حباب پلاستیک روز

تولید انواع نایلون بسته بندی صنعتی

انواع نایلون بسته بندی صنعتی

تولید انواع نایلون بسته بندی صنعتی

Rate this post

نایلون بسته بندی صنعتی برای صنف‌های گوناگون استفاده می‌شود؛ اما آیا تابه‌حال از نزدیک این صنف‌ها را بررسیکرده‌اید؟ آیا وارد دنیای بسته بندی محصولات شده‌اید؟ اگر چنین است، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. یکی از موارد ضروری در زمینه استفاده از نایلون برای بسته بندی این است که نایلون مناسب را انتخاب کنید.

بسته بندی صنعتی چیست و چرا باید از نایلون بسته بندی استفاده کرد؟

هنگامی که به دنبال بسته بندی یک محصول هستید، باید تصمیم بگیرید که چه نوع ماده‌ای را می‌خواهید استفاده کنید؛ اما چه ماده‌ای را باید انتخاب کنید؟ پلاستیک، فلز، مقوا، مقوا، فویل، نایلون شیرینک، پلاستیک زیستی سلفونی، جعبه، یا چیز دیگری؟ هنگامی که گزینه‌های خود را بررسی کردید، می‌توانید بهترین مواد را برای نیازهای بسته بندی خود انتخاب کنید؛ اما باید بدانید که کدام منابع برای برنامه‌های شما مناسب هستند. بسته بندی صنعتی چندین نسل است که در بین صنایع مختلف رواج داشته است و در دنیای امروزی بسته بندی صرفاً یک شغل یا یک حرکت معمولی نیست بلکه سبکی از بازاریابی و جلب رضایت مشتری است.

در این مقاله به نایلون بسته بندی اشاره می‌کنیم و انواع روش‌های بسته بندی صنعتی با استفاده از نایلون‌ها را به شما نشان می‌دهیم. ما به شما در درک هر گزینه کمک خواهیم کرد. سپس، می‌توانید تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه کدام نوع نایلون برای محصولات شما مناسب است، بگیرید. در هر بخش به جزئیات توضیح داده می‌شود که نایلون‌های بسته بندی از چه چیزی ساخته شده‌اند و بهترین زمان استفاده از آن‌ها چه زمانی است.

 نایلون استرچ یا همان Stretch Film

 

نایلون استرچ یا همان Stretch Film

 

نایلون استرچ یا همان نایلون کششی یکی از رایج‌ترین مدل نایلون بسته بندی صنعتی در جهان است. شرکت‌هایی که دارای بخش حمل‌ونقل هستند تقریباً همیشه از نایلون کششی استفاده می‌کنند. آن‌ها از این نایلون برای قرار دادن محصولات خود در پالت قبل از حمل‌ونقل استفاده می‌کنند. این کار برای محافظت از محصولات در برابر سقوط یا آسیب در طول فرآیند حمل‌ونقل انجام می‌شود. نایلون کششی با آنچه که «محافظت بار» نامیده می‌شود به این هدف می‌رسد.

در حال حاضر انواع مختلفی از نایلون‌های بسته بندی صنعتی به صورت نایلون کششی موجود است. هرکدام برای کاربردهای خاصی ساخته شده‌اند.

این نوع نایلون‌ها عبارت‌اند از:

  • Machine Stretch
    • Cast Stretch
    • Blown Stretch
    • Pre-Stretch
  • Hay Baling Stretch
  • Hand Stretch
  • Color Stretch
  • UVI Stretch
  • VCI Stretch
  • Vented Stretch
  • Reinforced Stretch
  • No Cling Stretch

هر یک از این نایلون‌ها برای کاربردهای خاص طراحی شده است. هر نایلون باید برای کاربردهای مشخص شده و پیشنهاد شده استفاده شود. استفاده از نوع نامناسب نایلون کششی ممکن است منجر به مهار ناکافی بار شود. مشکلات ایمنی و بسته بندی ضعیف پالت‌ها ممکن است در اثر استفاده از نایلون اشتباه ایجاد شود.

 استفاده از نایلون Shrink در بسته بندی صنعتی

 

 استفاده از نایلون Shrink در بسته بندی صنعتی

 

نایلون شیرینک معمولاً برای بسته بندی صنعتی چندگانه و یکپارچه‌سازی بسته‌ها استفاده می‌شود. این‌ موارد ممکن است شامل چند بسته کاغذ توالت، دستمال‌کاغذی و آب بطری یا بطری نوشابه باشند. این نایلون‌ها یکی از پرمصرف‌ترین مدل‌های نایلون در دنیا هستند. از نایلون شیرینک معمولاً برای بسته‌بندی‌هایی که بتوان به راحتی باز شود و همچنین محتوای داخل بسته بندی نیز به خوبی نشان داده شود استفاده می‌شود.

 نایلون شیرینک در میلیون‌ها خط بسته بندی صنعتی در شرکت‌های سراسر جهان استفاده می‌شود. این نایلون‌ها از محبوب‌ترین انواع بسته بندی در حال حاضر در بازار هستند. برای بسته بندی مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از محصولات از این مدل نایلون‌ها استفاده می‌شود.

انواع مختلفی از فرمولاسیون نایلون شیرینک به عنوان نایلون بسته بندی وجود دارد. رایج‌ترین فرمولاسیون‌ها عبارت‌اند از پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی اتیلن (PE) و پلی اولفین (POF). هر فرمول برای کاربردهای خاص طراحی شده است. به عنوان مثال، پلی اولفین بهترین نایلون شیرینک برای بسته بندی مواد غذایی است.

استفاده از نایلون شیرینک اشتباه برای محصولات نامناسب می‌تواند منجر به بسته بندی ضعیف شود. همچنین ممکن است منجر به خطرات ایمنی و مشکلات ماشین‌آلات شود.

برای بسته بندی محصولات به صورت پشت سر هم با استفاده از نایلون‌های شیرینک آن‌ها باید وارد تونل‌های کوچک در ماشین‌آلات بسته بندی مخصوص شوند. این دو نوع ماشین‌آلات بسته بندی برای اجرای نایلون شیرینک در خطوط بسته بندی موردنیاز هستند. محصول ابتدا از طریق سیلر عبور داده می‌شود. سپس محصول را در کیسه‌ای ساخته شده از نایلون شیرینک قرار می‌دهد. سپس هر طرف کیسه با حرارت مهروموم می‌شود. محصول به سمت پایین خط حرکت می‌کند. از آنجا، با استفاده از حرارت نایلون شیرینک کوچک می‌شود و به صورت یکنواخت در اطراف محصول قرار گرفته و منقبض می‌شود.

نایلون‌های شیرینک چاپی یا همان Printed Shrink Film

نایلون‌های شیرینک چاپی یا همان Printed Shrink Film

از نایلون‌های شیرینک چاپی برای بسته بندی صنعتی انواع محصولات استفاده می‌شود. نایلون شیرینک چاپی شامل فیلم شیرینک پلی اولفین (یا POF) و نایلون شیرینک پلی اتیلن است. فیلم شیرینک پلی اتیلن (پلی اتیلن) معمولاً توسط تولیدکنندگان فیلم شیرینک و همچنین به عنوان OEM شناخته و فروخته می‌شود و عموماً ضخیم‌تر از نایلون‌های پلی الفین است.

 اساساً، نایلون‌های چاپ شده تقریباً مشابه نایلون‌های شیرینک شفاف هستند؛ اما یک اختلاف بین آن‌ها وجود دارد. نایلون چاپی توانایی منحصربه‌فردی را دارد که زیبایی‌شناسی برند و گرافیک چشم‌نواز را مستقیماً روی خود فیلم چاپ کند. بر خلاف نایلون‌های شفاف شیرینک، نایلون پلی اولفین چاپ شده نیازی به برچسب ندارد.

نایلون‌های شیرینک چاپی معمولاً توسط شرکت‌های CPG با حجم بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند و مواد منحصربه‌فردی را برای این نوع مشاغل فراهم می‌کنند. لازم به ذکر است که تمامی فیلم‌های شیرینک چاپ شده دارای حداقل سفارش هستند.

 استفاده از تیوب‌های نایلون شیرینک یا همان Shrink Film Tubing برای بسته بندی صنعتی

تیوب‌های نایلون شیرینک یا همان Shrink Film Tubing

تیوب‌های نایلون شیرینک نوعی از لوله‌های پلاستیکی مسطح هستند که بر روی یک هسته جمع می‌شوند. تیوب‌های نایلون شیرینک معمولاً به ورقه‌های منفرد به نام آستین‌های کوچک بریده می‌شوند. از این آستین‌ها برای بسته بندی صنعتی انواع مختلف محصولات استفاده می‌شود.

 تیوب‌های نایلون شیرینک از چندین فرمول پلاستیکی مختلف ساخته شده‌اند. این ماده معمولاً برای بسته بندی انواع مختلف کالاهای مصرفی استفاده می‌شود. این‌ها ممکن است شامل بطری‌های شیشه‌ای، تورهای ماهیگیری، میله‌های فلزی و سایر محصولات باشد. تیوب‌های نایلون شیرینک برای بسته بندی صنعتی در اندازه‌های استاندارد و همچنین اندازه‌های سفارشی قابل تهیه هستند.

کیسه‌های پلاستیکی یا همان Polybags ها

کیسه‌های پلاستیکی یا همان Polybags ها

یکی دیگر از مدل‌های نایلون بسته بندی که برای بسته بندی صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند کیسه‌های Polybags ها هستند. در بیشتر موارد، پلی بگ ها کیسه‌های شفاف ساخته شده از پلاستیک هستند که بیشتر برای بسته بندی و حمل‌ونقل محصولات مصرفی خاص استفاده می‌شود. به طور کلی، کیسه‌های پلی از پلی اتیلن، یکی از محبوب‌ترین فرمولاسیون‌های بسته بندی پلاستیکی امروزه ساخته می‌شوند. ضخامت کیسه‌های پلی کیسه به طور متوسط 1-6 میل است؛ اما کیسه‌های Polybags منحصربه‌فردی موجود است که در ضخامت‌های نازک‌تر و یا ضخیم‌تر تولید می‌شوند. پلی کیسه‌ها بیشتر در بسته بندی محصولات مصرفی مختلف از جمله تی‌شرت‌ها، مجلات صنعتی، بسته‌های پستی مختلف، ملحفه‌ها، بالش‌ها و بسیاری از کالاهای دیگر استفاده می‌شوند.

 استفاده از نایلون‌های رولی یا همان Roll Bags ها در بسته بندی صنعتی

نایلون‌های رولی یا همان Roll Bags ها در بسته بندی صنعتی

نایلون‌های رولی نوعی کیسه‌های انعطاف‌پذیر شفاف یا چاپی هستند که از چندین فرمول پلاستیکی مختلف ساخته می‌شوند. این کیسه‌ها از قبل روی یک هسته پلاستیکی قرار می‌گیرند و به صورت رول در می‌آیند. هر کیسه دارای یک سمت باز برای قرار دادن آسان محصول و یک انتهای سوراخ شده مخالف است که به راحتی هر کیسه را از رول جدا می‌کند. (محل برش روی کیسه‌های مشخص شده است.)

 در واقع نایلون‌های رولی شبیه کیسه‌هایی هستند که معمولاً در فروشگاه‌های مواد غذایی برای بسته‌بندی محصولات از رول آویزان می‌شوند. اگرچه کیسه‌های رول در بازار تجارت الکترونیک محبوب‌ترین هستند، اما به طور گسترده برای ارسال کنندگان کاغذ و انواع خاصی از محصولات پزشکی استفاده می‌شوند.

استفاده از نایلون‌های باندینگ یا همان Bundling Film برای بسته بندی صنعتی

نایلون‌های باندینگ یا همان Bundling Film برای بسته بندی صنعتی

نایلون باندینگ یک نوع نایلون شیرینک است. این نوع نایلون معمولاً برای تشکیل بسته‌های چندگانه از محصولات در بسته بندی صنعتی استفاده می‌شود. بسته‌های چندگانه با نام باندل نیز شناخته می‌شوند. یک بسته چندگانه می‌توانند شامل اقلام‌های مختلفی باشند. این محصولات از بطری‌های آب‌معدنی تا بسته‌های چندتایی دستمال‌کاغذی و یا باکس‌های تن ماهی می‌توانند متفاوت باشند.

استفاده از نایلون‌های Shrink Bands در بسته بندی صنعتی

استفاده از نایلون‌های Shrink Bands در بسته بندی صنعتی

باندهای شیرینک یا همان Shrink Bands که به عنوان نوارهای مهروموم شناخته می‌شوند، نوعی بسته بندی محافظ در فرایند بسته بندی صنعتی هستند. این نوارها اغلب برای سهولت استفاده سوراخ می‌شوند. باندهای شیرینک از پیش ساخته شده‌اند تا روی درپوش انواع مختلف محصولات قرار بگیرند. این محصولات شامل بطری، شیشه و سایر موارد مشابه است. در واقع این نوع نایلون‌ها همان نایلون بسته بندی استفاده‌شده برای پلمپ درپوش بطری‌ها و محصولات محسوب می‌شوند.

 فرآیند بسته بندی صنعتی با استفاده از این نایلون‌ها به این صورت است که حلقه‌ای از پلاستیک نرم روی درپوش ظرف قرار داده می‌شود که باید مهروموم شود. در مرحله بعد، از گرما استفاده می‌شود تا حلقه به صورت یکنواخت در اطراف درب منقبض شود. این گرما را می‌توان توسط تفنگ حرارتی، تونل کوچک یا تونل بخار اعمال کرد.

 استفاده از نایلون‌های کیسه‌ای انعطاف‌پذیر یا همان Flexible Pouches

یکی دیگر از نایلون‌های مناسب برای بسته بندی صنعتی Flexible Pouches ها هستند. کیسه‌های انعطاف‌پذیر معمولاً از فویل یا پلاستیک ساخته می‌شوند (اگرچه می‌توان آن‌ها را از مواد دیگری نیز ساخت). آن‌ها در بسته بندی برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شوند. این کاربردها شامل بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی و همچنین بسته بندی مایعات است. آن‌ها را می‌توان در قفسه‌های سوپرمارکت‌ها و سایر فروشگاه‌های خرده‌فروشی پیدا کرد.

کیسه‌های انعطاف‌پذیر در چند سال گذشته برای بسته بندی مواد غذایی بسیار محبوب شده‌اند. این به این دلیل است که بیشتر این کیسه‌ها قابل آب‌بندی مجدد هستند. آن‌ها تأثیر زیست‌محیطی کمی دارند و تولید آن‌ها نسبت به مواد بسته بندی جایگزین مانند شیشه، مقوا، فلز و مقوا کم‌هزینه‌تر است. کیسه‌های انعطاف‌پذیر معمولاً برای بسته بندی محصولاتی مانند گرانولا، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، قهوه، سوپ، تنقلات، آجیل و بسیاری از انواع دیگر محصولات غذایی استفاده می‌شوند. بازار بسته بندی صنعتی اخیراً کیسه‌های انعطاف‌پذیر را به عنوان یک روش بسیار کاربردی پذیرفته است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian