شیرینگ در قرارگیری فضایی با دمای ۱۶۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد تغییر حالت می دهند و به محصول خواهند چسبید.

خرید نایلون شیرینگ

ابعاد و ویژگی‌های نایلون شیرینگ

نایلون‌های شیرینک در ابعاد و همچنین اندازه‌های مختلفی تولید خواهند شد و معمولا با توجه به درخواست مشتری، سفارشی تولید خواهند شد. چرا که در صنایع متفاوت، عرض، طول نایلون و علاوه بر آن حجم مورد نیاز، متفاوت خواهند بود.

نایلون‌های شیرینک به طور کلی، در دو نوع تولید خواهند شد: یک لایه و چندین لایه. هرچه تعداد لایه های نایلون مقدار بیشتری در نظر گرفته شود، کیفیت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. عرض نایلون‌ شرینگ از ۱۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر می باشد و ضخامت این  نایلون‌های شیرینگ از ۳۰ تا ۲۰۰ میکرون متفاوت تولید می شود.

اگر نایلون شیرینگ تک لایه و پالنی برای ضربه گیری را مورد استفاده قرار می دهید، بهتر است چند لایه از آن را به دور کالای مورد نظرتان قرار دهید. البته این مورد را در نظر داشته باشید که نایلون‌های شیرینگ می تواند در رنگ بندی‌های مختلف تولید شده و به بازار عرضه شود.

خرید بصورت عمده نایلون شیرینگ

معمولا همه کسب و کارها مواد و کالاهای مصرفی خود را عمده خریداری می‌کنند که نایلون شیرینگ هم یکی از اینگونه موارد است. خرید نایلون شیرینگ در حالت عمده به صورت رولی و یا کیلویی صورت می گیرد. هر رول نایلون شیرینگ با توجه به عرض و ضخامت آن؛ وزن مشخصی خواهد داشت و خریداران عمده نایلون شیرینگ معمولا به تعداد رول مشخص و یا وزن مشخصی خرید خود را انجام خواهند داد.

نایلون شیرینگ

 نایلون شیرینگ گونه ای از پلاستیک می باشد که  شکل پذیر، بسیار نازک و همچنین حساس به تغییرات دمایی است به همین دلیل آن را به عنوان نایلون شیرینگ حرارتی نیز معرفی می کنند، البته هر چه ایزوله بودن بسته بندی برای شما اهمیت داشته باشد، نیاز به خرید نایلون شیرینگ ضخیم‌تر، بیشتر می شود.

نایلون شیرینگ تونلی

اگر دستگاه شیرینگ پک تونلی باشد، باید نایلون شیرینگ تونلی خریداری نمایید. توجه داشته باشید، که در چنین شرایطی که نوع بسته بندی شما ثابت است، خرید عمده و همچنین کلی نایلون شیرینگ شرایط اقتصادی تری را برای شما ایجاد می کند. نایلون شیرینگ تونلی به نایلون شیرینگ پلی اتیلن نیز معروف است.

سلفون شیرینگ

تفاوت نایلون، نایلکس و سلفون در مواد اولیه ی آن ها خواهد بود. اما جالب است بدانید که هرچه از نایلون به سمت سلفون حرکت نمایید، جنس بسته بندی شفاف و همچنین نازک تر می شود، به همین سادگی در نتیجه اگر چنین بسته بندی مد نظرتان است، باید سلفون شیرینگ خریداری نمایید.

بعد از موارد مصرفی به این صورت، اگر صحبت از المنت و فیلم پی وی سی شیرینگ پک ها شود منظور دو عنصر فنی و همچنین عملکردی یک دستگاه بسته بندی می باشد. البته برای تهیه این مواد اولیه، هرچه برند و محصول قدرتمندتری انتخاب نمایید، کارایی بهتری دریافت می کنید.

نایلون شیرینگ

کاربردهای متنوع نایلون شرینگ

در حالت کلی نایلون شرینگ به دو دلیل مورد استفاده قرار می گیرد.

۱. حفاظت در مقابل ضربه مخصوصا در زمان جا به جایی کالاها.

۲. حفاظت در مقابل آلودگی که معمولا در صنعت غذایی و بهداشتی از آن استفاده می شود.

شیوه نگهداری از رول نایلون شیرینگ

  • پیشنهاد می شود از سفارش تا زمان تحویل نایلون ها تا موقع استفاده از رول های شیرینگ بازه زمانی طولانی نباشد، چون با گذر زمان بوبین مقوایی (لوله مقوایی) داخل آنها دچار تغییر شکل خواهد شد.
  • جهت حفاظت بوبین‌های مقوایی (یا همان لوله مقوایی) بهتر است، دور از رطوبت و نم نگهداری شود و بهتر است در جای خشک قرار داده شوند.
  • با توجه به امکان تغییر شکل نایلون‌ها در برابر آفتاب، آنها را در محلی مسقف قرار دهید.
  • رول‌های نایلون را به صورت افقی نگهداری نمایید تا دچار سر خوردن و همچنین مخروطی شدن رول ها نگردد.
  • در موقع استفاده از نایلون ها، با تنظیم حرارت، از ذوب شدن بیش از حد یا سوختن نایلون‌ها جلوگیری نمایید.
  • به کالا و همچنین محصول مورد نظرتان از نظر بسته بندی دقت نمایید، تا عرض مناسب را انتخاب کرده  و ضایعات کمی برای شما پیش آید.
انواع مختلف شیرینگ پلاستیک حرارتی جهت بسته بندی
  1. فیلم شیرینگ پلی الفین (POF)

این فیلم از مواد پلی‌اتیلن سبک و در عرض و ضخامت مختلف به صورت رول تولید می‌گردد. POF مخفف polyolefin است. که به صورت بهداشتی تولید می شود و نسبت به شیرینگ pvc نرم‌تر خواهد بود و جهت موارد بهداشتی که با موادغذایی ارتباط مستقیم دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

بیان مزایای استفاده از فیلم های شرینگ (pof) نسبت به سایر شرینگ ها

۱. مقاومت بالا در مقابل کشیدگی و پارگی

۲. قیمت مناسب و مقرون به صرفه

۳. مناسب جهت بسته‌بندی مواد غذایی

۴. شفافیت و همچنین ماندگاری بالا

۵. انعطاف پذیری و نیز مقاومت کشش مناسب بدون گاز

۶. ویژگی کنترل لغزش و علاوه بر آن مقاومت خوب آن در مقابل دمای بالا که امکان استفاده آن را با ماشین آلات بسته‌بندی تمام اتوماتیک راحت خواهد کرد.

۷. می توان بروی آنها چاپ و  لمینت بکار برد.

۸. وزن مخصوص بسیار کم

۹. ویژگی econamic، قابلیت بازیافت و سازگار با شرایط زیست محیطی

۱۰. با گذشت زمان زرد و شکننده نخواهند شد.

۱۱. با وجود چند لایه بودن پلی الفین سبب می شود که بسته‌بندی محکم و شکیل داشته باشند.

۱۲. جهت بسته‌بندی چند تایی محصولات فیلم شرینگ پلی الفین بهترین انتخاب می باشد.

۱۳. در موقع شرینگ و دوخت هیچ گونه بوی نامطبوع و یا دود از خود ایجاد نمی کنند.

  1. فیلم پلی وینیل کلرید شیرینگ از نوع پی وی سی (PVC)

از این فیلم جهت استفاده محصولات صنعتی همانند پلاستیک قطعات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. قابلیت نفوذ ناپذیری بزرگترین مزیت این فیلم خواهد بود.

دمای مورد نیاز جهت عملکرد مناسب شیرینگ جهت فیلم PVC بهتر است دمای بالای ۲۰ درجه سانتی گراد باشد. از این رو می بایست در دمای پایین ۲۰ درجه از آن استفاده شود.

معایب فیلم های پی وی سی (PVC)

  • دارای مواد شیمیایی می باشد و نمی‌توان در بسته‌بندی موادغذایی مورد استفاده قرار گیرد.
  • همچنین دارای قیمت بالایی در مقایسه با سایر فیلم شیرینگ‌ها خواهد داشت.
  • در واقع هنگام shrink شدن از خود بوی نامطبوعی ایجاد می کنند.
  • استفاده از پی وی سی جهت بسته‌بندی منسوخ می باشد.
  1. فیلم پلی اتیلن(PE)

می توان گفت پلی اتیلن، نوعی پلی الفین و یک تکه مونومر است که با افزودن اتیلن در فرآیند پلیمری تشکیل خواهد شد.

تولیدکنندگان از نوع فیلم PE در چندین شکلِ بسته‌بندیِ محافظ و همچنین انعطاف‌پذیر از جمله بسته‌بندی استرچ و شرینک استفاده خواهند کرد که برای هر کدام بصورت متفاوت بکار گرفته می شود. PE در مدل های مختلفی تولید می شود؛

  • پلی اتیلن با داشتن چگالی کم (LDPE)
  • پلی اتیلن با چگالی کمِ  بصورت خطی (LLDPE)
  • پلی اتیلن با چگالی بسیار بالا (HDPE).

هر کدام کاربردهای متنوعی در صنعت دارند اما LDPE بیشتر جهت بسته‌بندی شیرینگ از آن استفاده می شود.

ویژگی‌های مثبت موجود در فیلم پلی اتیلن

  • دارای ویژگی با استحکام بالا و با دوام بودن؛ که جهت بسته‌بندی وسایل سنگین و بزرگ همانند چند بسته نوشیدنی در کنار هم مناسب خواهد بود.
  • قابلیت چاپ بروی فیلم؛ با وجود چاپ بروی فیلم، ظاهر و قدرت آن حفظ می‌گردد.

ویژگی‌های نامناسب پلی اتیلن

  • انقباض پایینی دارند و این فیلم به صورت معمول در حدود ۲۰ درصد جمع می‌گردد.
  • همچنین شفافیت پایین‌تری نیز خواهند داشت.

 

نایلون شیرینگ

شیوه بسته‌بندی با انواع نایلون شیرینگ
  • بصورت دستی

در این صورت دستگاه شیرینگ پرتابل (مشابه دستگاه سشوار خانگی) مورد استفاده قرار می گیرد. که برای استفاده در منازل و همچنین صنایع وکوچک و قطعات خیلی بزرگ که امکان ورود به کابین و تونل شیرینگ را ندارد مورد استفاده قرار می گیرد.

  • بصورت نیمه اتومات

در این حالت از کابین شیرینگ به صورت نیمه صنعتی در صنایع کوچک و علاوه بر آن قطعات سبک با تیراژ و تولید پایین استفاده  خواهد شد.

  • بصورت تمام اتومات

در صنایع بزرگ و علاوه بر آن تیراژ تولید صنعتی بالا، قطعات سنگین و همچنین حجیم وارد تونل دستگاه شیرینگ خواهد شد.

هر دستگاه شیرینگ چه نوع نایلون شیرینگ را مورد استفاده قرار می دهد؟

هر ماشینی جهت عملکرد، نیاز به مواد مصرفی و علاوه بر آن ماده ی اولیه خواهد داشت. انواع دستگاه های شیرینگ پک هم از این قاعده مستثنی نخواهند بود. اگر قصد بسته بندی با این دستگاه ها را داشته باشید، به ناچار باید درباره ی خرید و فروش فیلم پلاستیکی، رول و همچنین نایلون شیرینگ اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

 ما در این محتوا، به صورت خلاصه اطلاعاتی در اختیارتان قرار دادیم و هرآنچه جهت راه اندازی یک دستگاه شیرینگ و یا خرید نایلون شرینگ  نیاز است را مطرح کردیم. با این وجود اگر به اطلاعت بیشتری نیاز دارید می توانید از مشاوره همکاران ما استفاده نمایید.

 

نایلون شیرینگ

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian