حباب پلاستیک روز

نایلون بسته بندی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

نایلون بسته بندی

نایلون بسته بندی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

Rate this post

برای بسته بندی انواع محصولات و همچنین کالاها از مواد اولیه همانند کاغذ و مقوا، بسته بندی شیشه، فلز، پلاستیک و نایلون بسته بندی بکار گرفته می شود. انواع نایلون بسته بندی در اشکال و کاربردهای مختلف تولید می شود تا بتواند انواع بسته بندی محصولات را پشتیبانی نماید.

نایلون ها امروزه جزء جدایی ناپذیر زندگی ما می باشند و در بسیاری از صنایع نایلون و نیز پلاستیک مورد استفاده قرار خواهند گرفت، یکی از مهم‌ترین صنایع جهت استفاده از نایلون، صنعت بسته بندی می باشد. نایلون بسته بندی در  انواع مختلفی تولید می شود  و سایزهای مختلفی دارند. از نایلون‌های بسته بندی جهت بسته بندی مواد مختلف استفاده خواهد شد. در این مقاله شما را با انواع نایلون بسته بندی و  همچنین نحوه خرید و استعلام قیمت پلاستیک بسته بندی آشنا خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

 

نایلون بسته بندی

 

شرایط نایلون بسته بندی در صنعت

برخی از نایلون‌های بسته بندی، شرایط را برای حمل و نقلی آسان تر خواهند کرد، برخی بسته بندی‌ها برای عایق کاری محصولات در مقابل حرارت و ضربه فیزیکی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

بسته بندی مواد غذایی جهت حفظ سلامت محصولات از تولید تا مصرف ضروری می باشد و اطلاعات محصول بر روی آن درج خواهد شد و عملا پل ارتباطی بین مصرف کننده و  نیز تولید کننده می باشند. امروزه شرکت های مواد غذایی به دنبال بسته بندی به روش های جدید جهت جذب مشتریان بیش‌تر و ایجاد فروشی بیش‌تر می باشند.

یکی از ویژگی‌های نایلون بسته بندی، جهت بسته بندی نوع کالا، شناخت نایلون در بسته بندی می باشد. اطلاعات درخواستی مشتری به خوبی روی بسته بندی نایلونی درج خواهد شد. شناخت دقیق، از نایلون بسته بندی، دید خوبی برای سفارش پلاستیک بسته بندی مورد نظر را به شما خواهد داد.

امروزه در مصارف مختلف از جمله خواربارفروشی، غذاهای آماده و حتی نیمه آماده، نان، خشکبار و … برای عرضه به بازار مصرف بهترین و سالم ترین محصولات، نیازمند بسته بندی نایلونی می باشد.

نایلون بسته بندی جهت مصارف مختلف استفاده می شود و پرکاربرد می باشد. نایلون بسته بندی می‌تواند در کیسه، رول و شکل‌های مختلف بسته بندی ارائه شود.  نایلون‌های بسته بندی نیز می‌تواند، بصورت شفاف یا رنگی سفارش داده شود.

انواع نایلون بسته بندی

بعضی از مهم‌ترین انواع بسته بندی نایلون که اکنون در کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

  • نایلون های بسته بندی شیرینگ
  • نایلون های بسته بندی استرچ
  • نایلون های بسته بندی مواد غذایی
  • نایلون های بسته بندی حباب دار
  • نایلون های بسته بندی خیار

نایلون بسته بندی باید به گونه ای طراحی گردد که نیازهای صنایع مختلف را برآورده کند، مثلاً نیازهای فروشندگان و مصرف کنندگان را مرتفع کند.

نایلون بسته بندی

 

  • نایلون های بسته بندی شیرینگ

شیرینگ ها یکی از پرمصرف‌ترین انواع نایلون در صنعت بسته بندی می باشند. یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که اغلب همه ما از این نایلون‌ها می دانیم، بسته بندی نوشیدنی می باشد. نوشیدنی‌ها معمولا در جعبه های ۶ و ۱۲ تایی عرضه خواهد شد.

تولیدکنندگان از قیچی نایلونی جهت بسته بندی این تعداد نوشیدنی استفاده خواهند کرد. نایلون شیرینگ در انواع تک لایه و همچنین چند لایه تولید می شوند. یکی از ویژگی های مهم شیرینگ نایلونی به این صورت است که با قرار گرفتن در معرض گرما جمع می شوند و شکل اولیه خود را از دست می دهند. سپس در مدت کوتاهی مجددا سفت می شوند و محصولات به این طریق بسته بندی می شوند و می توان بر روی نایلون ها، چاپ دلخواه انجام دهید.

اگر می‌خواهید برخی از محصولات خود را بصورت شیرینگ بسته بندی کنید، باید در مورد انواع شیرینگ بسته بندی و همچنین کاربردهای آن نیز بیشتر بدانید. احتمال دارد از نایلون شیرینگ، قبلا به عنوان بسته بندی استفاده کرده باشید، اما در واقع، پیچ های بسته بندی امکان دارد، برای محصول شما مناسب تر باشند.

بنابراین باید انواع نایلون را به خوبی شناسایی کنید، زیرا هر محصول یا کالایی، بسته بندی نایلونی متفاوت و مخصوص به خود را دارد.

  • نایلون های بسته بندی استرچ

از این نایلون‌ها جهت بسته بندی محصولات در مقیاس وسیع در کارگاه ها و همچنین کارخانه ها استفاده خواهد شد. اگر مبل خریداری نموده اید، متوجه خواهید شد که سازنده روی مبل‌ها را با نایلون پوشانده است. این نایلون ها دقیقا مشابه نایلون کششی و یا همان نایلون‌های پالت بند می باشند. بسیاری از تولیدکنندگان چند محصول، نیز از پالت های قابل افزایش جهت بسته بندی استفاده خواهند کرد.

مطلب مهم در مورد نایلون های کششی به این صورت است که خاصیت آنتی استاتیک از خود نشان خواهند داد  و اجازه نمی دهند الکتریسیته ساکن و همچنین گرد و غبار روی نایلون جمع گردد.

در واقع، نوار پالت مورد استفاده برای بسته بندی محصولات عالی می باشند، اما فیلم استرچ بسته بندی کاربردهای مختلفی نیز خواهند داشت و حتی در کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. نایلون الاستیک دارای مزیت عملی در صنعت بسته بندی می باشد. اغلب تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با استقبال از این نوع نایلون ها، آن را به مقدار زیاد خریداری می کنند و در انبارهای خود نگهداری خواهند کرد.

  • انواع نایلون بسته بندی غذایی

نکته مهم در مورد انواع ظروف نایلونی مواد غذایی، بهداشتی بودن آن‌ها می باشد. استرچ مواد غذایی یکی از مهم‌ترین انواع نایلون جهت بسته بندی مواد غذایی می باشد که معمولا در دسترس همه ما خواهد بود اما به صورت سلفون عرضه می‌گردد.

نایلون های مواد غذایی به طور کلی نازک تر از نایلون های دیگر می باشند. موادی که در تولید نایلون جهت بسته بندی مواد غذایی استفاده  خواهد شد باید همیشه دارای گرید غذایی و مورد تایید مقامات بهداشتی کشور قرار گیرد. یکی دیگر از مسائل مهم نایلون بسته بندی، در جهت بسته بندی مواد غذایی، محافظت از مواد غذایی در برابر نور مستقیم خورشید می باشد. نایلون های بسته بندی غذایی در دو نوع تهیه می شوند. یک نوع از این نایلون‌ها، از دسته استرچ ها هستند، کاملا بهداشتی و  مناسب برای بسته بندی هایی همچون؛

  • انواع گوشت و مرغ
  • انواع قارچ ها و سبزیجات
  • انواع مواد غذایی‌هایی که، در فریزر و یخچال فروشگاه‌های بزرگ و حتی کوچک مشاهده می کنید.

که این موارد به استرچ غذایی معروف می باشد. نوع دیگری از انواع پلاستیک‌های بسته بندی غذایی، که می‌توان به نایلون‌هایی همانند انواع نایلون شیرینگ اشاره نمود. زیرا مدل‌های مختلفی از بسته بندی شیرینگ یافت می شود که مناسب جهت بسته بندی انواع روکش‌های مواد غذایی می باشند و بیش‌تر این روکش‌ها نایلون شرینگ محسوب می شوند.

فیلم Opp : این نوع چاپ و لمینت شفاف و همچنین دارای سطح یکنواخت می باشد که برای محصولات با مقاومت کم‌تر همانند بسته بندی یکبار مصرف مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلمCpp  :  این ماده همچنین قابلیت چاپ و نیز  شفافیت بالایی خواهد داشت و کمی نرم‌تر از opp  خواهد بود و در محصولات با مقاومت بیشتر مانند لوبیا مورد استفاده قرار می گیرد.

  • انواع سلفون

یکی از مهم‌ترین و رایج ترین کاربردهای سلفون بسته بندی انواع غذاها، آجیل و گل‌ها می باشد.

  • به عنوان پوشش میز در اکثر منازل، ساختمان‌ها و همچنین رستوران‌ها
  • تحت عنوان اتوکلاو جهت زباله های پزشکی
  • به عنوان جلد کتاب و نیز جزوه
  • کاور سی دی و همچنین نایلون سیگار
  • به عنوان سلفون غذایی و…
  • نایلون های حباب دار

نایلون‌های حباب دار نایلون‌هایی می باشند که همه ما با آن‌ها سرگرم خواهیم بود. این نایلون ها جهت بسته بندی محصولاتی که برای محافظت در برابر شکستگی مهم می باشند استفاده خواهد شد. محصولات شکننده و نیز لوازم الکترونیکی از جمله مهم‌ترین محصولاتی خواهند بود که باید برای بسته بندی روکش حباب دار استفاده گردد.

  • بسته بندی نایلون های خیار

نایلون‌ بسته بندی خیار یک نایلون بزرگ می باشد که دارای چند ویژگی از جمله نایلون بسیار ضخیم و نایلون ضخیم‌تر خواهند بود. که برای بسته بندی میوه و تره بار در میوه فروشی‌ها و همچنین بازارهای تره بار میدان مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع کیسه‌های نایلونی در اصل به منظور بسته بندی خیارها جهت اینکه تازه و سالم بمانند تولید می شدند. اما بعدها به دلیل خواص مثبت آن به یکی از پرمصرف ترین نایلون ها در بازار پلاستیک مبدل شدند.

نایلون بسته بندی شیرینگ

مواد اولیه جهت تولید نایلون بسته بندی

مواد اولیه برای تولید نایلون های بسته بندی، دارای ویژگی های مختلف و نیزمتفاوتی خواهند بود اما سوال در اینجا است که چه چیزی باعث خواهد شد که نایلون دارای همچین ویژگی هایی شود؟

  • مواد اولیه استفاده شده در نایلون بسته بندی دارای ویژگی هایی می باشد که ترکیب کردن و نیز استفاده هم زمان آنها باعث شده حتی ویژگی های جدیدی نیز در نایلون به وجود آورد.
  • نایلون بسته بندی دارای مواد اولیه مشخصی هستند که با فرمولاسیون معینی نایلون بسته بندی نهایی را بوجود می آورند.
  • مواد اولیه نایلون بسته بندی اغلب پلی اتیلن هایی می باشند که دو نمونه از آنها نسبت به دیگر پلی اتیلن ها بیشتر استفاده می شود.
  • نایلون بسته بندی از نوع LDPE

یک نمونه از این پلی اتیلن ها است که پلی اتیلن با چگالی پایین نام گذاری شده است. این پلی اتیلن نیمه جامد و نیمه شفاف می باشد اما با کم کردن ضخامت آن نایلون های شفاف را ایجاد می کنند.

این نوع پلاستیک بسیار مقاوم می باشد و می تواند بسته بندی شیک و زیبا و همچنین مقاوم در برابر گرد و غبار را بوجود آورد.

یکی دیگر از پلی اتیلن هایی که در تولید نایلون بسته بندی استفاده می شود LDPE یا همان پلی اتیلن خطی است که دارای مقاومت بسیار زیادی خواهد بود. رنگ ای پلی اتیلن شیری می باشد که کاملا طبیعی به شمار می آید، به دلیل داشتن مقاومت بالا، این پلی اتیلن در تولید نایلون بسته بندی استفاده خواهد شد که برای بسته بندی های موادی مانند شیشه و پشم شیشه و یا هر کالای شکننده ی دیگر کاربرد دارد.

البته باید بدانید که این دو پلی اتیلن فقط نمونه ای از مواد اولیه تولید نایلون بسته بندی خواهند بود.

نایلون بسته بندی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

دسترسی

جستجو محصولات

تماس با ما

دفتر مرکزی :                               4-22822600-021

تلفن مستقیم فروش  :                    22288782-021

تلفن مستقیم فروش 2 :                  22805765-021

کارخانه :                                     4-65750640-021

آدرس کارخانه: شهریار- میدان بسیج- کیلومتر 10 رباط کریم- بعد از پمپ بنزین وحیدیه- محله بکه- خیابان گلبرگ- کارخانه حباب پلاستیک 

موقعیت شرکت حباب پلاستیک

fa_IRPersian