حباب پلاستیک روز

ویژگی های نایلون درجه یک

ویژگی های نایلون حباب دار

ویژگی های نایلون درجه یک

Rate this post

ویژگی های نایلون درجه یک چیست؟ چگونه می‌ توان نایلون‌ های خوب و درجه یک با کیفیت بالا را خریداری کرد؟ نایلون‌ ها را به دو صورت نایلون حباب‌ دار و نایلون ساده می‌شناسیم که هر کدام ویژگی‌ های متفاوت دارند و کیفیت آنها نیز با یکدیگر کاملاً متفاوت است. اما معمولاً آن دسته از پلاستیک‌ هایی که شفافیت بالا، قابلیت انعطاف پذیری و کشسانی خوبی دارند را به عنوان نایلون درجه یک می‌ شناسیم، علاوه بر آنکه این نایلون‌ ها نباید بوی نامطبوع داشته باشند. در این مقاله ویژگی‌ های نایلون درجه یک را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با ویژگی‌ های نایلون درجه یک

نایلون‌ هایی که ما آنها را به عنوان نایلون درجه یک می‌ شناسیم از مواد اولیه با کیفیتی تولید می‌ شوند. یعنی کیفیت این نایلون‌ ها دقیقاً به نوع مواد اولیه آن وابسته است و تفاوتی که بین نایلون درجه یک با نوع درجه دو یا ۳ دارد، بیشتر به لحاظ شکل ظاهری آن است و این نوع نایلون‌ ها کمی مات‌ تر هستند، اما از لحاظ استحکام و مقاومت بین نایلون‌ های درجه یک و دو تفاوت چندانی وجود ندارد.

به طور کلی نایلون‌ های درجه یک از مواد پلیمری درجه یک تولید می‌ شوند و و کاربردهای متفاوتی از انواع دیگر نایلون‌ های بی‌ کیفیت دارند. به طور معمول نیز جهت بسته‌ بندی کردن بسیاری از محصولات غذایی و مصارف خانگی به کار برده می‌ شوند، چون عمده استفاده از چنین نایلون‌ هایی در صنایعی مانند صنعت محصولات غذایی می‌ باشد. بنابراین کیفیت و مرغوبیت آنها اهمیت بسیار بالایی دارد و نایلون انتخابی که ما آن را به عنوان نایلون درجه یک می‌ شناسیم باید دارای مشخصات و ویژگی‌ های زیر باشد:

ویژگی های نایلون درجه یک

1- شفافیت بالا

یک راه ساده جهت تشخیص دادن نایلون‌ های درجه یک و دو شفافیت بالای نوع درجه یک می‌ باشد، چون نایلون‌ های درجه ۲ کدرتر و مات‌ تر هستند و به راحتی می‌ توان تشخیص داد که کدام یک از نایلون‌ ها درجه یک هستند.

2- بوی نامطبوع

نایلون هایی که به عنوان درجه ۲ تولید می‌ شوند معمولا در کنار رنگ تیره و کدر، بوی نامطبوعی نیز دارند که گاهی اوقات جهت استفاده‌ هایی مانند بسته‌ بندی و جابجایی محصولات غذایی مناسب نیستند، اما نایلون‌ هایی که از مواد پلیمری درجه یک تهیه می‌ شوند، چنین بویی ندارند. البته یک استثنا وجود دارد و آن هم این است که ممکن است به علت استفاده از مرکب‌ های چاپی این نایلون‌ ها نیز دارای بوی نامطبوع باشند که البته بوی حاصل از مرکب‌ های چاپی به راحتی قابل تشخیص می‌ باشد و با بوی نامطبوعی که از مواد درجه ۲ ساطع می‌ شود، بسیار متفاوت است.

3- خاصیت استحکام و کشسانی بالا

با وجودی که مقاومت و استحکام در هر دو نوع نایلون‌ های درجه یک و دو و حتی نایلون‌های درجه ۳ ممکن است مشابه هم باشد، اما نایلون‌ های درجه یک در کنار شفافیت، خاصیت کشسانی خوبی نیز دارند و بسیار انعطاف پذیر هستند. به همین دلیل است که از این نوع نایلون‌ های درجه یک برای مصارف مختلف مانند بسته‌ بندی کردن محصولات غذایی، جابجایی کردن محصولات غذایی، روکش محصولات دارویی، روکش محصولات آرایشی و بهداشتی و حتی به عنوان روکش محصولات الکترونیکی و لوازم خانگی استفاده می‌شود. ویژگی که در انواع نایلون‌های بی‌کیفیت وجود ندارد و نمی‌توان آنها را برای چنین مواردی استفاده کرد.

4- سطح صاف و یکدست

یکی از ساده‌ترین راه‌ها جهت تشخیص دادن نایلون‌های درجه یک با انواع بی‌کیفیت و درجه ۲ قرار دادن آنها در برابر نور خورشید می‌باشد. در این حالت اگر نایلون ما دارای سطح یکدست و صاف باشد، به این معناست که مواد به کار رفته در آن مرغوب و درجه یک است، اما اگر در داخل بافت آن نقطه دیده شود، به این معناست که پلاستیک مورد نظر ما از نوع درجه ۲ یا ۳ می‌باشد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله ویژگی های نایلون درجه یک را بررسی کردیم. گفتیم که نایلون‌های درجه یک را با توجه به ویژگی‌هایی مانند سطح صاف و یک دست، شفافیت بالا، انعطاف پذیری و کشسانی بسیار بالا و عدم ایجاد بوی نامطبوع می‌شناسیم. ویژگی‌هایی که در نایلون‌های درجه دو یا ۳ وجود ندارد. در سایت حباب پلاستیک نایلون بسته‌بندی مواد غذایی بیشتر با ویژگی‌های نایلون درجه یک، مشخصات آنها، نحوه استفاده، موارد استفاده و غیره آشنا شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian