حباب پلاستیک روز

کاربرد نایلون حباب دار متالایز

نایلون حباب دار متالایز

کاربرد نایلون حباب دار متالایز

Rate this post

کاربرد نایلون حباب دار متالایز چیست؟ آیا با انواع نایلون حباب‌ دار متالایز آشنا هستید؟ نایلون‌ ها به دو صورت نایلون ساده و نایلون حباب‌ دار یا پلاستیک حباب‌ دار تولید می‌ شود که استفاده‌ های کاملاً متفاوت و مختلفی دارند و نوع حباب دار آنها معمولا جهت بسته‌ بندی و حمل کردن کالاهای مختلف استفاده می‌ شود یکی از انواع نایلون‌ ها نیز نایلون حباب‌ دار متالایز است که با استفاده از ورق‌ های آلومینیومی پوشیده شده و جهت عایق‌ بندی مورد استفاده می‌ باشد. در این مقاله کاربرد نایلون حباب‌ دار متالایز و موارد استفاده رایج آن را بررسی می‌ کنیم.

نایلون حباب دار متالایز

آشنایی با نایلون حباب‌ دار متالایز

برخی از نایلون‌ ها معمولاً ضخامت کم و ظاهر شفاف دارند که جهت بسته‌ بندی و حمل کالاهای مختلف استفاده می‌ شوند. نایلون‌ ها به صورت ضربه‌ گیر عمل کرده و محصولات مختلف را از خطر شکستن در امان نگه می‌ دارند. حال می‌ توان با اضافه کردن یک لایه سلفونی متالایزر و یا اندود شدن نایلون‌ های حباب‌ دار که بیش تر نیز به شکل چند لایه می‌ باشند نایلون حباب‌ دار متالایز تولید کرد. لایه سلفونی متالایر معمولاً به شکل نقره‌ ای رنگ می‌ باشد و عایق حرارتی بسیار خوبی محسوب می‌ شود. نایلون حباب‌ دار متالایز را نباید با پشم شیشه اشتباه گرفت، چون پشم شیشه مقاومت بسیار کمی در برابر نفوذ آب یا رطوبت دارد و به لحاظ سلامت و ایمنی نیز گزینه خوبی محسوب نمی‌ شود، اما نایلون حباب‌ دار چنین مشکلاتی ندارد و علاوه بر آنکه مقاومت آن در برابر رطوبت، حرارت، آب و غیره بالا است، هزینه مقرون به صرفه و ارزان‌ تر نسبت به انواع پشم شیشه دارد. به طوری که می‌ توان آن را جایگزین پشم شیشه کرد.

آشنایی با کاربرد نایلون حباب‌ دار متالایز

این نایلون‌ ها با یک سلفون متالایز و چندین لایه نایلون ساخته می‌ شوند و علاوه بر آنکه مقاومت و بالایی در برابر ضربه‌ های احتمالی دارند عایق بسیار خوب صدا، نور و حرارت هستند. به همین دلیل در صنایع مختلفی به کار می‌روند مه رایج‌ترین آنها عبارتند از:

  1. صنعت محصولات غذایی

نایلون حباب‌دار متالایز در صنایع مختلف به ویژه صنعت غذا و محصولات خوراکی کاربرد دارد. چون موجب می‌شود این محصولات از خطر خرابی و فساد شدن در امان باشند. از طرفی در برابر حرارت و دمای بالا آسیب نبینند. بنابراین برای نگهداری و حتی حمل بسیاری از مواد غذایی که به صورت بسته‌ بندی شده هستند و ممکن است طی انبارش و یا جابجا کردن در معرض حرارت یا دمای بالا قرار بگیرند، استفاده از چنین نایلون‌هایی بسیار ضروری و مهم است.

  1. صنعت تاسیساتی و ساختمانی

گاهی اوقات در پروژه‌ های ساخت و ساز و موارد تاسیساتی جهت پیشگیری کردن از هدر رفت انرژی در قسمت‌ هایی مانند دیوارها، کف، سقف، تاسیسات صنعتی، پنجره‌ ها، کارخانه‌ ها و غیره از نایلون حباب‌دار متالایز استفاده می‌شود. چون این نایلون‌ها عایق بسیار خوب حرارتی هستند، بنابراین از هدر رفتن انرژی پیشگیری کرده و موجب صرفه‌ جویی در مصرف آن خواهند شد. این ویژگی به ویژه در پوشاندن و عایق‌ بندی لوله‌ های انتقال حرارت اهمیت بالایی دارد، چون با پوشاندن آنها از هدر رفت انرژی و گرما پیشگیری می شود.

حتی جهت پوشاندن کانال‌ های هوا نیز نایلون حباب‌دار متالایز گزینه بسیار مناسبی است، چون از ورود گرما به داخل این کانال‌ها پیشگیری کرده و موجب بازدهی بیشتر و بالاتر کولرها خواهند شد.

  1. صنعت محصولات بهداشتی

از نایلون حباب‌دار متالایز حتی می‌توان در برخی موارد حساس جهت بسته‌بندی کردن برخی از محصولات بهداشتی و یا آرایشی که نیاز به مراقبت بیشتر دارند و احتمال فاسد شدن آنها در حین حمل و نقل یا در مواجهه با حرارت و دمای بالا وجود دارد، می‌توان استفاده کرد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله کاربرد نایلون حباب‌دار متالایز را بررسی کردیم. نایلون حباب‌دار متالایز شکل ویژه‌ای از نایلون‌های حباب‌دار است که با یک ورق آلومینیومی پوشیده شده و جهت عایق‌بندی موارد خاصی مانند تاسیسات ساختمانی، کانال‌های انتقال هوا، بسته‌بندی کردن برخی از محصولات غذایی بسیار حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای استقامت، مقاومت و ضخامت بالایی است. به طوری که هنگام استفاده در تاسیسات ساختمانی از اتلاف انرژی به صورت چشمگیری پیشگیری می‌کند. در سایت حباب پلاستیک با دیگر موارد کاربرد نایلون حباب‌دار متالایز، نحوه استفاده صحیح از آن، تفاوت آن با پشم شیشه و غیره آشنا شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian